• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Blackbutterfly
    Frosk skrev 2007-11-26 19:22:20 följande:
    Heja dig! Killen min är och hämtar pizza just nu Jag tänkte komma med lite trevligare info idag. Frågade en på jobbet, vars tjej jobbar på dagis, om hon alltid får kräksjukan. Nej sa han...hon har nog aldrig haft den. Så trots att hon jobbar med ungar som kräks så har hon klarat sig och det känns ju bra! Man har kanske en chans att slippa undan ändå Och tycker man att stan och folk är jobbigt så kan man handla måga av julklapparna på nätet, det är ju också bra
    Min kusin jobbade på dagis förut...hon har flera gånger blivit totalt nedspydd, men ändå inte blivit smittad varje gång...det är ALLTID likaskönt att höra sånna historier!!!
    ¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
  • SaramedM

Go girl!

zasata skrev 2007-11-26 19:16:37 följande:
    idag har jag köpt pizza och gått i stan i 2timmar!!
  • MinaMirakel

Är det nån som har lite mer info om det här ev vaccinet man hört talas om?Är det verkligen sant att det är nåt sådant på g?Det skulle verkligen göra livet lättare vintertid Har själv haft min son hemma ca 4 veckor eftersom det går magsjuka hos dagmamman.Det började dock med att sonen kräktes vid frukosten hos henne,men det blev inte mer...Vet inte om det var magsjuka el nåt annat.Han fick ialla fall vara hemma o sen blev barn  efter barn sjuka...

• Stargirl

Jag skrev i denna tråden för första gången i söndags och nu ligger vi alla magsjuka. Första jag (tur att jag blev sjuk först) sen äldsta sonen och resterande tre på natten.
    Alla andra krätes förutom jag.....men det gör jag sällan blir bara dålig i magen. Så ännu en gång bevisat att självkontroll funkar även på magsjuka.

Hoppas ni andra slipper undan denna säsongen.

• Stargirl
    MinaMirakel skrev 2007-11-26 21:56:08 följande:
    Är det nån som har lite mer info om det här ev vaccinet man hört talas om?Är det verkligen sant att det är nåt sådant på g?Det skulle verkligen göra livet lättare vintertidHar själv haft min son hemma ca 4 veckor eftersom det går magsjuka hos dagmamman.Det började dock med att sonen kräktes vid frukosten hos henne,men det blev inte mer...Vet inte om det var magsjuka el nåt annat.Han fick ialla fall vara hemma o sen blev barn  efter barn sjuka...
    Näe det finns inget sådan vaccin. Det är så svårt att vaccinera virus då de muterar ständigt så att göra ett vaccin mot ett virus under flera år kan vara bortkastat för att den har muterat inom den tiden. Men det går ju att göra vaccin mot virus oxå men det ska väl vara värt det ur ett samhällsperespektiv och det kanske det kan vara om fler o fler drabbas och det skår hårt mot samhället.
    I Finland så finns det vaccin som man tar oralt mot Rotavirus som främst drabbar barn men den ska tas innan barnet är 6 mån (tror jag)
  • Avelyn

Nu har magsjukan börjat härja på dotterns dagis. De ringde mig och berättade. ( De vet om min fobi. ) Nu tror jag inte min dotter får vara på dagis för min del något mer före jul. Hennes  pappa är arbetslös så hon klarar sig bra hemma ändå. Känner mig som en usel mamma. Dottern älskar dagis och dagisfröknarna tycker att jag är jätteskum som behåller mitt barn hemma.

• Iorlover
    Avelyn skrev 2007-11-27 20:04:25 följande:
    Nu har magsjukan börjat härja på dotterns dagis. De ringde mig och berättade. ( De vet om min fobi. ) Nu tror jag inte min dotter får vara på dagis för min del något mer före jul. Hennes  pappa är arbetslös så hon klarar sig bra hemma ändå. Känner mig som en usel mamma. Dottern älskar dagis och dagisfröknarna tycker att jag är jätteskum som behåller mitt barn hemma.
    Måste fråga HUR du berättade för dagis? Jag skulle vilja tala ut ordentligt om min fobi. Har mest dragit de på skämt liksom.
  • SaramedM

Jag har sagt att jag hatar att spy och sen bett dem ringa
    Mer behöver de liksom inte veta

Iorlover skrev 2007-11-27 20:08:50 följande:
    Måste fråga HUR du berättade för dagis? Jag skulle vilja tala ut ordentligt om min fobi. Har mest dragit de på skämt liksom.
  • Molina

Usch nu känns det som magsjukorna börjar härja hejdlöst i hela landet.
    Fick just veta att den börja gå på dotterns dagis dock inte ännu på hennes avdelning men det lä inte dröja.
    Nu kommer min panik tur att hon är hemma just nu pga av blåsor i munnen men gahh nästa vecka är hon tillbaka urk.

• Blackbutterfly
    Iorlover skrev 2007-11-27 20:08:50 följande:
    Jag har oxå berättat på min dotters dagis att jag är livrädd för magsjukor...och att dom måste ringa så fort något sådant börjar härja!!
    Det känns skönt att ha berättat så att dom vet!!

Lycka till!!
    ¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
Svar på tråden spyfobi!!!!!