• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

Jo jag vill ha kontrollen men det är en naiv tanke att tro att man kan ha den.

Ju mer jag försöker ha kontrollen desto sämre mår jag när jag inte har den. Om jag däremot försöker att inte ha kontrollen kommer jag succesivt att må bättre.

zasata skrev 2007-11-25 10:10:01 följande:
    men jag vill typ ha "kontrollen" känner inte ni så ibland? i morgon SKALL jag förödska mig våga ut och handla julklappar, men lämnar nog tjejen hemma med sin pappa så det bara är jag i så fall och skall gå på babysimmet utan att tänka på dom andra.och på onsdag skall jag ta mig till jobbet! och sedan fika på samma ställe dom förra onsdagen där jag gick förbi en spy, inte dra mig ur fikan.. försöka tänka "den är borta nu, är den kvar så smittar den inte" kan vi inte försöka bara skriva posetiva saker? undra man negativa saker kan i svara i varandra inboxar?
  • Kajsa M

Usch usch!
    Har en dotter med magsjuka just nu. Jag rymde hemifrån i morse, men hon har legat i vår säng i natt. Har mer eller mindre pnaik just nu. Har stoppat i mig vitpepparkorn och hoppas att jag ska klara mig.

Har man feber när man har VKS?

• Frosk

Godmorgon!

Jag var ute igår och känner mig jätteduktig! om vi nu ska prata lite bra saker. Jag försöker verkligen att göra sånt jag vill och inte låta mig styras av rädslan och efteråt när man kommit hem igen så känns det bättre. Men snacka om att man tänker på det tusen gånger. Försöker hålla andan i toakön, lyfter toalocket med foten, ber nån annan trängas o beställa i baren osv.

Lite samma sak är det när jag väl drabbas av magsjuka. Efteråt kan jag nästan känna mig duktig som överlevde. Som efter en förlossning typ. haha.

• Frosk

Kajsa M ja man brukar ha feber också när man har vks.

Hoppas du klarar dig!

• SaramedM

Ja det kan man ha

Krya på er

Kajsa M skrev 2007-11-25 10:44:02 följande:

Usch usch!Har en dotter med magsjuka just nu. Jag rymde hemifrån i morse, men hon har legat i vår säng i natt. Har mer eller mindre pnaik just nu. Har stoppat i mig vitpepparkorn och hoppas att jag ska klara mig.Har man feber när man har VKS?
  • SaramedM

Vet inte, M kräktes 12 gånger under 6 timmar och sen varanna timme rätt många dagar

Kajsa M skrev 2007-11-25 11:03:58 följande:

Jaha. Då är det nog det hon har. Fast hon har inte kräkts mer än 1 eller 2 ggr. Blir man inte sjukare av VKS?
  • Blackbutterfly
    Kajsa M skrev 2007-11-25 10:44:02 följande:
    Usch usch!Har en dotter med magsjuka just nu. Jag rymde hemifrån i morse, men hon har legat i vår säng i natt. Har mer eller mindre pnaik just nu. Har stoppat i mig vitpepparkorn och hoppas att jag ska klara mig.Har man feber när man har VKS?
    Åååhhh...din stackare!!
    Jag håller tummarna för att du klarar dig!! Tvätta händerna för fullt....
    ¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
  • Kajsa M
    SaramedM skrev 2007-11-25 11:08:19 följande:
    Vet inte, M kräktes 12 gånger under 6 timmar och sen varanna timme rätt många dagarKajsa M skrev 2007-11-25 11:03:58 följande:
    Ja jag har förstått det så att man kräks väldigt många ggr. Men någon magsjuka är det ju i alla fall och det räcker för att sätta igång hysterin hos mig!
    Blackbutterfly skrev 2007-11-25 11:10:17 följande:
    Åååhhh...din stackare!!Jag håller tummarna för att du klarar dig!! Tvätta händerna för fullt....
    TAck!!!
Svar på tråden spyfobi!!!!!