• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • neoaliya

Fy, min dotter vill inte äta direkt som hon brukar och hon har haft diarre på morgonen. Nu går jag omkring och känner mig illamående (psykiskt säkert, men ändå). Faaan vad jag hatar detta. Detta är min mardröm. Går och mår dåligt från nov-april, varför ska det vara så här. Jag har tre små, två på dagis och en hemma, så jag menar förr eller senare kommer det ju, men det är den väntan på att det ska bryta ut som är värst.

• Kajsa M
    neoaliya skrev 2007-11-25 12:40:40 följande:
    Fy, min dotter vill inte äta direkt som hon brukar och hon har haft diarre på morgonen. Nu går jag omkring och känner mig illamående (psykiskt säkert, men ändå). Faaan vad jag hatar detta. Detta är min mardröm. Går och mår dåligt från nov-april, varför ska det vara så här. Jag har tre små, två på dagis och en hemma, så jag menar förr eller senare kommer det ju, men det är den väntan på att det ska bryta ut som är värst.
    Ja jag vet hur det känns.
    Går och känner efter hela tiden nu.
    Dottern har kräkts igen, så det är ju garanterat magsjuka av ngt slag.
    Hyperventilerar!
  • neoaliya
    Kajsa M skrev 2007-11-25 12:42:18 följande:
    Ja jag vet hur det känns. Går och känner efter hela tiden nu. Dottern har kräkts igen, så det är ju garanterat magsjuka av ngt slag.Hyperventilerar!
    Usch, jag lider med dig. Hoppas att du klarar dig. Har själv typ hinkar strategiskt utplacerade överallt.  Frågar var annan minut, hur mår du? har du ont i magen...hon håller på att bli galen på mig
  • neoaliya

Kan tillägga att jag går alltid ner i vikt under denna period, för jag törs inte äta nåt ifall jag skulle bli sjuk. Dricker bara proviva och äter hälsofil, allt som ska va bra för magen. Jisses så skadad man är

• Kajsa M
    neoaliya skrev 2007-11-25 12:49:00 följande:
    Kan tillägga att jag går alltid ner i vikt under denna period, för jag törs inte äta nåt ifall jag skulle bli sjuk. Dricker bara proviva och äter hälsofil, allt som ska va bra för magen. Jisses så skadad man är
    Precis som jag! Men man borde nog göra tvärtom! Immunförsvaret blir ju inte bättre av svält! Men min aptit försvinner när jag är rädd.
  • SaramedM

Nu är allt mitt lugn som bortblåst....

Det går magsjuka på M´s dagis, de är bara en grupp med 18 barn och 3 barn hemma och kräks...minst vi får väl se hur länget är imorgon

Åh vad jag önskar att jag kunde hålla henne hemma fram tills efter nyår

Just nu är hon snuvig så hon får vara hemma imorgon av andra skäl

Men jag känner verkligen paniken i kroppen...

• Frosk
    SaramedM skrev 2007-11-25 16:49:49 följande:
    Nu är allt mitt lugn som bortblåst....Det går magsjuka på M´s dagis, de är bara en grupp med 18 barn och 3 barn hemma och kräks...minst vi får väl se hur länget är imorgonÅh vad jag önskar att jag kunde hålla henne hemma fram tills efter nyår Just nu är hon snuvig så hon får vara hemma imorgon av andra skälMen jag känner verkligen paniken i kroppen...
    Jag känner precis som du! Har ingen lust att lämna dottern på dagis imorgon när barn på avdelningen jämte spydde i fredags. Jag vekligen hatar detta!
  • SaramedM

Som "tur" så är hon förkyld så hon kommer att vara hemma imorgon också

Frosk skrev 2007-11-25 20:51:38 följande:
    Jag känner precis som du! Har ingen lust att lämna dottern på dagis imorgon när barn på avdelningen jämte spydde i fredags. Jag vekligen hatar detta!
  • Stargirl

JAg ska nog vara med i denna tråd. Har lidit av emetofobi hela mitt liv och har genomgått hypnos behandling och KBT utan resultat.

Har 3 barn och har haft magsjuka 3 ggr på 6 år. Men har bara kräkts en gång då var det förmodligen VKS som jag hade men var rejält lös i magen i nästan en vecka.

JAg får panik när ngn är sjuk här hemma. Sönerna (4&6 år) har satt i system att klaga på magont för att få uppmärksamhet. Jag sover med öronproppar annars kan jag inte sova alls och inte maken heller för vaje gångn ngn av barnen hostar så måste han gå o kolla om ngn har kräkts. Nu har det börjat igen....helvetet......vintern. HATAR att stora sonen går i skolan och honom får jag inte hålla hemma längre vid magsjuketider.

• Frosk

Hej stargirl! Vad sjukt att det inte ens hjälper med det du har försökt med. Usch..man känner sig helt socialt handikappad hela vintern! Och precis så är det, att så fort ungen hostar så tror man det är kräks på gång. Eller så fort lillan bökar efter nappen så tror jag hon ska spy. Vågar snart inte låta henne sova mellan oss (hon brukar komma in till vår säng efter halva natten)

Svar på tråden spyfobi!!!!!