• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • sagogryn

Jag är helt knäckt idag, kommer hit tio barn på kalas i morgon, jag har ångest. Men jag tänker inte ställa in, jag vill inte låta det här styra mig....vägrar sprita händerna, men tvättar mig ofta.

• josefsmamma
    sagogryn skrev 2007-11-24 19:12:54 följande:
    Jag är helt knäckt idag, kommer hit tio barn på kalas i morgon, jag har ångest. Men jag tänker inte ställa in, jag vill inte låta det här styra mig....vägrar sprita händerna, men tvättar mig ofta.
    handsprit hjälper inte så mycket... bra handhygien är A och O
    Lycka till!
    Roa dig istället.... och tryck i dig vitpeppar
    one happy camper
  • SaramedM

Vi smittade ner rätt många 12 timmar innan vi blev sjuka...

joe1 skrev 2007-11-24 20:38:07 följande:
    Smittar INTE innan det bryter ut!!!
  • josefsmamma
    joe1 skrev 2007-11-24 20:38:07 följande:
    Smittar INTE innan det bryter ut!!!
    mysko... vi smittade hela umgängeskretsen dagen innan det bröt ut!
    hur kan det komma sig då?
    one happy camper
  • Iorlover
    josefsmamma skrev 2007-11-24 20:41:07 följande:
    mysko... vi smittade hela umgängeskretsen dagen innan det bröt ut!hur kan det komma sig då?
    Kanske kan varit någon annan som smittat er allihopa?
  • SaramedM

för att det smittar innan det bryter ut!¨

Men jag har också hört otaliga personer hävda att det inte smittar innan det bryter ut, men men

josefsmamma skrev 2007-11-24 20:41:07 följande:
    mysko... vi smittade hela umgängeskretsen dagen innan det bröt ut!hur kan det komma sig då?
  • josefsmamma
    Iorlover skrev 2007-11-24 20:45:05 följande:
    Kanske kan varit någon annan som smittat er allihopa?
    vi har inte samma umgänge, barnen går inte på samma skola/dagis och en har inte ens barn...
    det är min son som är den gemensamma nämnaren så det tror jag inte på...
    one happy camper
  • zasata

hoppas inte det smittar inte! skall kolla i emotfobi forumet.

själv harj ag ont i magen än och bara går ner och ner i vikt. men skall förska drixcka lite te.. verkligen försökt undvika folk. vart i amtaffären mest men man blir väl smittad där med i så flal..

• Emma w S

Jag är trött på mig själv nu.

Har aldrig varit så här rädd som jag är denna höst/vinter. Nu måste jag skärpa mig.
    Det är ju inget farligt eller hur? Man dör inte av det... (även om man får en dödslängtan innan man kräker)
    Skärpning! Jag är en vuxen människa, jag ska inte blir rädd av att gå och handla!

*intalar mig själv, men det funkar dåligt*

jag vill gå i ide nu...
Svar på tråden spyfobi!!!!!