• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • D med N och A

Faktiskt så fick sonen magsjuka exakt ett dygn efter dagis luciafirande förra året. Det var väl nån som kände sig tillräckligt frisk för att gå dit trots att de kräkt dagen innan eller nåt. Vågar man gå i år, eller ska man göra dagisdottern besviken?

Iorlover skrev 2007-11-23 21:49:09 följande:
    ÅHHHH...satan i gatan vad jobbigt!!! Hade ALDRIG klarat ett sånt jobb! Jag kan flippa ur bara av att gå på luciafirande men barn! Var på klädaffär idag, då ett barn ligger på golvet o gråter o säger att han har ont i magen! HJÄLP tänker jag o bara förväntar mig kaskadspyan...lägger tillbaka de fina kläderna jag tänkt köpa o skyndar mig ut...PUH!!!Alltså hur jobbigt får det bli!
  • Iorlover
    D med N och A skrev 2007-11-23 22:51:07 följande:
    Faktiskt så fick sonen magsjuka exakt ett dygn efter dagis luciafirande förra året. Det var väl nån som kände sig tillräckligt frisk för att gå dit trots att de kräkt dagen innan eller nåt. Vågar man gå i år, eller ska man göra dagisdottern besviken?
    Ja men lite så är det ju...just då det är något extra o folk varit sjuka så joo nog ska vi orka säger de! Vi har ju bara spytt igårkväll liksom! Sucka!
  • zasata

ja jag ty cker man borde ha nån lag att man är inomhus minst48 timmar..

• D med N och A

Ja, eller iaf att man inte får vara inomhus där det finns andra människor (dagis, öf, affärer etc) för utomhus måste man ju få vara, frisk luft är bra och utomhus är ju smittorisken minimal.

zasata skrev 2007-11-24 08:37:16 följande:
    ja jag ty cker man borde ha nån lag att man är inomhus minst48 timmar..
  • SaramedM

Jag tänker gå även om det ger mig massor med ångest.

För jag vet att försöker jag styra för mycket över normala saker i livet så mår jag sämre, eftersom att livet inte låter sig styras och man aldrig kan vara säker på att undvika magsjuka.

Men går det magsjuka på dagis just då så kommer inte M att gå dit heller, men annars så
    D med N och A skrev 2007-11-23 22:51:07 följande:

• SaramedM

Jag förstår dig men jag tycker att det är ett ganska grymt svar till ett litet barn på lågstadiet! Jag hade blivit rätt arg om någon lärare sa så till mitt barn.

killing skrev 2007-11-23 21:45:28 följande:
    Räkna med mig!Åhhhh jag jobbar som lärare på en låg-och mellanstadieskola och träffar dagligen barn som mår illa vet inte hur många gånger jag sagt till barnen att de måste gå till toan om de behöver spy annars får de torka upp själva!!!!Pepparpeppar....
  • sagogryn

Tack och lov, och jag som trodde jag var tokig. Lever i ångest över magsjuka, och lider verkligen. Känns skönt att det finns fler....

• Blackbutterfly
    Iorlover skrev 2007-11-23 22:35:17 följande:
    Exakt så är jag med! Så fort de gråter eller har ont i magen!
    Visst känner man sig hemsk då?? Man vill bara trösta och krama och ta hand om dem, men huvudet och hjärnan säger bara stopp!!

Idag har vi varit på släktmiddag!! en massa ungar i skolåldern..och jag blir genast rädd att nån av dem ska ha en massa magsjukebaktierier....blääää!!

Hur är det idag då??
    ¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
  • sagogryn

Hur är det då, har aldrig lyckats få svar, smittar det innan det brutit ut?

• josefsmamma
    sagogryn skrev 2007-11-24 19:07:14 följande:
    Hur är det då, har aldrig lyckats få svar, smittar det innan det brutit ut?
    japp!
    min son har smittat hela våran umgängeskrets som vi umgicks med dagarna innan han blev sjuk. ALLA är dåliga nu eller blev det igår... han blev magsjuk i torsdags....

Nu är det nog min tur och jag H A T A R att spy...
    villvintevillintevillinte!
    Kul att jag är ensam med min 2-åriga son och 7-månaders tvillingar...
    sambon jobbar eg. dygn men han skulle komma hem nu ikväll istället så jag kan få vila!
    one happy camper
Svar på tråden spyfobi!!!!!