• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

Nu tror jag att det är färdig-traderat inför vintern... men jag lovar inget! Räcka ut tungan Idag kom Alexis vinteroverall på posten. Den fick jag ge 98 kr för, inklusive frakt (60kr-någonting för overallen). Jättefin! Hon knallade glatt runt i den lääänge... hoppas det blir likadant när vi ska ut i snön!

• HeddaBigBum

ok... dags att organisera oss lite? Fyll på, ta bort, justera listorna. Alla förslag välkomna, men givetvis går det lika bra att sålla!

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30-15?

Ideér
    (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:

Mia:

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:

• JessicaåIda

IMG_5068.JPG

Mums.....Räcka ut tungan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Ser inget mums... var det en karl eller något ätbart? Räcka ut tungan
    Kom ihåg att bilden måste ligga på the world wide web för att du ska kunna länka. Du kan inte länka till din privata dator...

• Fragglerock

Agaton gillar ju mest isglass. Men ska man äta annan glass så vill han ha glass i strut (våffla). Men vi kan väl köpa strutar och ta med? Det kan jag fixa i så fall! Vi kan även fixa lite frukt och russin och sånt att stoppa i påsarna.

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Nanny:
    Det var som så att igår kom ju glassbilen, och Luke fick välja. Då skulle han ju givetvis ha Kalle Anka & Pluto-glassen. Man får ungefär lika mycket glass som i en liten yoghurt, och sen är det antingen plast-Kalle-Anka med handtag, eller Pluto. Luke fick bjuda sina kompisar och alla tyckte det var lite extra kul att få äta just pga figuren antar jag. Men vi sparade Luke & Alexis "muggar" och tänkte att man kan ju fylla den med Agaton-vänlig glass till festen. Då får alla lika, fast ändå inte...

(www.hemglass.se)

• JessicaåIda

J...a bild!!!

Skulle vara en bild på Sias Violglass. Blev ju tvungen att prova efter fragglerocks tipsRäcka ut tungan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Fragglerock

Hedda! Aaah, jamen det kan ju vara en bra ide ju! Han äter nog det mesta tror jag, vanilj gick i alla fall ned häromdagen.

Jessica! Visst är violglassen bara sååååå god! *smarrigt*

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Var det någon här som funderade på om det fanns märken som täcker fläckar på kläderna? Eller var det någon annan jag pratat med? Usch, nu börjar jag bli senil! B-vitaminer? K? A? Vad behöver jag? Fiskolja? *suck*
    Det finns i alla fall en del varianter på:
    www.inreda.com/

• Gruffalo
    ok... dags att organisera oss lite? Fyll på, ta bort, justera listorna. Alla förslag välkomna, men givetvis går det lika bra att sålla!

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30-15?

Ideér
    (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:

Mia:

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad frukt
    Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
Svar på tråden Go Fika