Nu har vi varit och hämtat hem Presse (hästen alltså). Gick jättebra. Åkte vid 8 och var tillbaka, avlastat och klart vid 10. Åkte hem och lämnade pappa som hjälp till, sedan tillbaka och skurade/tvättade ur boxen och gjorde klart den. Jag som haft HELA sommaren på mig...jaja, nu är det gjort och jätteskönt att "allt" är klart. Presse verkade ganska nöjd han med. Så nu har jag varit och hämtat Hanna som varit hos mormor under tiden. Fick säga att jag skulle jobba, annars så ska hon bara med! Kul att hon börjar uppskatta stallet och hästarna där
Hanna har ju varit "sjuk" hela veckan. Började så smått i fredags/lördags, och i måndags var hon ju riktigt hängig. Sov middag ett par timmar och gick sedan och la sig strax efter 18.Klagade ett par gånger på att det gjorde ont i munnen när hon åt, men jag antog att det var ngn tand på g upp. Men såg inget då jag tittade. Men, det visade sig senare att hon har haft ngt som heter Höstblåsor. Har aldrig hört talas om det för än nu...men det är tydligen en virussjukdom som främst drabbar barn (typ kan bli "epedimier" på dagis mm.) på sensommaren/hösten med blådor i/runt mun, och/eller på händer & fötter. Lite feber och allmänt hängiga blir de. Fick det klart för mig då vi träffade på grannpojkens föräldrar som går på samma avd. på dagis, och han hade fått dett precis. Undersökte sedan Hanna närmare och visst hade hon blåsor i munnen, på tungan + en på ena handen. Men nu är hosn sedan igår mkt bätter och piggare. Sover gott på nätterna igen och äter som hon ska. Skönt!