• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • Maria från Bahia

Hi hi, sådana diskussioner och att folk orkar. Jag gör nog mkt son folk skulle bli irriterade med mina barn och ska jag vara riktigt ärlig sätter jag min själv främst många gånger då det i sin tur gör mig till en bättre mamma och gladare barn. Men skulle ju gärna köpa kläder mer än 2plagg per år och lyckas få ihop lite mer egen tid
    Barnen är nummer ett och sedan får man väl göra så som det passar sin familj så länge de inte blir odågor

• Gruffalo

Hej hopp!

Jag testar att vara plusmedlem...wohooo! Skrattande Verkar vara ganska kul...

Maria: Vad kan jag säga mer än det jag sa vid dagiset...när ska det sluta? När är det er tur att få koppla av och bara vara? Ge inte upp för er tur kommer, jag lovar! Grattis till nya jobbet och till att du slutade på det andra, det var nog en vinst... *kram*

Hedda: Håller med fullständigt, det är sånt som gör att man håller sig borta från FL ibland!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo `07
  • JessicaåIda

Innan jag fick barn kunde jag sitta på tunnelbanan & se något barn som en förtvivlad mamma försökte att få att inte stå på sätet för titta ut genom fönstret. Vet att jag tyckte hon hade dålig pli på barnen. Idag bryr jag mig inte, jag känner mest med henne & inser att hon kan vara slittrött etc etc även om jag själv försöker lägga en tidning på sätet eller ta av Ida skorna.

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda
    Morgonens i-lands problem;

Disktrasor!!! Hinner knappt ta fram en ny så börjar den att lukta surt. Tog en ny i förrgår, den luktade i morse. Jag torkar nästan aldrig mjölkprodukter, förrutom ett å annat stänk på matbordet, aldrig på golven & sköljer alltid igenom den med kallvatten efter den använts. Å det går faen intre att tvätta eller koka dem för att återanvända dem, då luktar de efter jag använt dem en gång.

Är det sämre kvalite på disktrasorna nu för tiden eller är disktrasebakterierna bättre??Fundersam
    Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • hejlis

hm....bättre luktsinne...gravid?

• JessicaåIda

Nope. Men jag skulle kunna jobba som mögelhund säger min sambo. Undrar om jag skulle grejja knark oxå?? Var skickar man ansökningen? Till narkotikahundskolan i Sollefteå?
  • HeddaBigBum

Du kanske skulle kunna få jobb på någon ostfabrik? Mögelost? När färdigmöglad, osv?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • JessicaåIda

Njae si, får så svårt att hålla vikten då. Ost är såååå gottRäcka ut tungan

• Maria från Bahia

Nu har Troy klarat av sin första låååånga dag (till 16.00) på dagis och det gick galant trots väckning av syrran vid 5.30
    Nåja, förutan att han blev biten i kinden av ett barn idag och har numer en fin ring tänder på kinden......... Men han verkar inte avskräckt i alla fall men han grät av glädje när han fick syn på mig när jag kom.....såååå trött!!

Den 29/10 ska jag ha mammakväll i växthuset i Tungelsta trädgård vid konsum. Alla är välkomna med egen fika kl 18.00-21.00. Alla förtjänar lite mammatid utan barnen Jag har en me&i visning kl 19.00 (såklart, det kostar att hyra), men förutom det är det bara skitsnack och fika som gäller framför kaminen.......
    Ni kanske vill komma eller vet någon som är sugen?

• hejlis

Nu har vi varit och hämtat hem Presse (hästen alltså). Gick jättebra. Åkte vid 8 och var tillbaka, avlastat och klart vid 10. Åkte hem och lämnade pappa som hjälp till, sedan tillbaka och skurade/tvättade ur boxen och gjorde klart den. Jag som haft HELA sommaren på mig...jaja, nu är det gjort och jätteskönt att "allt" är klart. Presse verkade ganska nöjd han med. Så nu har jag varit och hämtat Hanna som varit hos mormor under tiden. Fick säga att jag skulle jobba, annars så ska hon bara med! Kul att hon börjar uppskatta stallet och hästarna där

Hanna har ju varit "sjuk" hela veckan. Började så smått i fredags/lördags, och i måndags var hon ju riktigt hängig. Sov middag ett par timmar och gick sedan och la sig strax efter 18.Klagade ett par gånger på att det gjorde ont i munnen när hon åt, men jag antog att det var ngn tand på g upp. Men såg inget då jag tittade. Men, det visade sig senare att hon har haft ngt som heter Höstblåsor. Har aldrig hört talas om det för än nu...men det är tydligen en virussjukdom som främst drabbar barn (typ kan bli "epedimier" på dagis mm.) på sensommaren/hösten med blådor i/runt mun, och/eller på händer & fötter. Lite feber och allmänt hängiga blir de. Fick det klart för mig då vi träffade på grannpojkens föräldrar som går på samma avd. på dagis, och han hade fått dett precis. Undersökte sedan Hanna närmare och visst hade hon blåsor i munnen, på tungan + en på ena handen. Men nu är hosn sedan igår mkt bätter och piggare. Sover gott på nätterna igen och äter som hon ska. Skönt!

Svar på tråden Go Fika