Luke har fått sig en släng av maginfluensa!
Det hade man inte kunnat ana när man såg hans spralliga vanliga jag i morse, redo för dagis. Måndagar är bäst för då behöver han inte sova på dagis, eftersom vi ska till Eivor klockan 13. Men de ringde redan vid 10:30 och sa att han var hängig. Jag hann knappt komma dit förrän han spydde.
Hem och sova, sen äta glass. Det är regeln i vårt hus. Är man sjuk, då får man glass. Han åt en, spydde, åt en till, spydde... sen fick det bli "jordgubbetuggummi". Och Dino ska köpa med sig några klubbor. Min mormor sa alltid att man ska äta syrligt godis när man mår illa. Det hjälper faktiskt.
Så nu är han så ynklig och liten, men samtidigt så stor. Han har sagt till innan han behöver spy (förutom den första på dagis). Jag vill spy, säger han, och jag bär honom till toan. Torka min mun, säger han när han är klar. 
Jag tror Alexis känner på sig att det inte är vanliga Luke. Hon har inte fightats om mitt knä/min famn, som varit okupperad av Luke sen han kom hem. Det är inte riktigt hennes stil, fröken sotis.
Hon ska liksom alltid vara med på ett hörn i vanliga fall.