• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • hejlis

Hanna också dålig. Hon har ju varit lite förkyld fre/lör(söndag, men jag trodde det var på väg att ge sig. Men idag var hon sämre. Kom hem fr.jobet strax efter 12 (R. hemma) och då hade hon så där trötta & hängiga ögon, ni vet. Åt typ 4 tuggor potatismos och jag behövde inte fråga 2ggr om vi skulle gå och lägga oss och läsa. Läste en Alfonsbok och sedan somnade hon på 2 röda och sov sedan i nästan 2 timmar. Hyffsat pigg men tyckte hon var lite varn då hon vaknade. La några pussel, läst några böcker, och nu är det filmtiiiande som gäller. Frågade om hon ville ha glass, men det ville hon inte !!! Gjorde iaf iordning en tunnbrödsmacka (favorit just nu om den RULLAS ihop, mkt viktigt!!) + festis som jag gick in med till TV:en (där vi normalt inte äter) och det var säkert mysigt, för det gick ner. Alltid något!

• Maria från Bahia

Nu tar det sig med Troys inskolning och i morgon slipper jag stanna på dagis och han ska få äta

Mitt i allt ringde hon som skulle bli min chef på nya jobbet. Jag sa att jag inte hade besked ännu och hon undrade om jag kanske kan jobba en dag i veckan i alla fall.

Möte med HR chefen på jobbet. Rätt förbannad. Han började med att säga att jag kunde uttrycka vad kände etc inom hans äggar....well, fick typ kommentarer som "det där har inte med saken att göra, det är personligt" och han satt och gäspade och tittade på klockan hela tiden och när jag berättat hela min historia om min tid på företaget bad han mig skriva ner det som en CV och maila. Helst på engelska, inte för att han skulle förstå utan för att det är ett internationellt företag. Öhhh....vad var det för ide att komma in??????
    Jag sa att jag vill veta innan jag går om jag kan få mina 3dgr i veckan men det kunde han inte. Jag uttryckte att jag kontaktat dem i våras angående detta och de fortfarande inte har ett svar och jag ska börja jobba på måndag om jag ska tillbaka. Jaha? Fick jag typ till svar. Vad är det för spansk, engelsktalande person med stenansikte de tagit in som HR chef??????

Ringde den ev blivande chefen och sa att hon inte behöver vänta på mig för jag vet inte hur det blir. Hon började nästan gråta för hon behöver någon nu.

Usch, vad ska jag göra????

• fairymi

Whaaat!! Vad fasen håller de på med, Jag skulle helt ärligt bli skitförbannad, vilket jag vet du blir , men ja...vad fasen ska du göra!!? Var är facket då man behöver det liksom....Alltså de kan väl iof hjälpa, ge råd ändå även om man inte är med. Men å andra sidan vet man ju inte OM det skulle hjälpa. Usch.

Du, det kanske blir till att stålsätta sig o kanske ta det andra bara för att ha något...men samtidigt, är det värt att utsätta sig för ev händelser....nä du jag vet inte.

• HeddaBigBum

Maria:
    Fundersam Vilken smet! När vill det nya jobbet veta om du verkligen tänker jobba för dem eller inte? De måste väl också veta om de behöver leta efter någon ny? Har du hört något mer om varför det inte funkade med den förra sekreteraren (är det rätt titel?)?

• Maria från Bahia

Hmmm....idag har jag suttit i telefon hela dagen då Troy var på inskolningen.
    Resultat: Jag har sagt upp mig och börjar det nya jobbet på Måndag.

Skulle det inte fungera får jag väl hitta något annat. Mer än så är det ju inte.....

Det nya jobbet började leta folk idag så det var i sista sekund.
    Mitt jobb vägrade tjänstledigt, men släpper mmig utan uppsägningstid.

Har pratat med tjejen som jobbade där och jag har pratat med en annan tjej i precis min sits på mitt jobb som slutade efter andra barnet. Båda rekommenderade nej till båda, men jag lovar att hon på mitt jobbs ord vägde tyngre av fler anledningar.
    Titel och titel, är väl typ ekonomisassistet typ.

• hejlis

Maria: Låter som bra gjort! Även om du inte kan veta hur det blir på nya jobbet, så måste det vara väldans skönt att kunna lämna hela biten med ditt gamla jobb bakom dig! Slippa allt trassel med när/hur/var du ska jobba (och dessutom med längre resväg och stressande hem för att hämta mm )

• HeddaBigBum

Håller med Mia! Nu slipper du den skiten!

Idag kom Halloween-kläderna... och jag gjorde misstaget att visa dem för Luke.
    Polishatten var bara skit. Den sitter liksom inte på, utan ligger på huvudet... och vrider han på huvudet trillar den av. Blir te å fota snabbt! Men jackan och allra allra speciellt bältet med alla grejer. Woooow! Pistol, batong, handbojor med nycklar, polisradio, vissla, ficklampa. Vicka grejer!
    Undrar om jag kan gömma allt och hoppas att han inte märker något förrän den 27:e.... hmmm... Hur dum får man bli? Är jag ny eller? Generad

Alexis dräkt har vi inte provat, förutom skorna... och de gillade hon inte. *haha* Snabbt foto på henne också, sen barfota!

• Maria från Bahia

Jaha, så har vår nya dator också kraschat. Jag fattar inte. Måste vara någon typ av virus. Nu vet jag 5 datorer som det hänt bara på några månader!

Vart vaken hela natten. Misstänker öronen på Naomi, feber och ont och guuuuuud vilket gnäll! Jag som skulle få mkt gjort idag när Troy är på dagis. Mark ska nog vara hemma för jag orkar nog inte. Är själv helt sliten (sjuk), måste ta honom till dagis nu när de är hos doktorn, måste göra dubbeljobb ige båda me&i och lovely nails då datorn lade av.

Helt sjukt, nu sitter jag här med den datorn mark hade när vi träffades som inget får plats på och det är den enda som fungerar!!

Sen har jag inte berättat den långa historien om Marks pappa som dog en månad sen utan att någon berättat. Han fick reda på i helgen. Hans faster säger att mark inte är hans son och slänger på luren. Kul! Det verkar ha med arv att göra efter försäkring mm.
    Detta var den korta versionen

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-10-03 08:27:48 följande:
    Marks pappa som dog en månad sen utan att någon berättat. Han fick reda på i helgen. Hans faster säger att mark inte är hans son och slänger på luren. Kul! Det verkar ha med arv att göra efter försäkring mm. Detta var den korta versionen
    Förvånad Oj! Hur tar Mark en sån kommentar? Kan det vara sant? Har han haft bra kontakt med sin pappa?
Svar på tråden Go Fika