• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • fairymi

Maria; jobbigt!!! Hoppas det löser sig till det bästa, snarast.

Hm strömavbrott, ja nu börjar strömavbrotts "säsongen" här ute med. Kolsvart, ingen värme, inget vatten, ingen fungerande toa därmed osv osv...Jättekul! Men det ÄR faktiskt rätt så mysigt med alla ljus som tänds i alla fall.

• Gruffalo

Maria: Vilken jobbig sits med jobbet! Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa. Måste säga att det i dagsläget känns skönt att ha ett jobb som man trivs med och som ska bli kul att komma tillbaka till.

Jessica: Mmm, shopping med barn vagn är verkligen inte så kul! Men tro inte att det är bättre i Farsta. Jag tycker att det är ännu värre där. Trångt och rätt otrevlig personal i en del butiker...

*host, host* Måste bara berätta att min "lilla" klump till son var på sin tvåmånaderskoll nu i veckan....eller han var då två månader och två veckor. Hihi, han väger 7 kg och är 62,5 cm lång...var ska detta sluta? Numera kallas han mest för klosso här hemma och babyskyddet till bilen ser väldigt litet och trångt ut.

• HeddaBigBum

Marianne:
    Låter som en Alexis... 2½ kurvor över medel i vikt, samtidigt som 1 kurva under medel i längd. Sumo... jo, hon är ju i alla fall halvasiat! Men nu är hon 15 månader och ska vara ballerina på Halloween. *hehe*
    Näe, men allvarligt, det är lite konstigt det där med vikt och längd. Vi var på 15-månaderskontrollen med henne nyligen och hon var exakt lika lång som Luke var vid 15 månader och det diffade endast 10g i vikt!! Alltså PRECIS (förutom 10 gram då'ra) lika stora vid 15 månader. Men Alexis har ju alltid SETT mycket knubbigare ut än Luke någonsin gjort. Life ain't fair!!

Bli inte förvånad om Hugo kommer inranglandes vid 14 bast och byxorna hänger längs halva arslet, äter som 3 hästar, men smal och dangly ändå!

• Fragglerock

I natt vaknade jag av att Agaton glodde på mig!
    Då frågar jag vad han tittar på, för han ser lite knasig ut där han sitter med sina glo´ögon i halvdunkelt rum.

- Mamma, det är trångt. Gå och lägg dig på soffan!Förvånad

-ÖÖÖÖh, skulle inte tro det korven! Gå och lägg dig i din säng om du vill ha mer plats!

Då rullar han över mot Dannes sida och puffar och bökar en stund. Sen rullar han fram och tillbaka mellan oss som för att frigöra mer utrymme, som somnar han som en stock! Kyss 

Han är rätt knäpp ibland, men man kan ju inte låta bli att skratta åt alla saker han säger!Kyss

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

Det där har Hanna börjat med också...ligger och försöker trycka ut mig på sängkanten samtidigt som hon (med ganska gnällig och uppfodrande röst...) säger "Det är trååångt..."

• hejlis

Måste ha fått nå´n nerv elelr nå´t i kläm i högra ljumsken/bäckenet eller där omkring. När jag står/går så bara ilar/hugger/bränner det till och jag bara måste flytta all tyngd från det benet!!! Känns som det ska vika sig annars. Känns jätteäckligt! Varar bara i några sekunder. Men kommer tilbaka titt som tätt. Stod på Ica i morse och så kom två sådana där "ilningar". Trodde jag skulle få släppa allt och hasa/dra mig ut därifrån Snygg syn...Så idag har jag varit tvungen att ligga (nåja, halvsitta för att inte få andnöd..) i soffan och tittta på film. Lyckdes iaf hasa mig in på macken och hyra en

• HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-09-28 13:25:22 följande:
    Det där har Hanna börjat med också...ligger och försöker trycka ut mig på sängkanten samtidigt som hon (med ganska gnällig och uppfodrande röst...) säger "Det är trååångt..."
    Och snart blir det ännu trängre!! Men det är mysigt också! Jag röstar fortfarande för en enda stor madrass som täcker hela golvet!!
  • Fragglerock

Jag blir galen! Vi har ju rätt länge (typ ett halvår snart) letar efter någon bra förvaring till hallen då vi sålde det fula laminatskåpet som stod där. Jag vill alltså ha en stor garderob/klädskåp som är vitt eller i alla fall trä som går att måla vitt. Absolut ingen laminat för en pååkning av Agaton så ser det för djävligt ut. Massivt trä det i alla fall inte lika tacky ut när det chippar.

I morse hittade jag ett skåp som äntligen passade 140 som tydligen är ett ovanligt mått på skåp för övrigt... *suck*..

Mailar och frågar om det är massivt trä för det är ju svårt att se på bilden. Joman visst, det är det. Sen när Danne ringer och bestämmer tid för att kolla på det så börjar hon vela. Hon vet inte om det är trä eller laminat? *DUH!!!!!* Hur fan kan man inte se skillnad undra då jag!???

Inte fan tänker jag åka ända till Märsta för att se på ett sketet möjligenlaminatskåp eller kanske trä... å sedan åka hem tomhänt! MORR!

Jag ville verkligen ha skåpet för det ser fint ut, och det skulle bli finare vitt. Men...aaahh, jösses vilka I-landsproblem. Men jag vill verkligen inte ha våra vinterkläder på golvet resten av året. Då kommer jag få leta vantar tills jag dör varje morgon!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Mia:
    Du skulle hasat dig hit! Fredagar är guld värda här! Torsdagskvällar visas Grey's Anatomy i USA... dvs Fredag morgon svensk tid... *viftar med en McDreamy-morot*

Svar på tråden Go Fika