• Idaaa1982

Fula barn?

Hej hopp!

Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?

• Svar på tråden Fula barn?
  • Moomin
    MissLilo skrev 2007-10-04 13:44:12 följande:
    Du säger precis det jag tänke!Min mamma lärde oss att alla är liak mycket värda, oavsettreligion, hudfärg och bakgrung och utseende. Alla är vackra på sittt sätt. Visst som små kunde vi skratat åt någon som var ful i samhällets ögon, men då lärd ehon oss bättre.Och det håller jag med henne om..det ska jag oå förmedla till mina barn.
    Men stopp lite nu. Är man mindre värd om man inte är jättesöt? Är det det du menar? I så fall tycker jag att din syn på yttre attribut är skrämmande. Hur kan man dra paralleller mellan utseende och värde? Usch!
  • Moomin
    Blåbärspaj skrev 2007-10-04 13:39:55 följande:
    fast hus o blommor har ju inte känslor och sånt.
    Nä men att ljuga eller lära barn att det enda som är viktigt är att de är söta är inte heller snällt.
  • Moparwoman

Jag tycker att man ska inte lära ut barn alls att det finns andra som är fula eller söta.. alla har lika värde!

Därför skrämmer mig kommentarer som den som fälldes tidigare.. att barn med rött hår, fräknar är fula!
    Det är därför vi har mobbare och kommer ha dem tills fördomar som dom är borta!

Jag har inte sagt att mitt barn är sött.. jag bara dementerade att Alfred är ful för att han har rött hår!

Trodde aldrig att jag skulle behöva sitta och försvara mitt barn för att han är rödhårig!

• Blåbärspaj

äh vi säger såhär, alla ungar är lika fula o vidriga om inte på utsidan så på insidan.blä!

• Moomin
    Moparwoman skrev 2007-10-04 13:49:50 följande:
    Jag tycker att man ska inte lära ut barn alls att det finns andra som är fula eller söta.. alla har lika värde!Därför skrämmer mig kommentarer som den som fälldes tidigare.. att barn med rött hår, fräknar är fula!Det är därför vi har mobbare och kommer ha dem tills fördomar som dom är borta!Jag har inte sagt att mitt barn är sött.. jag bara dementerade att Alfred är ful för att han har rött hår!Trodde aldrig att jag skulle behöva sitta och försvara mitt barn för att han är rödhårig!
    Man lär inte barn sånt. Barn ser själva. De ser att vissa springer snabbare än andra, att vissa är sötare, att andra är bättre på att rita...alla är olika men alla är lika mycket värda. Att hitta på att alla ser exakt lika bra ut elelr att alla är exakt lika duktiga är bara dumt.
  • decemberflicka

Jag som precis tänkte skriva här att jag tycker rödhåriga barn är det vackraste som finns...

Hannah 19/6-2005, bebis på väg BF 18/1-2008! **Vecka 25 **
  • Moparwoman

Man hittar inte på att alla ser exakt lika bra ut eller är exakt duktiga!!

man LÄR sina barn att alla är lika värda och man ska behandla sina medmänniskor med respekt och det är oavsett hur de ser ut eller hur duktiga de är!

• Moparwoman
    decemberflicka skrev 2007-10-04 14:01:01 följande:
    Jag som precis tänkte skriva här att jag tycker rödhåriga barn är det vackraste som finns...
  • Moomin
    Moparwoman skrev 2007-10-04 14:02:37 följande:
    Man hittar inte på att alla ser exakt lika bra ut eller är exakt duktiga!!man LÄR sina barn att alla är lika värda och man ska behandla sina medmänniskor med respekt och det är oavsett hur de ser ut eller hur duktiga de är!
    Att lära sina barn att visa respekt och att alla är lika värda är ju en självklarhet. Men vad har det med den här diskussionen att göra?

INGEN ÄR MINDRE VÄRD FÖR ATT MAN ÄR OLIKA! Är det så himla svårt att acceptera att alla människor har olika positiva och negativa sidor? Att alla inte är EXAKT lika i alla aspekter?
  • Moomin
    decemberflicka skrev 2007-10-04 14:01:01 följande:
    Menar du att min son som är blond är ful eller? FY VAD ELAKT
Svar på tråden Fula barn?