Fula barn?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Meh, rött hår är skithäftigt. Min bebis är brunett men i ljuset så skimmrar det riktigt rött, kolla mitt galleri.
Vet inte var det kommer från för jag har mörkbrunt och pappan är mörkblond :S
Skitfiint är det!
Hur kan man tycka att hårfärgen kan göra en ful, det ändrar ju inte ansiktsdragen på en människa??
typ "har du en röd tröja? ah men fan vad ful du e"
"tycker du om äpple, amen vad äcklig du e"
14-is snack
Min son har kastanjebrunt/rött hår! Superfint, många äldre tanter kommer fram och berättar att de skulle vilja ha hans hårfärg.
Tillbaka till ämnet, jag tror inte att föräldrar ser sitt barn som fult. Själv tycker jag att ett glatt barn/barn som skrattar aldrig är fult. Det gör ju barn ganska ofta så mitt svar är att det finns inga fula barn.
Nej man ser det inte själv, och ja det finns fula barn och fula vuxna
Men.. jag sa inte att de flesta ser ut som gamla gubbar. Men det är faktiskt inte ovanligt att just bebisar gör det. Och det är väl inget tokigt i det..? Nu menar jag helt nyfödda. Lite ihoptryckta och så som många ju är.
I vilket fall som helst så sa jag det inte på ett negativt sätt. Jag älskar bebisar.. oavsett hur dom ser ut.
Den här tråden borde fet stängas ner!!!
Fattar ni hur jävla illa det är att ni utnämner era barn som fula? (självklart riktat till er som GÖR det nu, om nån inte hajjade det!)
Fattar ni hur kränkande det är?
Ni som sedan publicerar bilder i ert galleri på era "mindre söta" barn, ni går så jävla förlångt!
Bara för att ni är förälder har ni inte rätt att till allmänn beskådan uttrycka kränkade saker om deras utseende!
Detta skulle aldrig tolereras om det handlade om att bedömma tex sina vänners utseende!! Vuxna människor reagerar men vi som vuxna måste ju reagera åt barnen!
Låt nu snälla bli att komma med komentarer som att "men jag sa ju att han/hon är finast i världen för MIG!"
Det är ju bara så dumt!!
Håll den tanken för dig själv då!
Och en sak till, jag tänker inte hänvisa till specefika inlägg, ni får själva läsa igenom tråden och vill ni sedan påstå att igen gjort ngt fel här så... ja vad ska man säga.. sorgligt!!!
ingen har väl sagt att sitt barn är fult?
jag har kort på min sambo, jag skulle kunna säga att jag tyckte han var mindre söt eller att han var ful som nyfödd, nu tycker inte jag det men sak samma!
ingen har sagt det du påstår!
Ja, för min del får de gärna stänga ner denna diskussion. Tycker inte heller att vuxna människor ska sitta och uttrycka att andra barn är fula!
Det finns ju föräldrar som inte tycker särskilt mycket om sina barn och de kan säkert tycka att barnet är fult. Men de allra flesta tycker nog att deras barn är sött. Tror lite av det har med människans grundläggande egoism att göra också, hon ser drag av sig själv i barnet och tycker därför att det är vackert.
Från första sekunden jag såg min son har jag tyckt att det strålar om honom, försöker ibland se på honom objektivt som en utomstående men tycker ändå att han är det vackraste, sötaste, finaste som jag någonsin sett i hela mitt liv. Ingenting på jorden kan jämföras med honom.
Naturligtvis kan ju ingen annan utom hans pappa tycka att han är precis så fin som vi tycker men jag är rätt säker på att ingen heller skulle säga att han är ful. Han får ofta kommentarer, både när vi eller hans mormor är med och ibland när vi gått förbi har jag hört den ena tanten säga till den andra "vilken söt liten kille". Ja jag vet att jg skryter för mycket
Ja, fula barn finns. Och fula vuxna med för den delen....
Jag är osäker på om man skulle se att ens egna barn är fula. Jag tror nog inte det faktiskt.
JOODÅ! Det finns fula barn! Ett av dem går på vår ÖF.
De som säger att det inte finns några fula barn är de som har dem!
Tror att naturen ordnat det så att man tycker sina barn är söt och fina även om de inte skulle vara det men givetvis finns det ju undantag......... Jag hoppas i alla fall att alla tycker att just dem har fått det vackraste och finaste barnet/barnen av alla! Precis så känner i alla fall jag *S* Och dessutom har jag varit med om det tre gånger *S*
Sen kanske inte alla andra håller med mig men nog är de fina mina barn *S*
Jag har svårt att se mig själv tycka att Theodor är ful, men jag har förståelse och kan acceptera att någon annan tycker det. Smaken är olika.
Så länge ingen försöker trycka i honom att han är dum/mindre värd eller liknande så är det strunt samma.
Det är ändå inte hans utseende som gör att jag är omåttligt stolt över honom och jag hoppas inte att han värderar andra människor efter det när han blir vuxen.
Men det är ok att tycka att någon är ful... jag är själv ingen puma, men så länge folk respekterar mig för det jag har innanför pannbenet så är jag nöjd.