• Idaaa1982

Fula barn?

Hej hopp!

Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?

• Svar på tråden Fula barn?
  • jannej
    CloudBerry skrev 2007-10-02 09:19:00 följande:
    Herregud...dom barnen kan ju inte överleva länge. Har de kommit fram till vad som orskar missbildningarna?
    Vissa/många av dem dör relativt snabbt som jag har förstått det. Barnet som förekommer i filmen där de mässar på arabiska dog eftr en timme vad jag har läst. Testa att sök på "Harlequin ichthyosis" på google så bör man få upp mer information om sjukdomen.
  • Duckan74

jannej:
    Jisses, det ser inte ut som ett människorbarn ens en gång.

• E81
    Moomin skrev 2007-10-02 09:21:46 följande:
    Jag tycker inte att mitt barn är extremt vackert. Det finns många barn som rent visuellt är vackrare. Samtidigt är han nog ändå över medel men ser mer lite glad och busig ut än söt. det som framförallt gör hans drag tilltalande tror jag är att han är proportionerlig och har fina kindben, liten rak näsa och lagom stora ögon och mun.Sen kan jag säga att jag sett många fula barn. Både i verkligheten och här på FL. Och fult skulle jag nog säga är drag som står ut eller som inte syns typ som på vuxna. Människor med enorma pannor, jättekonstiga näsor eller läppar som är så smala att de knappt syns är sällan vackra oavsett ålder.
    Oj, du hade verkligen full koll på vad exakt i ditt barns utseende som du uppfattar som fint. Det har inte jag, kan jag säga. Hela han är så självklart underbart vacker enligt mig, kan liksom inte ta ett steg tillbaka och börja kolla på detaljer.

Jag har också tänkt så där kontigt att andra föräldrar inte kan undgå att se hur söt min son är. När jag hade lagt upp bilder på honom här på FL för första gången så kan jag ärligt säga att jag var övertygad om att folk skulle gå in på mitt krypin, titta på bilder av Anton och besviket konstatera att "Sådär söt är inte min unge..." HELT stört! Men jag antar att det är ganska vanligt också.

Jag var inte så rädd att jag skulle få en ful unge, däremot är jag rädd att han ska bli ful, på ett eller annat sätt, när han kommer upp i skolåldern och få det svårt p g a sitt utseende. Ungar kan vara så j**la elaka mot varandra och det vore vidrigt om ens barn blev retat pga sitt utseende.  
    Världens finaste Anton har blivit ett år! *Anton* 19/6-06
  • Tinka70

Nu har jag inte läst de andra svaren i tråden och hoppas att det inte är en påhoppstråd.

När min dotter var nyfödd stod jag en dag vid hennes kuvös och grät för att jag tyckte hon var så ful....iaf i jämnförelse med sin tvillingbror i kuvösen brevid. Sköterskorna kom fram till mej och sa att det var ingen fara med hennes senaste prover, hon skulle med största sanolikhet bli helt bra. Det fick mej att tänka till. Nu är hon världens sötaste fyraåring! (om ni inte tror mej så kolla i mitt galleri)

• Niinii

Jag tror man ser.. Min dotter var lite småful när hon föddes, och det gjorde att jag kände ännu större ömhet för henne och jag var stolt ändå. Jag tyckte ändå hon var det fiaste jag sett fast om näsan var sne och svullen och huvudet lite knöligt..hehehe Men nu ÄR hon söt. På RIKTIGT. :)

• Niinii
    jannej skrev 2007-10-02 08:42:13 följande:
    Det finns barn som pga sjukdomar/missbildningar ser hemska ut, testa sök på snake baby på www.youtube.com så får ni flera exempel på det. Dock vill jag varna för att filmerna kan upplevas som väldigt stötande/otrevliga av känsliga så kolla inte om ni vet med er att ni inte tål otrevliga filmklipp
    Det där e ju fejk hehe. Muslimsk skräck typ. Finns ju en massa liknande, typ fish girl eller dog woman...
  • Madame Mom

Tinka... jag har kikat i ditt galleri och visst är hon söt.. men världens sötaste 4-åring har jag själv...och jag är helt opartisk. Ska sanningen fram så har jag den sötaste barnaskaran i världen.. så det så!

Nä, men allvarligt talat. Jag är helt övertygad om att man som förälder kan se att ens barn är fult. Det är ju inget att hymla med, för visst finns det barn som är fula. Dock så är det ju inte samma barn som är fula i allas ögon eftersom vi ju tycker olika. Och självklart så tycker de flesta att deras barn är vackrast då det ju handlar om en helt annan sak än utseendet... egentligen... :)

• stjernfall

Niinii:

Vadå att din dotter var lite småful när hon föddes?! Hon var ursööööt ju. O fortfarande lika söt!

• vadskajaghetadå

jag undrar också om alla föräldrar verkligen tycker sina barn är sötast, inte bara söta bara för att dom älskar dom utan utseendemässigt.

många säger att sina barn är sötast, men kollar man på bilderna så är dom inte det, det tyckte jag även när jag inte hade barn, dom är blinda av kärlek helt enkelt, vissa barn är inte vackra, men har säkert en massa charm.

jag tycker min son är söt, men jag har sett många som är minst lika söta, inte pojkar, men flickor

• Enkiteng
    Niinii skrev 2007-10-03 01:26:16 följande:
    Det där e ju fejk hehe. Muslimsk skräck typ. Finns ju en massa liknande, typ fish girl eller dog woman...
    Det är tyvärr inte fejk, det finns liknande bilder i embryologiböcker som används på läkarutbildningar. En genetisk sjukdom gör att huden blir abnormt tjock och hård, finns även de som har lättare former av samma sak, de kan överleva längre.
Svar på tråden Fula barn?