Fula barn?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Det är klart att man kan tycka att ens barn är fult. Är barnet fult så är det. Men det ska nog bara mycket till för att en förälder verkligen ska tycka det.
OT: Ok, dom flesta tycker att deras barn är skitsöta/fina/underbara.
Men hur är det med makar/sambos?
Är vi liiite mer benägna att tycka att dom inte är snyggast i världen?
Haha... jag antar att du syftar på mitt resonemang och inte ungen. Eller?
![]()
Nej, jag kan inte tro att en förälder kan se sitt barn som fult! Man kan inte se en människa man tycker om som ful oavsett hur de ser ut! Så tänker och tycker åtminstone jag.
Jag tror man kan se sitt barn som fult, eller mindre vackert
Hört om folk som är medvetna om att deras barn inte är av den sötare kategorin.
Men dom allra flesta tycker nog att deras ungar är det allra vackraste som finns
Det finns barn som pga sjukdomar/missbildningar ser hemska ut, testa sök på snake baby på www.youtube.com så får ni flera exempel på det. Dock vill jag varna för att filmerna kan upplevas som väldigt stötande/otrevliga av känsliga så kolla inte om ni vet med er att ni inte tål otrevliga filmklipp
Men så ändras ju även barnens utseende ganska mycket fast de är så små. En i vår föräldra grupp började skallen att växa jättemycket på.. eller ska man säga att ansiktet slutade växa. Så hon såg ut som hon skulle få elefantskalle men innan hon var 1 år så var allt normalt igen och hon var en söt liten tjej.
Jo, det tror jag att man som förälder ser. Siri var inte speciellt söt när hon var några månader, men nu har hon hyggat till sig.
Jag tycker inte att mitt barn är extremt vackert. Det finns många barn som rent visuellt är vackrare. Samtidigt är han nog ändå över medel men ser mer lite glad och busig ut än söt. det som framförallt gör hans drag tilltalande tror jag är att han är proportionerlig och har fina kindben, liten rak näsa och lagom stora ögon och mun.
Sen kan jag säga att jag sett många fula barn. Både i verkligheten och här på FL. Och fult skulle jag nog säga är drag som står ut eller som inte syns typ som på vuxna. Människor med enorma pannor, jättekonstiga näsor eller läppar som är så smala att de knappt syns är sällan vackra oavsett ålder.