• Idaaa1982

Fula barn?

Hej hopp!

Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?

• Svar på tråden Fula barn?
  • Moomin

bebbe made in italy skrev 2007-10-04 11:48:34 följande:

men moomin e det så jäkla shysst att gå till personangrepp över någon barn, e väl nåt av det taskigaste man kan göra?
    Men jag tycker inte att det är personangrepp att ärligt säga att man inte tycker att någons barn är sötast i världen. Varför är det så viktigt alla alla barn skall vara söta? Alla är ju inte det. Vissa är söta, vissa är charmiga, vissa är smarta, vissa är duktiga på sport och legobyggen....en del är alltihop på en gång.

Jag tycker inte heller att moprawomens som var jättesöt, han såg mer glad och käck ut...lite busungelook....därmot tycker jag (efter att ha kikat runt lite) att junimagis son Ben verkligen är grymt söt.
  • Valkyriah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-04 11:55:01 följande:
    valkhyria, tycker det är onödigt att komentera det, dessutom skrev hon innan och dömde ut alla rödhåriga och fräkniga som fula, har hon sett alla rödhåriga på jorden eller. Tycker hon borde lära sig lite jä-la hyfs alltså...
    Jo kanske onödigt men inte personangrepp.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • bebbe made in italy

moomin, men fortsätt gärna att vara elak, vad är det med folk på den här sidan. måste du spä på detta då, så himla onödigt...

• Miot
    Moomin skrev 2007-10-04 11:56:52 följande:
    bebbe made in italy skrev 2007-10-04 11:48:34 följande: Men jag tycker inte att det är personangrepp att ärligt säga att man inte tycker att någons barn är sötast i världen. Varför är det så viktigt alla alla barn skall vara söta? Alla är ju inte det. Vissa är söta, vissa är charmiga, vissa är smarta, vissa är duktiga på sport och legobyggen....en del är alltihop på en gång.Jag tycker inte heller att moprawomens som var jättesöt, han såg mer glad och käck ut...lite busungelook....därmot tycker jag (efter att ha kikat runt lite) att junimagis son Ben verkligen är grymt söt.
    Jag skulle faktiskt bli skitledsen oom nån sa att mina barn inte var speciellt söta, det är ju det finaste man har. Sånt håller man för sig själv. Har du barn?
  • MissLilo

Att se sitt barn som fult??
    Tror jag nog att man kan göra.....tyckte inte sonen var speciellt vaker eller sött alls för den delen de första 6 månaderna.
    Men nu e han däremot en riktigt sött unge.

• Dag o natt

Jag är tvillingmamma till två flickor som är totalt olika. Den ena flickan är och var estetiskt supersöt. Den andra flickor var inte söt de första månaderna och jag hade dåligt samvete för att jag kände så. Hon var extra gnällig och skrikig också. Hon var blekare och rent full av röda prickar. Hon hade ett stort veck mellan ögonbrynen. Söt var hon inte. Jag kände verkligen dåligt samvete över att känna som jag gjorde. Jag blev lite mer bekyddande (eller vad man ska säga) mot detta barn. Sen gick det en tid och hon har verkligen blivit söt. Kanske för att man som mamma älskar sina barn så mycket och ser det gulliga? Men hon har en enorm utstrålning! Det lyser om henne! Hon kommer aldrig bli (tror jag inte) lika "söt" som systern men hon har andra kvaliteér som väger lika högt. Jag älskar dem båda lika mycket och har gjort från första sekund!!!

• bebbe made in italy

jävligt elakt och onödigt...

• Moomin

bebbe made in italy skrev 2007-10-04 12:01:01 följande:

moomin, men fortsätt gärna att vara elak, vad är det med folk på den här sidan. måste du spä på detta då, så himla onödigt...
    Kan du snälla förklara för mig exakt vad det är jag skrivit som är elakt? Jag förstår verkligen inte. För mig personligen är det till exempel helt egalt om andra tycker att mitt barn är sött. Han är min och jag älskar honom som han är. Men kräleken gör mig inte blind. Jag kan se att det finns sötare barn än min son. Hittils har jag inte träffat något barn som är gladare eller mer socialt än min pojk, men det finns säkert såna oxå.
  • bebbe made in italy

moomin förstår du inte det själv tycker du skall fundera då, var väl onödigt att spä på när en person redan klagat på hennes barn...

• Fridaaa

Man kanske inte behöver säga att ett barn är fult. Man kan säga Mindre söt, eller mindre fin

Svar på tråden Fula barn?