Fula barn?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
bebbe made in italy skrev 2007-10-04 11:48:34 följande:
moomin, men fortsätt gärna att vara elak, vad är det med folk på den här sidan. måste du spä på detta då, så himla onödigt...
Att se sitt barn som fult??
Tror jag nog att man kan göra.....tyckte inte sonen var speciellt vaker eller sött alls för den delen de första 6 månaderna.
Men nu e han däremot en riktigt sött unge.
Jag är tvillingmamma till två flickor som är totalt olika. Den ena flickan är och var estetiskt supersöt. Den andra flickor var inte söt de första månaderna och jag hade dåligt samvete för att jag kände så. Hon var extra gnällig och skrikig också. Hon var blekare och rent full av röda prickar. Hon hade ett stort veck mellan ögonbrynen. Söt var hon inte. Jag kände verkligen dåligt samvete över att känna som jag gjorde. Jag blev lite mer bekyddande (eller vad man ska säga) mot detta barn. Sen gick det en tid och hon har verkligen blivit söt. Kanske för att man som mamma älskar sina barn så mycket och ser det gulliga? Men hon har en enorm utstrålning! Det lyser om henne! Hon kommer aldrig bli (tror jag inte) lika "söt" som systern men hon har andra kvaliteér som väger lika högt. Jag älskar dem båda lika mycket och har gjort från första sekund!!!
jävligt elakt och onödigt...
bebbe made in italy skrev 2007-10-04 12:01:01 följande:
moomin förstår du inte det själv
tycker du skall fundera då, var väl onödigt att spä på när en person redan klagat på hennes barn...
Man kanske inte behöver säga att ett barn är fult. Man kan säga Mindre söt, eller mindre fin