• Idaaa1982

Fula barn?

Hej hopp!

Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?

• Svar på tråden Fula barn?
  • Blåbärspaj

ja man ska börja jämföra ungar i topmodel-klass så blir dte inte lätt.men egentligen när man tittat på människor,stora som små, så ser man för det mesta nåt fint hos dem som gör dem vackra,när man ser " annorlunda" ut helt enkelt.

• Linny

Men jag förstår heller inte varför det är så viktigt att ha det sötaste/finaste barnet..
    Ens barn är ju det bästa som finns för en själv, oavsett!

• Blåbärspaj

ja precis..eller så kan man ju lära sina barn vad som är fult o fint å så lär de sig samma sak som sin kära mamma och pappa och lär sig själva peka ut fina och fula människor.

• Moomin
    Blåbärspaj skrev 2007-10-04 13:30:46 följande:
    ja precis..eller så kan man ju lära sina barn vad som är fult o fint å så lär de sig samma sak som sin kära mamma och pappa och lär sig själva peka ut fina och fula människor.
    Vaddå peka ut? Jag tror att det är rätt naturligt hos de flesta människor att på egen hand kunna avgöra vad som är estetiskt tilltalande. Generellt sett är människor dessutom rätt överens. De flesta tycker tex att vissa hus är vackrare än andra, vissa blommer är vackrare än andra...osv

Jag tycker tex inte att Lars Adaktusson är särskilt söt. Men han har ju andra kvaliteter.
  • Moparwoman

Är det då vi ska lära våra barn att rödhåriga barn, barn med fräknar eller barn med glasögon är fula?

• Blåbärspaj

fast hus o blommor har ju inte känslor och sånt.

• Dag o natt

Alla är väl söta på sitt vis.. Det sötaste barn jag sett (förutom min egna förståss ) var en rödhårig liten tjej med fräknar. Hon hade jättelockar i håret och var så otroligt söt så det finns inte ord..

• MissLilo

Du säger precis det jag tänke!

Min mamma lärde oss att alla är liak mycket värda, oavsettreligion, hudfärg och bakgrung och utseende. Alla är vackra på sittt sätt. Visst som små kunde vi skratat åt någon som var ful i samhällets ögon, men då lärd ehon oss bättre.

Och det håller jag med henne om..det ska jag oå förmedla till mina barn.

Blåbärspaj skrev 2007-10-04 13:30:46 följande:
  • Moomin
    Moparwoman skrev 2007-10-04 13:39:44 följande:
    Är det då vi ska lära våra barn att rödhåriga barn, barn med fräknar eller barn med glasögon är fula?
    Att ett barn har en viss hårfärg, fräknar eller glasögon gör det varken mer eller mindre sött. SÅ varför skall vi lära barn det? Det vore ju lögn.
  • Blåbärspaj
    MissLilo skrev 2007-10-04 13:44:12 följande:
    Du säger precis det jag tänke!Min mamma lärde oss att alla är liak mycket värda, oavsettreligion, hudfärg och bakgrung och utseende. Alla är vackra på sittt sätt. Visst som små kunde vi skratat åt någon som var ful i samhällets ögon, men då lärd ehon oss bättre.Och det håller jag med henne om..det ska jag oå förmedla till mina barn.
    å,tack!äntligen en likasinnad :)
Svar på tråden Fula barn?