Fula barn?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
ja man ska börja jämföra ungar i topmodel-klass så blir dte inte lätt.men egentligen när man tittat på människor,stora som små, så ser man för det mesta nåt fint hos dem som gör dem vackra,när man ser " annorlunda" ut helt enkelt.
Men jag förstår heller inte varför det är så viktigt att ha det sötaste/finaste barnet..
Ens barn är ju det bästa som finns för en själv, oavsett!
ja precis..eller så kan man ju lära sina barn vad som är fult o fint å så lär de sig samma sak som sin kära mamma och pappa och lär sig själva peka ut fina och fula människor.
Är det då vi ska lära våra barn att rödhåriga barn, barn med fräknar eller barn med glasögon är fula?
fast hus o blommor har ju inte känslor och sånt.
Alla är väl söta på sitt vis.. Det sötaste barn jag sett (förutom min egna förståss
) var en rödhårig liten tjej med fräknar. Hon hade jättelockar i håret och var så otroligt söt så det finns inte ord..
Du säger precis det jag tänke!
Min mamma lärde oss att alla är liak mycket värda, oavsettreligion, hudfärg och bakgrung och utseende. Alla är vackra på sittt sätt. Visst som små kunde vi skratat åt någon som var ful i samhällets ögon, men då lärd ehon oss bättre.
Och det håller jag med henne om..det ska jag oå förmedla till mina barn.