• Idaaa1982

Fula barn?

Hej hopp!

Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?

• Svar på tråden Fula barn?
  • Valkyriah
    Avelyn skrev 2007-10-01 19:30:31 följande:
    Är utseendet verkligen så viktigt på barn ?
    De är väl ingen som sagt att det är viktigt?
    Är nog en fundering många har tror jag.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Miss Q

Nä, jag tror inte det... Mina barn är i alla fall allra sööötast

Qui tacet consentire videtur
  • Lilla My med två små

Njae, jag tycker att vissa barn är sötare än andra. Men brukar aldrig säga något om det.

Det var ganska roligt för ett år sen när en släkting började prata om en ful bebis hon sett. Det var roligt för hennes barn ser ut som karelin allihop!
    Kärleken är blind!

• sheeba

Ja det tror jag. Mitt andra barn tyckte jag inte var fint när han föddes var nästan besviken för han inte var lika söt som storebror.
    Men nu tycker jag han är skit söt
    Min mosters man sa om deras ena barn att ska de vara så fula? Men jag tror man älskar sitt barn villkorslöst men varför ska man tycka det är vackert? Inget nyfött barn är väl inte jätte sött eller jo det finns ju såklart.
    Där finns fula barn precis som det finns fula människor(vuxna) de som säger något annat tror jag bara vill visa sig "duktiga"

• huge smile

När jag låg på förlossningen var där en annan som fick barn nästan exakt samtidigt, hon fick en pojke. Hennes man hann inte dit förrän ett halvt dygn efteråt. Den lille pojken var verkligen ful, har aldrig sett en så ful pojke förut. Mamman satt och beundrade honom, och tyckte att han var det sötaste hon sett. Men sen när pojkens pappa kom instormandes förstod jag ju varför, för den lille pojken var som en exakt kopia av sin pappa, fast i ett mindre format! Och pappan var inte alls ful, men de dragen passade inte lika bra på en nyfödd som på en vuxen man! Men för mamman var det världens sötaste bebis, för han liknade ju pappa!

• eio
    huge smile skrev 2007-10-01 19:40:10 följande:
    När jag låg på förlossningen var där en annan som fick barn nästan exakt samtidigt, hon fick en pojke. Hennes man hann inte dit förrän ett halvt dygn efteråt. Den lille pojken var verkligen ful, har aldrig sett en så ful pojke förut. Mamman satt och beundrade honom, och tyckte att han var det sötaste hon sett. Men sen när pojkens pappa kom instormandes förstod jag ju varför, för den lille pojken var som en exakt kopia av sin pappa, fast i ett mindre format! Och pappan var inte alls ful, men de dragen passade inte lika bra på en nyfödd som på en vuxen man! Men för mamman var det världens sötaste bebis, för han liknade ju pappa!
    !!!

Självklart tycker man sina egna barn är undebara och söta på alla sätt. Men det har ju som sagt att göra med att de är ens barn. Jag skulle heller aldrig påstå att mina barn är de finaste i hela världen. Hur skulle jag kunna veta det?? Men visst, i mina ögon är dom ju hur söta som helst!
  • 2timearound
    glasbubblan skrev 2007-10-01 19:31:47 följande:
    Jo, det är väl klart! Min son har haft perioder när han inte har varit särskilt söt. Och jag kan tänka mig att det finns andra barn med ett "mer fördelaktigt utseende" än han. Men det är ju vem han ÄR som gör att han blir sötast och framförallt finast för mig. Men rent objektivt skulle det aldrig falla mig in att hävda att han är den sötaste ungen i världen.
    Jag håller med!
    "FUM är det nya BIM" se --------->www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html
  • Zebilah

Jag tror aldrig man ser sitt eget barn som fult men andras barn däremot kan vara fula. Usch vad hemskt det låter.

För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Helena Gordon

Tror detta är en ganska vanlig fundering.
    Men själv gick jag runt på BB och tyckte lite synd om alla andra mammor som inte fått lika söta barn som jag

• Valkyriah
    Slusska skrev 2007-10-01 21:36:04 följande:
    Tror detta är en ganska vanlig fundering.Men själv gick jag runt på BB och tyckte lite synd om alla andra mammor som inte fått lika söta barn som jag
    haha visst gjorde man
    Kom ihåg en tjej som jag pratade lite med på bb och när jag tittade ner på hennes son visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta,usch så hemskt... men kanske någon tyckte lika synd om mig
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden Fula barn?