• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Kimmi
    S72 Vad är Central Festival för något? Fanns Pharmacy i Khao Lak?
    Är det OK att ta med sig "vanlig" medicin från Sverige som t.e.x  alvedon,ipren?
    Vi har förberett oss med att dricka DUKORAL mot kolera-turitdiaree så vi får hoppas att vi slipper magontGlad Hoppas det är OK att jag frågar så mycket...? Känns kul att få färsk uppdatering från Khao Lak
  • malav

Pingulina:
    Jag flyger med ticket selection vi med, och de ska vara bra har jag hört.....?!

Tipps inför resan som jag har fått, delar med mej... (oavsett vart i Thailand ni ska:

* Tag med FLYTVÄST, det finns inte på många av båtarna (nästan inga faktiskt)

* Tag med sack´n seat (en sorts tygstol som fästed som en "påse på en vanlig stol om barnet är mellan 6mån och 2år, det finns inga "byglar" på barnstolarna där. Köpte på nätet för ca 200 kr (väger 80g) !!!

* Sulky som ni kan lämna kvar till nån bättre behövande innan ni åker hem, vi köppte en beg. för 200 på blocket...

Har ni några bra?!

Dela med Er !!!!!!

• Pingulina

Malav: okej, hoppas det. När åker ni och vilket hotell ska ni bo på?

Vår resesäljare sa annars att de kan ordna fram vagn påhotellet, men man kanske inte ska lita på det utan ta med en själv?

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • S72

Har lagt in bilder från resan om ni vill kolla
    På:
    tuva.bilddagboken.se/
    kolla datum mellan 2-17 November! 16 nov e från Similan Island

Skriver mer snart, måste kolla ikapp Desperate Houswife o Prison Break nu

• malav

pingulina: Vi åker 11/12 från arlanda och hem 26/12. Vi ska bo på khaoLak countryside resort and spa. Ni????

Måste iväg och vaccinera i veckan, var där förra v, men då ville de inte vaccinera dottern, hon har ej fått 1års sprutan, och den skulle de ha innan de fick heppatit vaccin.....KRÅNGEL
    Sen skulle hon tydligen ha 18mån sprutan på en g, för att vara på den säkra sidan.....AHHHHH, Ännu mer krux; vaccinet får ej tas tätt inpå de andra sprutorna....

• Pingulina

malav: Vi ska bo på samma hotell som er Vi åker först i februari. Skulle vara snällt om du ville återkomma med omdöme om stället när ni varit där. Tror dock att det blir jättebra. Är bara flygresan jag är lite orolig för.

Vaccin måste vi också ta. Och så måste vi fixa pass till lillan.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Panna82

Fast inte den på spindeln *ryser*

• Panna82

Pingulina: Vi åker också med Primera Air. Kände inte till dem alls och har varken hört positivt eller negativt om dem.. Det finns väl inga plan som har gott om benutrymme?? Inte charterplan i alla fall.

Jag börjar nojja över undervattenströmmar och vågor. S72: Är det så att det är jobbigt att bada pga det?? ÄR skiträdd att man ska dras med ut i havet

• malav

Pingulina: Självklart berättar vi mer när vi kommit hem!

Svar på tråden Khao Lak....