• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Pingulina

Panna82: Jag har heller aldrig hört om Primera air tidigare, men det jag fick fram av en snabbsökning på google så kändes mer neativt än positivt. Och du har ju rätt i att charetrflyg inte brukar ha så mycket benutrymme.

S72: Härliga bilder (utom spindeln). Verkar ju ju som att man inte får missa Similan

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Panna82

Pingulina: Usch, vad står det då??

Vi ska absolut till Similan. Det är tredje gången sambon åker till Thailand men han har aldrig kommit dit men nu så.

• S72

Panna82; jo det var ganska starka undervattenstömmar, för barn i alla fall!Höll man inte i Tuva så for hon iväg som bara den, skitläskigt! jag ryser av tanken av att man skulle tappa henne i vattnet. Jag har aldrig varit med om att det varit så här tidigare (min 4:e gång till Thailand) men jag har aldrig varit till Khao lak tidigare! Fast det kanske beror på att det varit dåligt väder, det blir säkert bättre senare.

Kimmi: central festival är ett stort köpcenter i phuket, de har bla: Guess, Esprit, Hush Puppies, Adidas, Nike, Puma m.m!
    Pharmacy är Apotek och finns överallt på gatorna!
    Det finns alvedonliknande tabletter att köpa (Tylenol), vi köpte även Voltaren där!

• Panna82

Kaffekopp: Hur lång tid tar lokalbussen mellan Khao Lak och Phuket?

• Kimmi
    S72 skrev 2007-11-18 20:27:43 följande:
    Har lagt in bilder från resan om ni vill kolla På:tuva.bilddagboken.se/kolla datum mellan 2-17 November! 16 nov e från Similan IslandSkriver mer snart, måste kolla ikapp Desperate Houswife o Prison Break nu
    Nu längtar man ju ännu mera tills det e dax att fara ivägSkrattande
    Det såg ju jättenajs ut på Bang Niang stranden där vi ska bo
  • Kaffekopp

Panna - jag åkte lokalbuss (Airconbuss) som stannade längs med vägen. Åkte ända nerifrån Phuket Town upp till Khao Lak så det tog ca 3 timmar. Men ska man "bara" till Patong så går det lite snabbare! :) 2 timmar kanske. Och så ser man en massa längs med vägen!

• S72

Panna: med en minibuss så tog det ca 75 min Ganska najs att ha en chaffis som kör en dit man vill, när man vill Och är man fler och kan åka så blir det ju inte så dyrt! Är man bara en familj kan man ju ta en vanlig bil = billigare!

Flytvästar finns på båtarna men till barn är de inte så bra, ingen nacke på dem! Vi tog med en från Sverige!

• palmblad

Verkar som om det är ganska återställt efter tsunmanin, men kan nån svara på om det märks att det hänt?

• EmmaReu

Va skönt att få veta lite om hur man tar sig ner till Phuket och Patong. Har en kompis som är där nere och har undrat hur det funkar. Men antar att personalen på hotellet kan hjälpa till oxå.

Åker nu på fredag.

• S72

palmblad: skrev ett långt inlägg innan men det försvann tyvärr i cyber rymden!
    Jo...I Nang Thong där vi var så kunde man faktiskt inte se ett spår av tsunamin (kolla mina bilder som jag länkade till)! Vid beachen hängde det visserligen kort på en del människor som omkommit och då blir man ju såklart påmind och ledsen!
    De har röjt allting där och jag såg då inget!
    Däremot så finns det ju stränder som är ödelagda och man inte kan bada på för att stora stenblock spolats upp från havet.
    Den dag vi skulle till Similan och närmade oss hamnen då såg jag däremot mer av tsunamin. Det låg båtar och kläder och saker inne bland mangroveträsken, sorgligt
    Jag tycker absolut man kan åka dit, då stöder man ju även lokalbefolkningen som behöver turisterna!

Svar på tråden Khao Lak....