• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Panna82

S72: Är det stora förpackningar med blöjor?

• Panna82

Hur är det med bankomater i Khao Lak?

• S72

panna82: finns gott om banker och kortautomater, bara att stoppa in kortet och ange sin kod och plocka ut pengar!
    Det finns bade storpack och smapack med blojor! Tuva vill bara ha momy poky blojor nu och de sitter battre an liberos! Och sa e de nalle puh pa dem, formodligen darfor hon vill ha dem :) storpack 12-17 kg kostade 435 bath e jag for mig!

Felicia: Jora hotellet e bra med frukosten e bla! Skitkass rent ut sagt :( marmelad, toast,smor, yoghurt, 2 sorters flingor och juice, frukt! Och lite agg och omelett... Jag som alskar stora frukostbuffer....
    Se upp for orm i tradgarden!! Vi har sett 2 st pa bara 1 vecka alldeles vid poolen och vid en av rummen! Personalen e snabba dit och ta bort dem men anda!!

Var dotter har inte matt sa bra idag :( spytt och har feber, stackarn! Och igar kom varmen pa riktigt, idag var det den forsta riktigt fina soliga dagen! Hoppas det fortsatter sahar!

Nu ska jag hem och ta hand om dottern och kolla pa Rattatoille :) Kopte den i Phuket for bara 60 bath, billigt som tusan!!

• Panna82

S72: Tack för svaren!

Läskigt med ormar!

• Felicia6

s72, låter som frukosten som vi hade förra året i thailand på ett annat hotell
    Bor ni i bungalow eller i hotelldelen?

Oj, låter inte så roligt med ormarna, men de tär väl nåt man får ta i thailand antar ajg. Du har inte tagit några kort som man kan få kika på?

30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Bella06

Kikar in en snabbis fran Royal Bangsak!

Vi ar supernojda med varat hotell!
    Visst, det ar ganska lugnt haromkring, men vill man in till Khao Lak city sa ar det bara att aka med buss fran hotellet som gar varje kvall.
    Att thailandarna ar barnkara ar en klar underdrift!! Elias trivs nat enormt, alla kelar och leker med honom hela tiden. De har lart sig hans namn oxa sa nu ropar de pa honom!! Han bara skrattar a vinkar! De ska garna klamma pa honom och bara honom, men de respekterar direkt om de marker att han eller vi inte vill, SUPER!

Var frukostbuffe tycker jag ar kanon, precis lagom av allt!
    Lange sen vi blev sa har bortskamda, stadeskan tom diskar Elias anvanda valling nappflaskor...

Vi hade regn forsta dagen, men det gjorde inget for den dagen sov vi anda bort.. Sen har det bara blivit battre och battre. Senaste dagarna har det varit overvagande sol, idag va det inte ett moln pa himmeln!!

Snart ar det eran tur!!
    Tjingeling...

• Bella06

Glomde saga att stranden har ar helt underbar - gar knappt att beskriva med ord....

♥ Elias 060910 ♥
  • Felicia6

Bella06, åh så underbart det låter
    Vart i khao lak är erat hotell?

Är stranden tom lr är det mycket turister där? Hur är det med shopping? Vad har ni hittat på för nåt?

30e november åker vi till Khao Lak :D
Svar på tråden Khao Lak....