• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • malav

Hoppar in.

Åker till KahoLak 11/12 2v med mannen och dottern på 11mån.
    Är SUPEROROLIG för flyget (vi flyger nonstop från arlanda, men ändå...)

Nån som har erfarenhet av lång flygresa, sámt tipps/råd för att göra den lite lättare, dottern HATAR att sitta stilla och hon har ju inte eget säte....så jag vet inte hur det ska gå!?!

Fler som ska dit samma period?!

• Kimmi
    malav skrev 2007-11-16 23:00:41 följande:
    Hoppar in.Åker till KahoLak 11/12 2v med mannen och dottern på 11mån.Är SUPEROROLIG för flyget (vi flyger nonstop från arlanda, men ändå...)Nån som har erfarenhet av lång flygresa, sámt tipps/råd för att göra den lite lättare, dottern HATAR att sitta stilla och hon har ju inte eget säte....så jag vet inte hur det ska gå!?!Fler som ska dit samma period?!
    VI ÅKER DEN 15/12 MED APOLLO, NON-STOP FRÅN ARLANDA
  • Panna82

malav: Jag ser inte heller fram emot flygresan. Förra året när vi åkte var sonen 9½ månad. Då åkte vi bara på natten både dit och hem så han sov mest.

Denna gång går planet vid 16-tiden dit. Hem går flyget 11 på förmiddagen = han kommer vara vaken hela resan förutom middagsluren på 1-2 timmar.. Böcker kan roa honom ett bra tag, men knappast hela resan.. Blir väl att man får gå omkring och titta en del också.

• frugus

Hej! Jag hoppar in här! Vi åker till Royal Bangsak den 4/3 och efter Bella06's inlägg längtar jag ännu mer! Vill åka nu! Finns det fler som ska åka i mars?

Mamma till underbara Sol 070715
  • S72

Oroa er inte för flygresan, den gick oväntat bra
    Kom hem igår och både resan dit och hem gick super! Och då var flyget 2 timmar försenat varav resan ner fick vi sitta inne i planet och vänta vilket var lite jobbigt och varmt! Vår dotter sov hela vägen både dit och hem!

Kimmi: Vi var 2 familjer och hyrde en minibuss som var superfin och kunde ta 10 passagerare! För 6 h tog de 3000 bath och utöver det ville de ha 200 bath i timmen Så vi betalade 4000 bath för resan dit och hem, vi åkte kl 11 till central festival och sedan väntade chaffisen där och tog oss till patong när vi handlat färdigt! Vi kom tillbaka till Khao lak 22.00! Kanonbra!
    Vi åkte med ett resebolag som hade sitt kontor på höger sida av vägen ner till beachen i Nang Tong (vägen direkt till höger om supermarket) Trevlig personal!

Om ni åker till similan, se till att få åka med andaman tour, de var så gulliga och superbra service! Tjejen passade Tuva så vi kunde snorkla och hon fick mata fiskarna och titta på dem för vattnet var ju så klart att man såg dem tydligt från båten!

Vilken underbar resa vi haft, vill tillbaka NU!

Nu....tvätta all fuktig, mögelluktande tvätt

• Kaffekopp

Lokalbussen mellan Khao Lak och Phuket kostar 18 kronor ;)

• palmblad

Ni som varit i Khao Lak efter tsunamin? Hur har detta präglat orten? Jag älskar Thailand, men vet inte om jag skulle vilja åka till Khao Lak, där så många döda legat på och vid stranden.

• Kimmi

S72 Tack för alla fina tips, ska skriva ner och ta med!Skrattande
    Hur var vädret det dagar ni var där? fanns det bra med resturanger?

• Pingulina

S72, låter som ni hade det härligt! Fanns det mycket att shoppa tycker du? Är central festival värt ett besök?

Är det någon av er som åker med Ticket Selection? Vi har bokat resa med dom men jag är lite fundersam över vad dom flyger med för plan. Primera air heter bolaget som vi flyger med och jag har tyvärr läst endel negativa saker så nu blir ja ännu mer orolig för flygresan. Planen ska tydligen vara väldigt små och benutrymmet är litet.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • S72

Kimmi: Första veckan var det molnigt och mycke regn! Men det gjorde inget för det var nästan bara bra för barnens skull, andra veckan blev det soligt och varmt men det regnade på eftermiddagen i bland!
    Alla resturanger var bra som vi var på Freestyle mitt emot Andaburri hade god sweet and sour chicken och penangcurry, men det tar lång tid!
    Happy lagoon var oxå bra, goda stekta räkor i garlic & pepper.
    Blev lite dålig i magen efter ca 1 vecka men då fick jag några superpiller på Pharmacy som gjorde magen bra på en gång Thailand har verkligen supermedicin mot allt

Pingulina:jag gillar Central Festival för att de har en guess butik och Starbucks och Swensen glass!
    Sen har de nike, adidas och puma oxå till halva priset mot hemma!
    På Phuket flygplats har de en superschysst butik som säljer Roxy, Paul Frank och massa andra surfmärken!
    Annars på gatan hittar man kopior och sånt om man gillar det!

Svar på tråden Khao Lak....