• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Felicia6
    S72 skrev 2007-11-01 19:40:14 följande:
    Herregud jag höll på att få ett nervöst nervsammanbrott... Fick en sån där konstig känsla och kollade sambons pass (ja jag vet, jag borde ju gjort detta långt innan)och hans pass går ut om 5 månader Så nu har jag skickat iväg han till Arlanda för att fixa ett provisoriskt pass, tur att man bor nära Vi åker i morgon liksom....
    Hur länge ska ni va borta?
    30e november åker vi till Khao Lak :D
  • S72

Felicia6: 2 veckor bara men passet måste vara giltigt i 6 månader, och det var bara 5 månader kvar!

• Felicia6
    S72 skrev 2007-11-01 20:01:32 följande:
    Felicia6: 2 veckor bara men passet måste vara giltigt i 6 månader, och det var bara 5 månader kvar!
    Ahaa, okej
    Men vad konstigt egentligen. Jag menar är det giltigt till ett viss datum så måste det ju få vara det
    30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Lilu
    S72 skrev 2007-10-31 21:25:35 följande:
    Vi ska oxå bo på andaburi och har betalat 28 000 kr för 2 vuxna och ett barn på 2,5 år, då ingår transfer och parkering på arlanda i 2 veckor annars hade det blivit 27!E så stressad har inte hunnit packa nånting och inte har jag inhandlat alvedon o sånt! *innebär att jag får springa runt som en skållad råtta i morgon*
    Vad har du bokat med för bolag? När och från vilken flygplats åker ni? Vi håller på kika på resa....och vill ju förståss inte betala flera tusen i onödan
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Lilu

Nu ser jag att ni åker i morgon....oj vilka fjärilar du måste ha i magen

• S72

Lilu: OM jag har,fjärilar i massor
    Vi åker med Fritidsresor och det är första gången vi bokat en "charter" till Thailand. Egentligen ville vi bara ha flygbiljetter men då vi kollade på resor fanns det knappt något alls! Men nu när man bokat och betalat så har jag sett väldigt många flygstolar, typiskt för vi åker hellre bara flyg så man inte känner sig bunden på ett och samma ställe! Men jaja det är ju ganska skönt oxå när man har barn med sig, det var ju enklare att flaxa runt förr

Nu har jag packat Tuvas väska i alla fall (en rosa väska med hjul och askungen på , så söt), bara min kvar... skönt att man e ledig i morgon så man kan ha hela dagen på sig

• Lilu
    S72 skrev 2007-11-01 22:09:34 följande:
    Lilu: OM jag har,fjärilar i massor Vi åker med Fritidsresor och det är första gången vi bokat en "charter" till Thailand. Egentligen ville vi bara ha flygbiljetter men då vi kollade på resor fanns det knappt något alls! Men nu när man bokat och betalat så har jag sett väldigt många flygstolar, typiskt för vi åker hellre bara flyg så man inte känner sig bunden på ett och samma ställe! Men jaja det är ju ganska skönt oxå när man har barn med sig, det var ju enklare att flaxa runt förr Nu har jag packat Tuvas väska i alla fall (en rosa väska med hjul och askungen på , så söt), bara min kvar... skönt att man e ledig i morgon så man kan ha hela dagen på sig

Hur många barn har ni? 1 kanske Tycker du det verkar rimligt med 43.000:- för 2 veckor 2 vuxna och 2 barn?

Ha det såååååå skönt i värmen, och knäpp hur mycket kort som helst som du lägger in här sen hoppas jag. Hotellet vi funderar på heter Royal Bangsak och är med fritidsresor. Hoppas att det är lika fint som på bilden

• S72

Lilu: det var det hotellet vi bokade först!! bangsak, det skall vara jättefint och fin strand! Men sen upptäckte jag att det ligger lite långt i från själva centrum så vi bokade om! Vill inte känna att vi måste ta taxi/tuktuk hela tiden, skönt med promenadavstånd! Vi ska åka med en annan familj, ska bli så kul! Vi har bara ett barn på 2 år!
    43 lät lite mycket men det beror ju på när ni ska åka?

• Bella06
    Lilu skrev 2007-11-01 22:40:38 följande:
    Hur många barn har ni? 1 kanske Tycker du det verkar rimligt med 43.000:- för 2 veckor 2 vuxna och 2 barn? Ha det såååååå skönt i värmen, och knäpp hur mycket kort som helst som du lägger in här sen hoppas jag. Hotellet vi funderar på heter Royal Bangsak och är med fritidsresor. Hoppas att det är lika fint som på bilden

Vi åker till Royal Bangsak på tisdag

Ang. transport till centrum så ska ju hotellet tydligen köra fram å tillbaka, så jag tror det blir jättebra! Visst, man blir säkert bunden till att de kör vissa tider på dan, men det kan jag leva med

♥ Elias 060910 ♥
  • Panna82

Är det någon här som har varit i Khao Lak tidigare och vet om man kan få tag på Mamy Poky-blöjor i storpack på plats?

Svar på tråden Khao Lak....