• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Therese81

Nu har vi kommit hem från khao lak, kom i morse kl. 05.55... 2 veckor var vi borta och nästa gång blir det 3-4 veckor! det blir inte khao lak nästa gång för det kändes som om jag var i medelhavet... Gillade Ao nang mycket mer med deras öar och deras enormt mycket finare vatten!!!! När vi kom dit så förstår jag ju varför alla fastnar för Thailand...! Nästa år när barnen är lite större (3 & 4 år) så kan vi åka runt lite mer, det var vrkligen min grej!

• Panna82

Therese81: Varför tyckte du att det kändes som medelhavet?

• S72

Panna: kanske för det är gul-brun stand och inte den där kritvita stranden man vill ha! Så kände jag i alla fall...
    Det är absolut inte packat med folk, väldigt lugnt och stilla och absolut värt ett besök...men kanske 1 vecka räcker...

• S72

höga vågor och vattnet blir ju inte så klart då! Det är säkert finare om några veckor då vågorna lagt sig....

• Therese81
    Panna82 skrev 2007-11-23 19:49:00 följande:
    Therese81: Varför tyckte du att det kändes som medelhavet?
    Presis som S72 skriver så var stranden inte den jag hade förväntat mig... Vågorna var kanon tycker vi, det blev ju mycket vågsurfing
  • Panna82

Ok. Stränderna på Phuket eller Koh Lanta är ju inte heller vita.. Däremot Koh Rok *drömmer* Och så ska vi ju till Similian så vi får vår del av paradisstrand också.

• EmmaReu

Hejsan.
    Sitter nere i Khao Lak och (kanske inte just men) njuter av solen. Hur underbart som helst. Hotellet ar en drom.

Skrev i en annan trad om Thailand, men tankte skriva ett litet tips har oxa. Min killes vaska blev kvar pa Arlanda pa grund av strul med bandet dom rullar pa och han har nu inget annat an det han har pa sig. Blanda packningen lite. Stoppa ner kanske ett set klader i den andres vaska sa har ni alla fall nagot om samma sak hander er. Tandborstarna lag saklart oxa i hans vaska. =oP
    Forhoppningsvis kommer hans vaska ner till oss idag.

Ha de sa gott dar hemma nu.

• S72

Emmareu: var i Khao lak är du, vilket hotell?
    Har ni bättre väder nu och är det fortfarande höga vågor? Vi kom hem för en vecka sen

• Bella06

Kikar in en snabbis för att meddela att jag lagt in lite bilder från våran resa (bodde på Royal Bangsak)
    Välkomna in å kika

♥ Elias 060910 ♥
Svar på tråden Khao Lak....