• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Bella06
    Felicia6 skrev 2007-11-13 15:24:54 följande:
    Bella06, åh så underbart det låter Vart i khao lak är erat hotell?Är stranden tom lr är det mycket turister där? Hur är det med shopping? Vad har ni hittat på för nåt?
    Hotellet ligger ca 10 min fran centrum. Stranden ar flera kilometer lang, och da vissa valjer att bara ligga vid poolomradet (som oxa ar superfint) sa behover man absolut inte trangas. Det finns bara ett tjugotal solstolar pa stranden da den tillhor ett naturreservat, och det har aldrig hant att alla solstolar varit upptagna samtidigt! Visst det kanske inte riktigt ar hogsasong an, men vi ar definitivt inte ensamma pa hotellet...

Vi har varit in i Khao Lak city en kvall och shoppat, tycker faktiskt att det fanns mer an vantat att valja pa, med tanke pa att det ar ett sant litet stalle. Gjorde en massa fynd, saklart!

Vi planerar att aka ut till Similan Islands en dag, men har inte kommit till skott an. An sa lange sa stortrivs vi med att bara mysa pa stranden pa dagarna...
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Panna82

Bella06: Guuud vad härligt det låter! Vi åker om knappt tre veckor. Du måste berätta om ni åker till Similan. Sambon vill dyka där och jag vill snorkla.

Jag fattar inte riktigt hur Khao Lak hänger ihop?? Hur långt är det till city från där ni bor?

• Kaffekopp

Panna - åk till Similan! Vackraste platsen på jorden (hittills för min del i alla fall), Dykningen är suverän och snorklingen är bra den också! :D

• Kimmi

BELLA06 och S72
    Det låter som om ni har det hur härligt som helst! Vi får allt hålla oss till tåls 4 veckor till. Ligger era hotel nära Bang Niang beach?

• Panna82

Jag är sååå nyfiken på vilket hotell vi hamnar på! Huvudsaken är att det är rent och fräscht!

Kaffekopp: Ja vi ska absolut åka dit.. Vore nice om någon båtpersonal kunde passa sonen så att vi kan vara i vattnet samtidigt.

• S72

Kimmi: Vi bor pa Nang tong beach och Biang niang ligger bara ca 5 min med moppe norr om nang thong! Vi var dar i gar och det var jattefint, ga till Lemon bar o ta en drink i en av hyddorna pa beachen sa najs! Mysigt stalle!

Vi aker till Similan i morgon, hopps det blir fint vader! Vi var dar 04 oxa och det ar verkligen sa fint!

Felicia06: Forsta veckan var det mycket mindre folk an nu, men det ar anda inte mycket folk pa stranden, jattelungt! Vi var ju i Patong (phuket) en kvall och fy urk vad stressande, fattar inte hur folk kan aka dit pa semester!! Men det ar bra shopping dar, billigt och sa har de ett bra kopcenter som heter Central festival med starbucks (jippi) och en guess butik (som jag gillar). Fyndat snygga nike traningsklader oxa!halva priset mot hemma!

Panna82: de sa pa resebyran att de har nagon som passar barnet medan man snorklar, najs!

Vi har faktiskt hyrt moppe och akt runt pa alla 3, vi aker saklart valdigt sakta!
    Just ja...stranden e inte speciellt barnvanlig har, hoga vagor och starka strommar, inte latt alls att bada med en 2,5 aring! lite synd.... det blir mest lek pa stranden och sen hem o bada i poolen!

• S72

Just ja...kom bara pa en sak som kan vara bra... ha tva kort som funkar att ta ut pengar pa och glom inte bankdosorna sa man kan flytta pengar! Mitt nya ica mastercard blev avmagnetiserat sa jag fick inte ut pengar, sa irriterande!!

• Kimmi

S72 Tack för info och tips om dosa för internetbanken!
    Hur tog ni er till Patong, buss, taxi, bil? Vad är billigast, snabbast?

• PALGBG

Hej, åker till Khao Lak och Merlin Beach den 5:e december! Ni som redan varit där har ni några ovärderliga tips? Hur var hotellet? Ormfrekvensen? Flygresan? Saker att göra? Lättaste sättet att ta sig till Patong/Phuket? Känner mig lite orolig nu, vad får jag bara inte missa? Någonannan son åker med Fritidsresor natten mellan 5 och 6 från Landvetter?

Svar på tråden Khao Lak....