• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Therese81
    S72 skrev 2007-10-30 07:48:55 följande:
    Therese81; nääää de låter inget kul vi åker ju på fredag dit...
    Vi åker nästa onsdag... och vi vill ha fint väder!!!
  • Bella06

Måste medge att jag oxå börjar bli lite nervös för vädret nu, bara en vecka kvar ju...
    Men om jag har förstått rätt så brukar det ju "vända" runt månadsskiftet okt/november, men i år verkar det tydligen regna mycket mer än vanligt.. *gulp*

♥ Elias 060910 ♥
  • Kaffekopp

Tyvärr är ju vädret som mest ostadigt i Thailand under oktober och november, så man vet aldrig... men lite sol får man väl alltid :) Det regnar ju inte hela dagarna förhoppninsvis :)

• Therese81

Vi får väl be till gudarna

• Thenic

Åker också till Phuket den 6:e november... Lite nervös för vädret bara. Vill ju ha sooooooooooooool!!! Såg att det var några fler som flyger samma datum från Arlanda, dock verkar det vara olika flyg... hade varit trevligt med lite barn-sällskap på flyget! :)

• Kaffekopp

Ban Sala Dan - "huvudstaden" på Koh Lanta. Här finns lite affärer, lite restauranger och internetcaféer :)

• Axelina T

Det närmar sig med stormsteg. Nu är det bara en vecka kvar innan vi står på Arlanda. Åh vad härligt det ska bli. Gillar inte riktigt det jag hör om vädret, men är det inte så att det ofta kommer en kort skur nästan varje dag så här års. Förhoppningsvis kommer man bara tycka att det är skönt med en liten paus från solen emellanåt (önskar iaf att det kommer vara så ).
    Idag har hela familjen varit och vaccinerat sig, Hepatit A till alla, men sen valde maken och jag att ta Stelkramp också eftersom ingen av oss kunde komma ihåg att vi tagit någon sådan spruta.

Thenic: När avgår ert plan? Vilka åker ni med? Jag (och Bella06) åker med Fritidsresor kl 23.55.

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • Kaffekopp

Varför la jag in Koh Lanta i Khao Lak-tråden? *haha*

• Bella06
    Axelina T skrev 2007-10-30 23:06:19 följande:
    Det närmar sig med stormsteg. Nu är det bara en vecka kvar innan vi står på Arlanda. Åh vad härligt det ska bli. Gillar inte riktigt det jag hör om vädret, men är det inte så att det ofta kommer en kort skur nästan varje dag så här års. Förhoppningsvis kommer man bara tycka att det är skönt med en liten paus från solen emellanåt (önskar iaf att det kommer vara så ).Idag har hela familjen varit och vaccinerat sig, Hepatit A till alla, men sen valde maken och jag att ta Stelkramp också eftersom ingen av oss kunde komma ihåg att vi tagit någon sådan spruta.Thenic: När avgår ert plan? Vilka åker ni med? Jag (och Bella06) åker med Fritidsresor kl 23.55.
    Tyvärr verkar det som om det regnar heeeela dagarna sen en tid tillbaka..
    Har följt en kille som bor i Phuket som skriver "väderblogg" varje dag, å just nu så är han väldigt less på allt regn... Nån regnskur varje dag kan man ju absolut ta, får man ju nästan räkna med. Men hela dagarna, nja, helst inte...
    Håll tummarna allihopa för att det hinner vända!
    ♥ Elias 060910 ♥
  • Felicia6

Jag och min man åker med fritidsresor till khao lak den 30/11 och stannar till den 15/12. Ska bli heelt underbart att komma bort litegrann

30e november åker vi till Khao Lak :D
Svar på tråden Khao Lak....