• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Kimmi

Halloj allesammans!

Får hoppa in här jag med :) åker till Khao lak den 15 december med en 4 och en 2 -åring.
    Ska bo på Mukdara beach villa and spa. Reser med Apollo.
    Är en aning nervös för den långa flygresan, vi flyger non-stop från arlanda kl. 20 på kvällen.

• jenniann

Någon som vet om man mellanlandar? De två ggr jag varit i Thailand, åkte första gången från Köpenhamn, mellanlanda vi i Abi Dhabi, det gjorde vi även sist vi åkte 2002, åkte från Landvetter då..det står inget på biljetten ang. mellanlandning...jag har för mig att det stod på biljetten förra gången....men jag kanske har fel?...

Jag börjar få resfeber......läääängtar....

• FrökenJ

Vi var i Khao Lak i januari 07 med vår då fem månader gamla son.. Vi bodde på Palm beach resort. Köpte blöjor på supermarket innan hemresan och tur var väl det... Vi blev nämligen kvar i Dubai och kom hem 2 dygn senare än beräknat..

Fråga på om ni undrar över något särskilt!!

• Bella06
    Axelina T skrev 2007-10-19 13:28:27 följande:
    Bella06: Nej, jag har inte glömt att ni är med på samma plan, men ni sitter på första raden och vi på rad 55...det är ju en hel ocean emellan med potentiella barnhatare som är ute efter en flight i lugn och ro . Jag skulle gärna se att hela planet är fullt med barnfamiljer så att det iaf finns en chans att vår killes protester försvinner i det allmänna kaoset.Therese81: Åker ni också från Arlanda? I så fall åker du troligen samtidigt som Bella06 och mig.Bara 18 dagar kvar...nedräkning pågår...
    Haha, det märks att du inte har träffat min son, det är ju "bara" 55 rader ifrån
    Nädå, skoja bara. Han gör faktiskt inte så mycket väsen av sig alls, men nån gång ska ju vara den första
    jenniann skrev 2007-10-19 21:23:14 följande:
    Någon som vet om man mellanlandar? De två ggr jag varit i Thailand, åkte första gången från Köpenhamn, mellanlanda vi i Abi Dhabi, det gjorde vi även sist vi åkte 2002, åkte från Landvetter då..det står inget på biljetten ang. mellanlandning...jag har för mig att det stod på biljetten förra gången....men jag kanske har fel?...Jag börjar få resfeber......läääängtar....
    Vi åker direkt från Arlanda till Phuket, tror att Fritidsresor satt in en jumbojet som flyger direkt i vinter, men är inte 100% säker på att det gäller alla flygningar, men nästan iallafall.. Borde ju stå på biljetten. Hur lång tid tar flygningen - du borde ju kunna se det där annars. Vår resa tar 10 ½ h tror jag...
    ♥ Elias 060910 ♥
  • jenniann
    FrökenJ skrev 2007-10-21 22:31:11 följande:
    Vi var i Khao Lak i januari 07 med vår då fem månader gamla son.. Vi bodde på Palm beach resort. Köpte blöjor på supermarket innan hemresan och tur var väl det... Vi blev nämligen kvar i Dubai och kom hem 2 dygn senare än beräknat..Fråga på om ni undrar över något särskilt!!
    Var blöjorna bra? Funderar på om vi ska köpa där eller släpa med oss...jag har varit i Thailand 2 ggr men utan små barn...så jag har aldrig tänkt på detta...Var låg blöjorna i för prisklass?
  • FrökenJ

Vi köpte pampers! Såg bara småpack med fem blöjor i varje och då blev styckpriset som hemma! Men skönt att släpa på, blir ju en del ändå!

• S72

Fredagar kl 19.25 med fritidsresor verkar vara en jumbojet boeing 747 som kör direkt!
    Vi åker 2:nov med det flyget, någon mer som flyger då?

RESFEBER här oxå Läääängtar....

Jenniann: Bangsak är nog jättefint, vi bokade ju det först men vill bo närmare "centrum" så därför bokade vi om! Men man börjar ju nästan ångra sig igen Verkar ju himla fint där!

Nån mer som ska ut till Similan?

• jenniann

S72: Åhhh..ni har inte många dagar kvar att längta.....vi får längta tills den 8:e november.......
    Similan får man inte missa!!!!Dit ska vi också åka när vi kommer dit! Jag var där förra ggn vi var i Khao Lak och blev helt betagen av det vackra korallerna och fiskarna...vi åkte en stor färja dit ut så det är ju inga problem att ha med sig sina små barn dit..man får turas om att snorkla, blir det för hett och soligt kan man gå in i den stora matsalshytten i båten.

Ang Bangsak så blir det nog bra..men vi hade valt Ayra Villa ifrån början, men vi får väl traska eller ta tuktuk in till"centrum"..marknaden som de har två ggr i veckan får man inte missa!

• Bella06

Inte långt kvar nu tjejer

Undrar hur ni andra gör med säng till de små, ska alla kånka med sig resesäng?? Min Elias är ju bara 1 år och sover i spjälsäng, vill INTE ha honom mellan oss i sängen... Skulle nog inte gå för nån av oss i vilket fall. Det ska tydligen finnas sängar på hotellet, men hur mycket vågar man lita på det? Väl på plats så står man ju där...

♥ Elias 060910 ♥
  • Pingulina

Vi gjorde första betalningen på resan idag så vi har ju ett tag kvar, men jag antar att det böjar dyka upp funderingar snart. Än så länge har jag inte funderat så mycket...

Vi är rätt vana att ha våran tjej i sängen mellan oss så för oss skulle det gå om det visar sig att hotellet inte har nån säng, men jag tror vi hoppas/litar på att de kan fixa fram en säng. Som våran resesäljare sa så brukar de vara såå vänliga och fixa fram allt man önskar. Barnfamiljer är väldigt omtyckta i Thailand. Så det låter ju bra

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Khao Lak....