• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Axelina T

Bella06: Vi kommer inte ha med oss någon resesäng utan räknar iskallt med att låna en på hotellet. En resesäng skulle ju räknas in i den totala bagagevikten och eftersom den är så tung så skulle man nog inte behöva packa ner så mycket mer. Om det mot förmodan inte skulle finnas någon säng på hotellet så får han sova mellan oss, han är ganska så van med det (och vi också) så det blir nog inga större problem.
    Men du kan väl alltid maila hotellet och kolla/förvarna redan nu så slipper du vara orolig.

Idag har vi varit och shoppat solskyddskläder och kompletterat reseapoteket så nu är vi snart redo att åka. Ska vaccinera oss på tisdag, sen så...

Trevlig helg!

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • Bella06

Jag har faktiskt mejlet med hotellet å fått till svar att de har sängar, MEN av erfarenheter från Thailand så vet jag ju att det inte alltid blir som man tänkt sig, hur vänliga de än är

För våran del så skulle det inte bli sömn för nån av oss om vi skulle dela säng..
    Han sov mellan oss fram tills han va 8 månader ca, sedan dess kan han bara sova i sin egen sän i eget rum. Så bara att sova i samma rum kommer vara konstigt, jag kommer ligga å lyssna på hans grymtningar hela natten
    Men visst, nöden har ingen lag, på ett eller annat vis går det ju. Vill bara inte att semestern ska förvandlas till 2 veckors sömnlöshet...

♥ Elias 060910 ♥
  • S72

Bella06: Men det ordnar nog sig Det kanske finns soffa på rummet i värsta fall! När vi åkte till Egypten och Tuva var 1,5 år (då betalar man ju inget för barnet) så hade de gjort i ordning soffan till henne på rummet (och jag hade inte bett om det)! hon sover ju i våran säng

guu va jag längtar nu, bara 6 dagar kvar!!

• buspolly

jag klämmer in mig här...
    jag blir så avundsjuk
    var i thailand i mars ( gravid)
    och nu åker min 9åring till thailand på tisdag, med farmor.
    vi åker dit nästa vinter när lillan blivit lite större.
    kollar runt på era tips...
    trevlig resa!!!

• jenniann

Nästa Torsdag bär det av!!!Vi har bokat tågbiljetter nu som går direkt från Varberg in till flygplatsen i Köpenhamn...skönt att slippa köra.
    Nu börjar nedräkningen på allvar!

• FrökenJ

Ang säng! När vi kom till hotellet på Khao Lak fanns det en säng till Theo! Superfin spjälsäng med nedsänkbar långsida, de bäddade den varje dag och fixade med hans filtar och kuddar!! Superbra!! Är ni osäkra, så skicka ett mail till hotellet och fråga, så kanske ni slipper släpa på resesängen i onödan!

• FrökenJ
    Här promenerade vi varje dag och Theo sov så gott!! Inte helt fel att sova middag på detta sättet varje dag i två veckor!!
  • Therese81

Är det någon mer än jag som kollat vädret i khao lak? jag får bara fram att det blixtrar, åskar, regnar och storm...! Låter inget vidare faktiskt!

• S72

Therese81; nääää de låter inget kul vi åker ju på fredag dit...

Svar på tråden Khao Lak....