Ang Ryan Air, jag tycker der ok. Men man får ju det man betalar för. Servicen är helt ok men förstås det är ju dyrt på planet.
Ang försvunna barn: visst har det försvunnit barn under senaste året. Två fall är kända och på riktigt, plus Madeleine i Portugal, men sen börjar hysterin och det skapas som psykoser hos skvallermammorna på skolgården och därur uppkommer skrönor. Den där historian om barnet som man till slut hittades på toaletten har jag hört här i Murcia och alla som berättar den för mig hävdar bestämt typ att det "var en kompis till min kusins mans dotter" och det hände på Carrefour i Cartagena. Häromdagen sa man i min lilla by att "två polacker och en negress" försökte tvinga in en pojke i en vit skåpbil men att det sen kom två araber och räddade pojken: Ryktet spred sig blixtsnabbt via caféer, skolor, hemmafruar, matbutiker och till slut fanns fyra olika versioner av samma historia, men det dök aldrig upp i nyheterna (trots att polisen haffat dem!)
Men trots denna hysteri så finns det förstås anledning att vara orolig och vaksam över sina barn här i Spanien.