Jag har ocksá haft tur med jobben. FÖrst jobbade jag pá en svensk lunchrestaurang mellan 10 och 17. Dárefter pá en máklarfirma hos en annan svensk, de absolut sámsta arbetstiderna jag haft: 9.30-14.00 och 17.00-20.00 (mán-fre) och lördag 9.30-14. Därefter advokatbyrá, underbar utmaning med testmenten, bouppteckningar, fullmakter, lagfarter osv hade mycket fria hánder och gillade arbetet. Arbetstiderna var sisádár nár jag tánker efter men ándá inte. Jag jobbade aldrig helger och med tiden jobbade jag bara en fredageftermiddag i mánaden, annars var det vanliga veckodagar. Tiderna var 9-14 och 16-19. Det ár det arbete som jag mest gillade, tráffade mycket mánniskor och pratade játtemycket engelska. Nár jag dá blev gravid jobbade jag som vanligt, men nár han var född pratade jag med chefen och bad om "jornada intensiva" (8-15). Herregud, det var som om jag hade sláppt en bomb inom kontorets vággar! Vilken avundsjuka det blev, inte kunde jag hjálpa att ingen annan hade frágat om det innan mig och det fanns dom som var föráldrar lángt fóre mig. Saken ár den att jag beviljades "jornada intensiva". Dá gick allt genast mycket láttare áven om det innebár tidiga morgnar fÖr báde mig och sonen. Han bórjade dagis nár han var 13 mánader. Det blev lánga dagar men det fanns ingen annan lósning. Jag hade pá den tiden 175.000 pts fÖr denna arbetstiden, 1 mán semester/ár. Inga problem om jag behÓvde vara ledig lite mer. Jag fick helt klart dessa förmáner sá jag skulle vara nójd pá min arbetsplats. Det var pá den tiden inte sá lätt att fá tag i "skandinavisktalande personal". Tur fÓr mig det. Dár stannade jag i nástan 6 ár. Násta arbete var en annan advokatfirma. Han anstállde mig medveten om att jag var gravid med min dotter. JObbade fram till fÖrlossning, gick hemma i 18 mánader, gick tillbaka till samma jobb ytteligare 6 mánader, var omójligt att jobba med tvá smá yrváder att ta hand om sá jag slutade. Gick hemma tills dottern fyllde 3 och började jobba igen. Mina arbetstider hos sista advokaten var 10-15 och fÖr det hade jag bra, mkt bra betalt. Jag hade áven ut pengar, bra pengar under de 18 mánader jag gick hemma med dottern. Nu jobbar jag i várt eget fÖretag som "relaciones públicas". Inte dáligt det heller och helt kompatibelt med barn, skollov osv. Tack vare att det ár várt eget fÖretag helt klart. Jag ska inte klaga, men kan om jag vill. Jag har nágra drómmar som jag fátt lágga pá hyllan...