• siesus

Vi i Spanien

Hej,
    tänkte det kunde vara kul med en tråd för oss som bor i spanien. Så kan vi ju fråga och prata om saker som hör landet till....

Vart bor ni och hur gamla är era barn?

Min tjej är snart 6 månader och vi bor på Gran Canaria, fast vi vill helst flytta tillbaka till malaga.

• Svar på tråden Vi i Spanien
  • curro

Idag var det en mamma pá skolan som beráttade om hur 4 mán hade försÓkt röva bort en 17-árig flicka vid 16.30 pá eftermiddagen. De hade slagit henne, tagit váskan ifrán henne och försÓkt fá in henne i en skápbil men tack var ingripande frán mánniskor pá plats hade fÖrövarna inte lyckats. Hemskt. Inte bara smá barn de ár ute efter. Ofattbart att detta hánder helt enkelt.

• JANI

curro; vad hemskt, vart hände det???¨
    Man blir orolig juuu

• JANI
    JANI skrev 2008-02-08 11:21:25 följande:
    curro; vad hemskt, vart hände det???¨Man blir orolig juuu
    oj såg att du bor i Alicante provinsen
    jag bor ju också där,
  • bizzy

blä, nu är det bara 3 veckor kvar po min mammaledighet sen är det jobb som gäller igen :( ska bara jobba 2 monader och sen slutar jag, hade aldrig kunnat go tillbaka annars känns det som! non annan som gott tillbaka till jobbet efter de fjuttiga 16 veckorna?

jag brukar beställa flyg po terminalA.es

• Augustiblomman

Bizzy, jag gick tillbaka till jobbet efter futtiga sex veckor... sambon tog resterande maternidad på halvtid, är inne på den sista veckan nu. Fr o m nästa vecka är det också han som tar lactancia-timmen fram tills det att sonen fyller 9 månader.

Att flyga hem från Lanzarote är en dyr och besvärlig historia, det finns inga lågprisbolag att tillgå, och vi har alltid minst två byten på vägen, t ex i Madrid och Frankfurt. Att betala ca 500 euros per person för en 14-timmarsresa är verkligen inget som lockar, så det blir inte att jag åker särskilt ofta. Tur att jag trivs här!!

• Fialej88

la perla: Ja, jag hade tankt att ta epidural, du tog det va? Gor det ont nar dom satter sprutan?
    Nej vi vet inte konet, vi har namligen inte velat kolla. Visst ar man nyfiken men vi vill behalla det som en overraskning:)
    Ar glad vad det an blir iallfall:) Kan tanka mig att tiden gar himla fort den forsta tiden, ska forsoka att riktigt hinna njuta da:)

• siesus

sofiaejerblom: epiduralen gör inte ont att sätta in, man får ju dessutom bedövning innan, i skinnet där den ska stoppas in. Jag tyckte det kändes som man fick "elektriska impulser" över hela ryggen, men inte ont alltså. Världens bästa uppfinning tycker jag!!!

• Sabine1989

Hejsan alla nere i Spanien hoppas ni har det bra och fint väder!

Det är så att jag har en eller några frågor som jag hoppas att ni kan hjläpa mig med..Det är så att jag, min son och min pappa ska flyga ner till Spanien, Malaga i början av mars och har lite funderingar ang barnvagn. Min son är 2år och vi har väl tänkt att vi köper en barnvagn när vi kommer ner just för att slippa krånglet på flygplatserna. Sen kan vagnen få vara kvar då vi har hus där och det kan vara smidigt att ha en vagn där tex i sommar. Nu undrar jag bara lite vad kostar vagnarna, en liten smidig sulky med viloläge iaf eftersom han fortfarande sover middag. Och vart kan man köpa dom? Vi har hus i närheten av Algeciras.. Jag vet att dom sålde vagnar för några år sedan på Carrefour gör dom det fortfarande?

Hoppas ni kan hjläpa mig med mina frågor! /Sabine. =)

• siesus

hej sabine1984!
    De säljer vagnar på alla de stora hipermercadosena, typ carrefour, alcampo, i varierande prisklasser, det beror ju på vad du e ute efter. Men ta en runda dit när ni kommer ner så hittar du garanterat når för dig.

Svar på tråden Vi i Spanien