Italien
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
hej alla UTLANDSFORALDRAR(italien med omnejd)!!!
mrs simon: har bara varit en gang pa julmarknaden i milano..samma ar som tuntalisa..var ganska sa litet det aret..men det kan vara skoj anda..
fraga tigre(vart har hon tagit vagen?) eller lilou, de bor ju i milano!
hinner inte med sa mkt har...
a ar valdigt kravande och sjovild!!!
Jag undrar med var tigre och lilou tagit vägen...
När är det normalt att barn börjar lyda det man säger egentligen??? Ajabaja förstar Natalie mycket väl (hon ajar med fingret till vissa saker) men det verkar inte som hon hajar att jag inte vill att hon ska röra...
Förresten, min kontorskollega var pa Vem vill bli miljonär i helgen (den italienska pa canale 5). Han vann 70 000 euro. Bravo!
Nu har jag med hittat hit. Håller med om att dte är konstigtatt vi inte får vara kvar här under "utlandsföräldrar". men måste erkänna att jag kan tycka det känns konstigt när jag tänker på att jag är en förälder - låter så vuxet...
Tror nog jag såg din kollega vinna Tuntalisa. Är barnsligt förtjust i "Vem vill bli miljonär" och liknande program. Skulle inyte vara helt fel att vinna 70 000.
Vilken vecka är du i nu Tuntalisa? Saknar verkligen känslan av att ha ett litet liv i magen. Är en så speciell känsla.
Men helt underbart att ha en liten utanför magen också
Maddalena växer som bara den - det går så fort! Går mycket bättre med magen nu (peppar, peppar), hon sover fortfarande bra om natten (22:30-9:00 med snabb påfyllning av mjölk vid fyra) och är helt underbar större delen av dagen
Snöade här för ett par dagar sedan, (men försvann naturligtvis på en gång
), fick en sån jullängtan då... Vill baka lussebullar, pynta och klä granen på en gång. Men ska försöka hålla mig ett tag till
Är det någon av er som vet vad man firar när man firar l´Immacolata? Får inget ordentligt svar när jag frågar här.
Ja, 70 000 skulle vara helt ok! 20 % skatt är det dock och han maste vänta 6 manader för att fa pengarna. jag tycker programmet är lite slött och alleles för mycket reklam.
Jag är i 14de veckan. Liksom förra graviditeten sa mar jag bara illa och att det finns nagon som växer därinne känner jag inte av, ännu. Jag har ju redan gjort tva ultraljud sa jag har ju sett att det är nagon därinne men det är ända lite overkligt. Att vara gravid är en upplevelse och det är ett underverk att det fungerar, men det är inget jag skulle vilja vara allt för ofta. Jag tycker nog att tiden när barnet väl är ute är den bästa
I söndags bakade jag en typ av lussebullar. Fick ett tips fran Svenskor i Schweiz traden om ett recept med lussebullar med vit choklad i som är jättemumsig. Pepparkakor är inhandlade (och avsmakade) fran ikea men om jag orkar sa ska jag även köpa deg där och baka egna. Jag saknar dock ett bra bakbord för att kavla deg pa. Vart kan man hitta det???
Synd att Natalie är för liten för att hjälpa till att baka, hade varit trevligt. När jag är i köket sa ockuperar hon sig med att öppna alla skap med dyra glas, hänga i persiennen, trycka ut CD-luckan eller liknande, sa jag far baka när hon sover helt enkelt.
Har googlat...l'immacolata firas för att det var den dagen som Jungfru Maria blev förklarad helgon och förklarad fri från arvssynden från och med den dag hon blev gravid med Jesus. Så nu vet ni det!
Jag fragade mig kollega om immacolata (70 000 vinnaren...) men han var inte helt säker. Google vet mer än honom i alla fall
Förresten, Carla, hur mar du nu? Bättre?
Bättre...men det tar alltid extremt lång tid innan jag är helt återhämtad när jag har varit dålig i magen så jag har fortfarande ingen aptit. Åt igår och det fick jag sota för. Så idag försöker jag äta lite men ofta och se om jag mår bättre. Tack för att du frågar.
Har förresten också undrat över våra "Milanesi".
Åh, i år blir det inga lussebullar för mig eftersom jag måste äta mjölkfritt
Patata: låter som att du har en drömbebis! E kör stenhårt med att vägra sova ensam på dagen (om ens det!), och inte ligga ensam mer än några minuter... Men underbar är hon i alla fall!
Och nu har hon ett passa också!
Hur har ni gjort med svezzamento? Har ni kört svenska modellen eller pediatrans instruktioner? Jag sitter här och läser på, och det verkar som att man börjar med många saker samtidigt här. Grönsaker, pasta och kött på en gång!
Vid 4 manader introducerade vi potatis och morötter. Jag följde de schweiziska rekommendationerna. Pediatra gav ett schema med olika saker att introducera varje manad. Ingen pasta och inget kött fran början. Vid maltiden gav jag potatis/morots-pure och när hon inte ville ha mera fick hon mjölk till hon var mätt. Det tog ett tag för henne att första hur hon skulle svälja.
De säger här att man kan även introducera äpple och päron (om jag minns rätt) men jag gav ingen frukt första manaden.