Italien
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!
Ok...har ju stazione aurelia nära.
Har ni inte tänkt på att italienarna säger "vado ad aspettare l'autobus" och inte "vado a prendere l'autobus"
Det var inte jag pa flyget i alla fall...
Fast du flög väl fran Rom och jag flyger alltid fran Milano.
Natalie har alltid pyjamas med langa ärmar och med fötter. Da gör det inte sa mycket om täcket slinker av (vilket det alltid gör). Förstar inte heller vitsen med kort ärm.
*vinkar från sidolinjen*
Jag var inne några korta svängar hos er förra året inför vår sommarledighet i Italien - tack för fina råd ang. gröt och välling då
Nu planerar vi nästa sommar, det blir i trakterna av Neapel, är det någon av er som bor där? Eller som av annan anledning har ett boende att rekommendera? Vi stannar nog en månad ungefär och tänker oss att bo på samma ställe, pool är ett måste men det måste inte vara precis vid kusten.
Vill inte ta upp plats i er tråd så ni kan väl skriva i min gästbok om ni har något tips?
*smyger ut igen*
Miminmy: I närheten av Neapel finns en turistby som heter "La Serra" som ligger i Baia Domizia. By gjord av bungalows med kök och hela köret. Resturang, bar och pool finns på området och stället ligger precis vid stranden. Utanför finns en del småaffärer och byns centrum ligger på gångavstånd. Vi åkte dit varje år när jag var mindre och det var faktiskt där jag träffade min man. Just det de har dessutom miniclub från 3 år...
Öppet från maj till september här är telefonnumret.
Villaggio La Serra, tel. 0823/743111 - fax 0823/930395. De hade alltid svensktalande personal är vi var där i alla fall.
hittade adress också www.laserra.com
TACK! Det ska jag kolla upp direkt!
Hoppsan, Carla, sa du ar gift med en strandraggare ...
Hihi.
Appropa "roliga uttryck", sa var ett av de forsta orden i min italienskabok "sciopero". Idiotord, tyckte jag till en borjan. Sen kom jag pa att larobocker i sprak ocksa ar larobocker i kultur
Helt riktigt, tuntalisa, jag flog fran Rom. (Och lyckades komma undan lo sciopero generale med en harsman... Snart ar det nog min tur att fastna nagonstans.)
Tur att du slapp stejk.
Jag hoppas verkligen de inte strejkar över jul och nyar...
Bortsett fran idiotlakare, sa ar nog dessa evinnerliga strejker det jag ogillar mest har i Italien. Det enda "positiva", om man nu kan saga sa, ar att de oftast bara haller pa en dag, sen ar man tillbaks pa banan igen, sa att saga. Inte for att jag fattar vitsen med 12 timmars strejk, det staller bara till oreda, och inte tryck pa arbetsgivaren (jo jag vet att man tappar inkomst dessa timmar). I Frankrike har de ialla fall lart sig att om de haller pa ett par dar sa vankas det andring. (Ihh vad jag ar glad att jag inte bor i Frankrike helt plotsligt...)
Jag kanske ska bli strejkledare? Fa in lite effektivitet i systemet. Jassa, inte det. Ok.