Via skrev 2008-02-04 20:29:29 följande:
Blå myran: Ok tack, ska försöka byta! Ska ringa hud o rådfråga iaf.. Om inte annat för att de ska veta vad den här läkaren säger till folk! Otäckt, för en del tror säkert på honom! Hur kan man säga att "man sticker inte barn i onödan"??
Men du... Jag vet inte hur det funkar egentligen men så här har jag "stökat runt". BVC tyckte allt var normalt med min son, att han spydde och åt konstant var inte konstigt och att han hade magkramper och inte sov var normalt. Så jag gick förbi BVC och ringde och tjötade till mig en återbudstid samma dag på barnmottagningen (eller också hade jag bara tur) och sa rent ut att BVC tycker att allt är normalt men det är INTE det. Det visade ju sig att sonen var allergisk mot bl.a ägg (det enda som visade på testet.)
Dottern har vi gett låglaktos med läkares inrådan, hon får diarré om hon dricker ren mjölk, men eksemen var kvar. När jag läste på insåg jag ju att hon förmodligen är mjölk(protein)allergisk och nu litar jag inte för fem öre på läkaren. Ringde och sa att jag ville byta läkare pga att jag inte tyckte att det fungerade och få nya tester på dottern. Inga problem, ska dit nästa vecka.
Oj, nu blev det världens story. Men vart jag ville komma var, kan du inte vända dig direkt till barnmottagningen? I annat fall går det ju att åka in akut till akuten och få remiss därifrån och säg som det är.
Jag tror det mesta går bara man tjatar lite!
Det lär ju gå fortare än att byta bvc..?