Madde A skrev 2008-01-24 10:11:50 följande:
Men endast extremt känsliga reagerar på det står det, min son är ägg o mjölkallergiker o han äter kaviar varje dag utan några problem.På Elias har utslagen kommit rätt fort, kannske nån timme max. Du är säker på att det är "allergifläckar" då, de kan ju bli röda o konstiga när vädret är som det är med.
Ja, det är just därför jag blev lite rädd! Att han är hyyyperallergisk. Eftersom han möjligtvis fått i sig spår av det...
Det var vid 10-tiden på morgonen han blev röd, så han hade inte varit ute då. Han kom från sängen och hade nyligen sovit så jag tänkte inte så mycket på det då utan trodde att han blivit varm under täcket typ.
Men kinderna blev alldeles skrovliga sen, precis som de var innan vi började med mjölk och äggfritt.
Och han skrek och gnällde i stort sett hela dan (trodde det var tänder på g först eller förkylning). Så han verkade ha jätte ont men ingen feber. Är helt hundra på allergisk reaktion. Men på vad?
Han var precis likadan en gång som han ätit torsk med skummjölk, vad jag minns, så det är nåt som han inte tål. Eller så är han allergisk mot torsk/fisk/rom också, visade inget på testet..
Man kan väl inte vara allergisk mot skinka, eller?!
Men då är det förmodligen inte avokadon jag åt i förr går. i alla fall Känns lite konsitgt om det skulle komma så långt efteråt.