Blå Flygare skrev 2007-11-22 10:20:21 följande:
JOANNA: lÅTER INTE SOM GLUTENINTOLLERANS, SNArare veteallergi. Men jag kan inte sånt så bra. Du kan göra egen gröt på nutra/havredryck/risdryck plus risflingor (pama minutris), ploenta, maizena, potatismjöl. Du kan även testa havregrynsgröt på Sempers rena havre (vanlig havre kan innehålla små mängder vete)
OK, jag vet inte så mycket, men något med gröten är det i alla fall. Nutra dricker han inte, minsta lilla jag har i hans mat så äter han inte det. När vi upptäckte hans mjölkallergi så bed BVC oss köpa en burk mjölkfri ersättning på apoteket. Jag knatade dit och vad gav dom oss ju prosobe, sojabaserad. Jag visste inte att detta var allergiframkallande förrän han vant sig vid maten. Så nu har han ätit det i 8 månader, vi slutade med det förra månaden eftersom han fick ont i magen av den. I ca en vecka har han mått OK nu, men nu satte kräkningarna igång. Han har kaskadkräkts innan när han fått smaka på bröd och så, men inte så här.
Jag hoppas på att det är en bakterie, mend et verkar ju skumt att han mår hyfsat och bara kräker efter gröten. Tänkte om jag provar något vet/glutenfritt och ser vad som händer.
Men jag ska sticka till affärene i eftermiddag och köpa havredryck och rena havregryn så testar vi det imorgonbitti.
Känns som jag bara vill gråta hela tiden då han varit sjuk mer elelr mindre sedan juli månad!
tack för era snabba svar