• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-26 12:19:24 följande:
    bcsvensk, jag jobbar som personlig assistent ja, du kan oxå ladda din mobil via usb'n om du har en walkman Men man brukar inte tänka på att den laddas medan man för över saker
    Coolt...Då vet jag, menar du att den laddas automatisgt då man sätter den i USB:n...??

Och jag som tyckte jag kunde mycke om mobiler...haha
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-26 12:19:24 följande:
    bcsvensk, jag jobbar som personlig assistent ja, du kan oxå ladda din mobil via usb'n om du har en walkman Men man brukar inte tänka på att den laddas medan man för över saker

hahaha...så berättade jag nu för gubben :
    "Vet du,jag kan ladda mobilen via Usb : n"

Jo,jag vet väl det kläcker han ur sej...Den laddas automatisgt då du sätter i den
    Svaret på min fråga känndes de som....hahaha

HAr du kollat upp med F-kassan i dag `?`??

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2007-11-26 20:59:59 följande:
    Jaha så då har man varit på inskrivning. De känns ganska löjligt när man redan har 3 barn....berätta allt precis som om det vore barn nr 1.Vet du om det här och det här.....Jaja....bara fortsätta leva som förut, måste äta järntabletter åxå, hade superbra blodvärde, men måste äta för jag är såååå trött jämt...zzZZzzZz
    Kul med inskrivningen för dej
    Jo,visst känns det lite som "överkurs"...det var lika då man fått barn och så var man på bvc...dom ska "äta si och så,inte så eller si...osv,osv"... Men då gjorde jag klart för henne att det var min tredje och att jag gjorde det jag tyckte mitt barn verkade må bra av
  • Peda

Madigan: Men man får vara glad att BM tar det på lika stort allvar som om det vore ens första barn. För hon kan ju inte veta hur mamman vill bli bemött. Har en bekant som då väntade sitt fjärde barn och hennes BM hade den attityden att ja det här kan du! Är väl inget. Men grejen var att det var 10 år sedan sisst så hon kände sej jätte villsen och ville ha mkt stöd. Så du kanske får säga till din BM att du känner att du har koll på läget. Min BM här i hamn är helt underbar! Hon e mjuk och försiktig utan att vara mesig. Men också gärna vill skicka med en broschyrer som man läst fem varv om då jag väntade Sander. Men hellre det än en BM som inte bryr sej. Rätt lätt att bara säga till om dom "råkar tjata" om samma grejjer.

bc svensk: Men lite ballt det där. Att det är just morfar som köper senaste mobilerna. E det inte dom som ska främja motsatsen lixom? Men rätt sweet o slippa köpa dem själv då? Och jag tror inte dina barn e nå speciellt bortskämda.. klart man vill ge sina barn /barnbarn så mkt man kan lixom . Nästan tur vi nu kommer få ett barn till så Alexander inte skäms bort "över all gräns!" (gillar det utrycket som jag snott av min Annais ) Och framför allt får kanske svärmor lite baland.. hon skulle köpa månen till Alexander om han bara pekade på den! Fått säga till henne flera gånger... för jag smäller av när han kommer med en/flera nya leksaker varje gång han vart dit. Kanske dumt?! Men jag vet inte.. Känns som han blir faktiskt större,och ska ju inte förvänta sej att få nåt när han är dit..? Iof skulle jag låta henne upptäcka det själv.. *ler ondskefullt* Men tänker mer och mer på att det är på grund av våran "maktkamp" ? och att jag missunnar sander grejjerna? Men slår genast bort den tanken,JAG e mamma.. och dags att svärmor innser att hon e FARMOR!!

Alltså vet inte vad det är med mej. surrar som om jag inte pratat med nån på flera dar (Anna gumman saknar dej*ser ynklig ut*)

Nej.. nu måste jag gå och göra vad jag steg upp för att göra: ÄTA! Det skriker i magen så mkt att jag inte kunde sova mer.

• hally

Peda: Vi hade det problemet när Nadja var liten, hon var då farmors (min svärmors) enda barnbarn (fast egentligen andra, men hon fick inte ha kontakt med det barnbarnet då...) och vi tyckte det var så jobbigt som hon köpte grejjer och skämde bort.
    Nu har hon 5 barnbarn och det blir inte alls samma omfattning på bortskämningen längre =) Nu är man väldigt glad och tacksam för allt hon köper!

Jag börjar ha lite panik, Nadja är 6 år och kan inte komma på nåt hon önskar sej till julklapp! Vad betyder det??? Är hon alldeles för bortskämd och har redan allt eller är hon deprimerad eller vad??!?!
    6 år gammal, då ville man ju ha massor med saker!

• Peda

hally: Jo det är lite vad jag tänker också. Det kommer säkert jämna ut sej nu när hon har två stycken att skämma bort. Men sen har hon bara två barn och som det verkar nu så kommer bara hennes ena(min sambo och jag) skaffa barn. Så man får ju bädda för framtiden.

Kanske ska räcka en leksakstidning åt henne så kommer hon nog på en hel lista? Men se det så.. då blir det lättare att köpa grejjer? Vad gillar hon? Är det dockor och pyssel saker eller bilar och ..bilar??

• hally

Peda: Ja, om några år är det kanske tvärtom, då är ni kanske väldigt glada för alla skidor och skridskor och vinterkläder och skolgrejjer de erbjuder sej att köpa till barnen

Jo vi har alla leksakstidningar framme som kommit med posten nu innan jul och hon bläddrar i dem varje kväll för att se om hon hittar nåt intressant...hon kanske inte behöver mer leksaker, hon kanske börjar bli stor??
    Hon pysslar mest när hon inte har kompisar hemma, klipper och klistrar och ritar och gör kalendrar och glitter-grejjer till julgranen och halsband. Hon har gott om såna saker och hon använder dem verkligen. Dockor blir det endast om någon kompis vill och då helst Barbie. Ibland leker hon med Barbir med lillebror också, han tycker det är kul
    Elias är helt tokig i att titta på alla "Tolla TLLLAKORN !!" = "kolla traktorn" och bilar och "egol" =lego, han läser dem grundligt hela tiden...inte så svårt att gissa vad han önskar sej =)

• maltazar

Peda: haha, men det är ju just farmor hon är... farmödrar (och alla andra far/morföräldrar) är ju "till för" att skämma bort sina barnbarn!
    hade hon vart mamma åt Sander hade hon aldrig köpt så mkt grejer åt han ju! är farmorsrollen som gör att hon kan det.
    men tycker du det blir för mycket hemma, så låt honom behålla sakerna han får där. så får han leka med dem när han är hos farmor bara. enkel lösning för alla? :)

• Peda

hally: jo.. absolut! det är svårt o hitta balansen.

malle: WHAT! *skrattar* Varför tror du inte att jag kan köpa det som svärmor köper till sander? Snarare att jag blir förbannad för man hinner inte med för då har hon redan köpt det. hihi
    Jag har ärligt sagt till att hon får minsann inte köpa nån jävla klänningar.. nr1: Det kan bli en pojk.. nr2: Denna gången vill jag köpa de första bebiskläderna själv!!!

• hally

Ja precis, vissa grejjer vill man köpa själv till barnen så man får det man vill ha. Även om det låter otacksamt är det lite jobbigt när de köper den mest chockrosa hemska vinteroverallen med spetsar och glitter till ens unge, så ska man se lycklig ut och använda eländet hela vintern när man själv hade köpt en röd o svart som man tyckte var så himla fin och dessutom hunnit köpa matchande mössa och skor till! Träffade jag rätt?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~