• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Felicia6

bcsvensk, jag har kollat upp bara sjukskrivningen och resan och bägge två är godkända.. wiiiee
    Så i morrn ska jag nog gå in o prata med dom om det där andra nu då jag vet att jag får fara

På fredag åker vi till thailand :)
  • Peda

Ja definitivt ligger det mkt i det. Men faktiskt har sander bara fått fina saker.. faktikst! =) Farmor älskar o köpa balla kläder med döskallar och lager på lager tröjjor=) Kan väl mer känna att min mamma roll kastas på send lixom.. jag kanske växer ifrån det så smårning om!
    Men samtifigt kan jag inte hålla truten heller.. vil ju inte utnyttja henne heller.

hally skrev 2007-11-27 11:16:54 följande:
    Ja precis, vissa grejjer vill man köpa själv till barnen så man får det man vill ha. Även om det låter otacksamt är det lite jobbigt när de köper den mest chockrosa hemska vinteroverallen med spetsar och glitter till ens unge, så ska man se lycklig ut och använda eländet hela vintern när man själv hade köpt en röd o svart som man tyckte var så himla fin och dessutom hunnit köpa matchande mössa och skor till! Träffade jag rätt?
  • hally

Peda: Nej det allra mesta vi fått är också jättefina saker, hon har bra smak vad gäller barnkläder. Men vissa ggr har det blivit så att man fått något som man hellre skulle fixat själv =)
    Inga döskallar här!

Vi skrev kontrakt på huset igår...Vad har vi gjort?!??!?!?!

• Peda

Amen lyssa på detta o säg vad ni tycker. svärmor köpte de första bebsiskläderna.. till sander..jag var i vecka 20 högst. Hon har köpt spjälsängen han har.. svägerskan har köpt en av tre overaller han använde som bebis. Svärfar har köpt overallen han använder nu.Svärmor var med dagen han tog sina första steg.. var den första som gav honom lördagsgodis! och förmodligen den första som lät honom smaka på godis. Hon skulle öppna ett sparkonto åt honom också och börja månadspara.. Ett tag fick han nya kläder varje gång vi var dit.. o inte bara ett plagg. utan minst ett set(tröjja och byxa)

Kvinnan dödar mej med sin vänlighet!!

• Felicia6

hally, grattis Finns huset kvar på hemnet? (om det fanns därsåklart)

bcsvensk, eu-kortet.. det gäller väl bara i europa lr?

På fredag åker vi till thailand :)
  • Peda

hally: har ni också köpt hus?? Många som gör det nu Man hinner inte med.. så ni lär ha packat packa och kanske packat?? Vart e det ni löpt hus?? har missat det helt..

• kobra

oj så kul hally, härligt med hus äntligen va?

• hally

Peda: Ja, det lät lite väl vänligt kanske =) Känsligt ämne det där...jag blir lite frustrerad över att det är så ojämnt fördelat, farmor köper flera julklappar var till sina barnbarn och kläder ibland om hon tex vart i Sthlm.
    Mormor å andra sidan kan sticka en tröja när man beställer... Fast hon brukar skänka en slant till bättre behövande på sina barnbarns födelsedagar och hon har 8 barnbarn så det blir ju en del pengar.

• hally

Tack! Jo det känns...overkligt än så länge, vi har inte tillträde förrän i mitten av mars. Har inte ens börjat försäljning av vår br, än mindre börjat tänka på att packa.
    Huset ligger i Kåge. Inte alls vad vi tänkt oss från början men efter 6 års husvisningar har man börjat inse vad som spelar roll =) Inte så stort som vi hade velat men det duger, 116+67kvm + dubbelgarage och en fin lekstuga.
    De tog bort det direkt från hemnet så det har inte vart där på några veckor nu.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~