• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

malle : men det går som inte o prat med henne.. har sagt rakt ut.. har vart förbannad.. irriterad sur.. allt lixom=) Men trooor hon fattat galloppen nu.. ska bli spännande nu mer nr om kamelerna hitta hem till stallet.

• Peda

oj så sluddrigt jag skriver.. synst det att ja e trött eller?? jo..malle.. på slutet där krev jag att det ska bli spännande nu med nr 2 om kamelerna hittat hem till stallet.

• maltazar

Peda: haha okej :) jo du verkar trött, men jag förstod det mesta iaf..

• madigan

Ja jag vet inte vad jag tycker, snyggt var de då inte. Tycker inte ens att piercingar i näsan tungan läppen ögonbrynen eller var sjutton som helst är snyggt.

• Felicia6

hally, han ska bo hos mormor o morfar under tiden

peda, jag tycker inte att jobb ska reglera sånt där, folk kan sköta sina jobb bra iaf så jag tycker det är dåligt av chefen. Så länge man är hel o ren på jobbet

Sen vad man själv anser snyggt eller inte är ju en annan sak

På fredag åker vi till thailand :)
  • Zeen

Peda: Egentligen är det hemskt för att det betyder att vi alla helst ska se ut på samma sätt. Ingen får sticka ut. Tycker det finns betydligt värre saker än att ha färgat hår, piercingar eller tatueringar. Att vara alkoholiserad eller någon annan typ av missbrukare till exempel, då får du minsann inte sparken utan då får du stöd och hjälp att komma ur ditt missbruk. (det är iofs BRA men om man jämför det med att ha färgat hår/piercingar/tatueringar så tycker jag att de senare alternativet är en bagatell.)

• maltazar

Jag håller med Zeen.. är ju själv tatuerad och knallrött hår lite då och då.. Ingen som sagt nåt på mitt jobb heller :)
    Piercingar får man dock plocka ur, men det är ju lätt gjort..
    Är håret såpass viktigt på jobbet får de väl ändra uniform då, lägga till keps/mössa av nåt slag.

• Peda

Håller med dej totalt zeen och även malle. Tycker snarare själva grejjen med att man ska se ut som alla andra e så sjuk! Jag menar.. det är helt okej med en prilla som runnit ner på framtänderna men inte en lite näs piercing. Har en själv och tycker det är hur snyggt som hellst med en lite sten. Behöver ju inte vara en stor fet ring..
    Jag har själv blivit utsatt för att nästan skickas hem från jobbet för jag hade en tröjja som hade en hel ärm och andra ärmen var som ett linne..den var gjort så. Och då tyckte min dåvarande chef(60+) att jag var halvnaken! men att hon aldrig hade några underkläder var det inte nåt snack om.. och ja.. då hade hon ofta kjol på sej!!
    Näe.. jag blir SJUKT förbannad faktiskt! Tycker också dom kan innföra mössa om man inte får se ut som man vill i huvet. Och sen kan jag säga det också.. har ni sett vissa som tex sitter i kassan på mataffären..fettigt hår.. utväxter på 10 cm..Jag menar.. DET är okej men inte ett nyfärgat fräsigt hår??

• maltazar

Peda: haha nä det har jag aldrig sett eller tänkt på faktiskt :P
    utväxt är ju en sak, tycker jag inte är något fel med... blir ju det automatiskt då man färgat liksom, och man kanske inte VILL färga det igen.
    men ska man sitta i kassa, eller ja.. jobba med folk öht, tycker jag man ska se fräsch ut!
    inga sömnlösa "blåtire"-ögon, skitigt hår eller överdrivet mkt smink.. annars tycker jag man får se ut som man vill.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~