• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar

Anna: det där om stil håller jag verkligen med om. Har aldrig ändrat form spec drastiskt, men har ännu inte hittat "min stil" :P Jag har nog ingen har jag börjat inse, eller lite ur flera kanske låter bättre...

• maltazar

Nu är det färdigmålat! Måste bara sätta tillbaks lister, hyllor, dörrfoder osv imorn.
    SEN ska jag fota och lägga upp, Peda :)
    Har tagit lite igår också, men orkar inte lägga upp före allt är klart.

• Peda

Tjoho!

maltazar skrev 2008-01-28 23:43:18 följande:
    Nu är det färdigmålat! Måste bara sätta tillbaks lister, hyllor, dörrfoder osv imorn.SEN ska jag fota och lägga upp, Peda :)Har tagit lite igår också, men orkar inte lägga upp före allt är klart.
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-01-28 14:40:23 följande:
    Det är visst ruggig flunsa/magsjuka tid nu.. jäkligt roligt då man ska ha bebis preci! =( Sander var ju endå stor vid denna tiden.. och trilla som endå dit. *sucka*
    Mirjam har blivigt bättre, men hon är fortfarande kass i kistan. Svårt det där då hon nu är hyffsat pigg men kommer inte kunna lämna henne på dagis för att hon fortfarande har diarre, å hon e så less på vara hemma utan kompisar
  • hally

Hoppas sjuklingarna är bättre, inge kul med någon sjuka alls!

Jag bara väntar på att ngn av våra knattar ska dra hem nåt virus, men än så länge går det bra. Vi har inte tid att vara sjuka och hemska tanke att ha magsjuka ihopträngda i vår 2:a =/

Det ska väl gå ett antal symptomfria dagar efter magsjuka innan man får ta barnen tillbaka till dagis och skola va?

Ja som sagt så är vi Ersmarksbor nu ett tag framöver. Städade det sista i lgh och förrådet igårkväll så nu är det en låda i garaget kvar bara...åsså överlåtelsen till nya ägarna...känns lite vemodigt att lämna vårt trivsamma hem där.

• maritmedm
    hally skrev 2008-01-29 10:26:12 följande:
    Hoppas sjuklingarna är bättre, inge kul med någon sjuka alls! Jag bara väntar på att ngn av våra knattar ska dra hem nåt virus, men än så länge går det bra. Vi har inte tid att vara sjuka och hemska tanke att ha magsjuka ihopträngda i vår 2:a =/Det ska väl gå ett antal symptomfria dagar efter magsjuka innan man får ta barnen tillbaka till dagis och skola va?Ja som sagt så är vi Ersmarksbor nu ett tag framöver. Städade det sista i lgh och förrådet igårkväll så nu är det en låda i garaget kvar bara...åsså överlåtelsen till nya ägarna...känns lite vemodigt att lämna vårt trivsamma hem där.
    Ja då det är magsjuka så ska det vara två symptomfria dagar... det jag känner är väl att mirjam inte haft magsjuka utan flunsan, men skulle aldrig skicka henne till dagis om jag visste att risken fanns att hon skulle bajsa på sig, det blir ju så pinsamt för henne.
  • hally

Ja huvva, stackars barn. Nadja är fruktansvärt rädd att göra bort sej så, fastän vi försökt få henne att förstå att det inte är så farligt. Nu var det mest när hon slutade med blöja för en massa år sen och det gällde kissa på sej, det andra är ju ännu värre förstås =/

Vad händer för er idag då?

• maltazar

Jag jobbar hela dagen.. till 22:30 ungefär. Chefen tyckte jag var galen som tog på mig så det blev hela dan lät det som, men men.
    Har rast i nåra timmar nu så jag kan plugga...

Tindra är visst sjuk nu också. Blir kvar hos farmor och farfar till imorn med ögoninflammation :/
    Tur vi har kvar den där salvan eller vad det heter sen sist hon hade. Så det ska väl gå över fort. Hoppas hon kan fara på dagis på torsdag...
    Nån som vet hur länge man ska va hemma efter det? Det är väl okej att gå på dagis direkt klegget slutat komma?

• hally

maltazar: Går det bra med utbildningen? Elias hade nyss ögoninflammation, första ggn nånsin de ringer från dagis och vill att vi tar hem barnet innan sluttid, då hade han gult klet i ögat men det gick över av sej självt (vi tvättade ju ofta) på någon dag bara. Personalen sa att det är kletet som smittar så är det väck är det OK att komma tillbaka tydligen

• hally

Någon som vet om och isåfall var det finns bra utklädningskläder till en tjej att köpa?
    Har hittat lite på BH och Åhléns, men vill inte ha prinsessklänning (som dessutom kostar massor) eller häxa...dåligt utbud verkar det som.
    Någon?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~