• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar

Anna: jo det vart billig färg. Tycker den funkade bra.. Ja, du får ju se själv också nästa lördag :)
    Nu hade de 3 för 2 på rusta, så färgen kostade bara 258:- ! Och då har jag ändå kvar en hink nu när jag är klar. 2,5l/hink.
    Har ju inte målat med dyr-färg så jag kan jämföra, men nog tycker jag denhär var bra. Och en stor fördel var att den var relativt lätt att skrubba bort från golvet där det stänkt litegrann.

• hally

Annamus: Grattis till vunnen budgivning!! Va spännande, hoppas det ska bli bra! Vad är det för hus, hur stort?

Vi har kört med rusta-färg på tapet och den har fungerat jättebra, nu sist köpte vi på byggmax ännu billigare och den fungerade lika bra den.
    Men det blir ju lite "plattare" med målat. I vårt nya hus kommer jag nog vilja ha tapeter ändå. Känns som rejälare på nåt vis. Däremot är det rätt mycket träpanel som ska målas/tas bort...

Är det bostadsrätt ni köpt eller vanlig villa? Vid br-köp är det ju inte lika mycket man behöver bry sej om...

• Ugglans mor

Annamus: vad roligt att ni ska köpa hus. Å då kommer ni ju närmare mig oxå. :) ang. Tapeter vs måla så tycker jag mycket bättre om Tapeter. Jag tycker att målade Tapeter är lite B-igt. Men det är bara min åsikt.

• lilun

Angående måla vs tapeter så ska vi tapetsera i dom allra flesta rummen förrutom i lillemans rum, har sett en färg som man kan tvätta bort typ kritor och annan smuts som säkert komma skall i hans rum, den var inte så billigt men jag tycker att det är värt. Sen så hade jag tänkt att köpa en tapetrulle så att jag kan hänga upp våder i hans rum så blir det lite mer "liv" på väggarna.

Sen så tycker att jag det faktiskt finns jättefina tapeter till bra priser men som sagt så måste man ju avgöra själv vad som blir bäst!

• Annamus

Hally: Ja det är ett parhus på 114 kvadrat plus 50 kvadrat källare med hobbyrum och tvättstuga. Det är ett köpeshus, ingen bostadsrätt. Från 60-talet nånting, 63 tror jag.

Nä jag tycker inte själv heller det är optimalt med färg istället för tapet. Och jag får tag i tapeter billigt dessutom. E mer att måla det känner jag att jag behärskar och kan göra närsomhellst utan att gubben e hemma eller nån av mina släktingar kommer och assisterar... Åsså det att ska det tapetseras så vill jag göra det ordentligt och dra bort alla de lager tapet som troligtvis ligger där under... Men det är ju ingen stress, sonens och dotterns rum är de enda som behövs tapetseras och det är ändå inte nåt äckligt me rummen liksom... bara att tapeterna definitivt inte är barntapeter och dessutom har det lossnat på vissa ställen. Bara hänga upp nåt över. I sonens blivande rum finns en bård... funderar på att bara isolera den bården med målartejp och måla den bården (som nu e nå vuxna blommor) i svart och sätta klistermärken eller schabloner me döskallar eller nåt på... kan ju vara ett billigt alternativ... vi får väl se... :) Först ska vi verkligen få kontrakt på huset. Inflyttning i juni verkar det som.

• maltazar

Anna: Det är ju bra mkt enklare att måla än tapetsera. Som du säger måste man göra mkt mer förarbete för tapetsering. Sen om man målar är det både enkelt och billigt att ändra senare om man känner för det.
    Och "platt" ser då absolut inte mina målade väggar ut!

Grattis till budgivningen förresten :) hoppas det går utan strul resten också!

• Ugglans mor

Annamus: jag håller helt med att när man ska tapetsera så ska det göras ordentligt. Det är därför jag är så förbannad varje gång vi tapetserar om. Det är för alla andra verkar inte vara noggranna. Å det stör mig, om folk slutade fuska med underarbetet så skulle tapetsering inte vara så jobbigt.

• Annamus

Malle: Tack! Jag hoppas innerligt allt går vägen!

Pissypopi: Ja de fick tid åtta! Så jag sitter på nålar nu och väntar på sms!!!

• maltazar

pissypopi: oh, där håller jag verkligen med. Tror samma karl (för karl måste han ha varit :P)tapetserat om hela lgh här. Köket var förjävligt, men det fixade jag ju... Vardagsrummet var inte bättre heller, men där slapp jag iaf undan.
    Det värsta är att han inte ens har slitit gamla kanter och slipat ner. Så en våd ger totalt TRE skarvar!! Två på varje sida, plus en i mitten från gammal tapet. Gahhh... Fult som fan. Och riktigt skabbigt med tapeter på taket.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~