• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Felicia6

Jag har ont i magen o är skitnervös. Varför vet jag inte men oj vad jag mår illa och är nervig inför resan

gick o hämtade passen för 5minuter sen. Inga resväskor är framme och inga kläder är tänka på att tas med. all teknik vi ska ha med ligger överallt i hela huset o ikväll får vi besök.. gahh, hur ska jag hinna allt?

Sitter me ångest nu :S

På fredag åker vi till thailand :)
  • Peda

sunnanå: Vi har en skylt från supergrafik.se som jag tycker e snygg. Är utan flagga helt och hållet. Nu har dom även så man kan välja EU stämpeln till

GravidAnna: Det var länge sedan! Hur är läget?? Jag var uppe vid den tiden igår också.. men satt och glodde tv på grund av att jag var inte trött.. har vänt på dygnet tror jag.. sover till 12 och är vaken ofta till 24-02

zeen: ...

... hum... Är ganska jätte säker! Du e ju inte uska dessutom?? Eller har jag missat nåt?

felicia: menh.. resa som ska vara så roligt??

• skrutteluttan74
    Peda skrev 2007-11-27 07:34:14 följande:
    Madigan: Men man får vara glad att BM tar det på lika stort allvar som om det vore ens första barn. För hon kan ju inte veta hur mamman vill bli bemött. Har en bekant som då väntade sitt fjärde barn och hennes BM hade den attityden att ja det här kan du! Är väl inget. Men grejen var att det var 10 år sedan sisst så hon kände sej jätte villsen och ville ha mkt stöd. Så du kanske får säga till din BM att du känner att du har koll på läget. Min BM här i hamn är helt underbar! Hon e mjuk och försiktig utan att vara mesig. Men också gärna vill skicka med en broschyrer som man läst fem varv om då jag väntade Sander. Men hellre det än en BM som inte bryr sej. Rätt lätt att bara säga till om dom "råkar tjata" om samma grejjer. bc svensk: Men lite ballt det där. Att det är just morfar som köper senaste mobilerna. E det inte dom som ska främja motsatsen lixom? Men rätt sweet o slippa köpa dem själv då? Och jag tror inte dina barn e nå speciellt bortskämda.. klart man vill ge sina barn /barnbarn så mkt man kan lixom . Nästan tur vi nu kommer få ett barn till så Alexander inte skäms bort "över all gräns!" (gillar det utrycket som jag snott av min Annais) Och framför allt får kanske svärmor lite baland.. hon skulle köpa månen till Alexander om han bara pekade på den! Fått säga till henne flera gånger... för jag smäller av när han kommer med en/flera nya leksaker varje gång han vart dit. Kanske dumt?! Men jag vet inte.. Känns som han blir faktiskt större,och ska ju inte förvänta sej att få nåt när han är dit..? Iof skulle jag låta henne upptäcka det själv.. *ler ondskefullt* Men tänker mer och mer på att det är på grund av våran "maktkamp" ? och att jag missunnar sander grejjerna? Men slår genast bort den tanken,JAG e mamma.. och dags att svärmor innser att hon e FARMOR!! Alltså vet inte vad det är med mej. surrar som om jag inte pratat med nån på flera dar (Anna gumman saknar dej*ser ynklig ut*)Nej.. nu måste jag gå och göra vad jag steg upp för att göra: ÄTA! Det skriker i magen så mkt att jag inte kunde sova mer.
    Hahaha...Jo det är sant...Så var det för mej med mina föräldrar och svärföräldrar och min älsta John,han blev farmors&farfars första barn barn och blev mormor&morfars första som dom blev just morföräldrar åt...
    Sååå,jaaa...n idag,fast han är 13,så är han ruggugt bortskämd av morfar(för de andra tre har dessvärre dött från oss) även mina andra med som du förstått
    Så länge ungarna kan kränserna och så länge mor&far föräldrarna lyssnar på oss föräldrar så låt dom handla åt gossen,det kommer jämna ut sej ska du se....hahaha
    Kom just på vad jag sa till min yngsta dotters farfor,som mer än gärna köper kläder bland annat till alla mina barn...Hon älskar nämligen kläder och shoppar det ofta & gärna till sina barnbarn och hon har ju råd med de,så de får hon väl göra....
    Men så sa jag åt henne att då tjejerna är 15 och "kräsna" så är det hon som får stå för klädkontot till dom, eftersom det då är hon som skämt bort dom med de dyra kläder hon köper...hahaha...Och faktisgt nu kommer det inte kläder lika ofta...hahaha
  • skrutteluttan74
    Peda:  Jo,glömde ju att tillägga en sak...det där med att det "borde vara morfar som främjar för motsatsen" med mobilern...hmm..öhh..hahaha...jo,de borde vara så,om han  nu inte haft den senaste själv , för medans morsan var sjuk så fick han och mamma "helt plötsligt upp Ögonen för mobiler"...och ja...därför främjar han itne för att "inte använda" mobiler
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-27 11:18:10 följande:
    bcsvensk, jag har kollat upp bara sjukskrivningen och resan och bägge två är godkända.. wiiiee Så i morrn ska jag nog gå in o prata med dom om det där andra nu då jag vet att jag får fara

Så toppen härligt  för dej att det är grejjat och godkänt nu
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-27 11:37:25 följande:
    hally, grattis Finns huset kvar på hemnet? (om det fanns därsåklart) bcsvensk, eu-kortet.. det gäller väl bara i europa lr?
    Hmmmm....Jo,jag tror det...ja det är ju sant,då behöver du nog inte tänka på det nej...Så låååååångt tänkte jag inte...
  • skrutteluttan74
    hally skrev 2007-11-27 13:00:59 följande:
    Ja älvsläge vore ju inte alls fel...men vi kommer iallafall ha väldigt nära till ICA Klart man är lite orolig för barnen, men Nadja har en förmåga att hitta kompisar överallt! Även om de inte skulle hamna i samma klass så känner hon ju våra gamla grannars tjej som är lika gammal. Elias kommer nog bli värre att flytta från dagis, känslig period =/Så blir vi närmsta grannar med en kusin till mej som har 2 barn mellan våra i ålder.
    Huset som ni köpt är det de huset som är på v.sida breve Ica då man kommer från Stan eller ??
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-29 11:07:16 följande:
    Jag har ont i magen o är skitnervös. Varför vet jag inte men oj vad jag mår illa och är nervig inför resan gick o hämtade passen för 5minuter sen. Inga resväskor är framme och inga kläder är tänka på att tas med. all teknik vi ska ha med ligger överallt i hela huset o ikväll får vi besök.. gahh, hur ska jag hinna allt?Sitter me ångest nu :S
    men du...du har ju längtat som en tok...Du ska ju tycka det är jätte kul nu då du får åka och allt, till och med för F-kassan,...Hoppas det känns bättre senare i afton
  • skrutteluttan74
    Oj..det blev lite att svara på för mej...då är jag inte inne på ett par dagar och sen då jag väl är det så snor jag åt mej av "hela sidan" ...inte meningen
  • madigan

Aaa hur får man en 12 -åring att ta med sig mobilen när han går ut?
    Stoppar in den i munnen eller?!

Han vägrar ha den med sig, så ska vi gå här hemma och oroa oss.
    han bryr sig inte att vi är oroliga; dessa ungdomar :::::SUCK

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~