Peda skrev 2007-11-27 07:34:14 följande:
Madigan: Men man får vara glad att BM tar det på lika stort allvar som om det vore ens första barn. För hon kan ju inte veta hur mamman vill bli bemött. Har en bekant som då väntade sitt fjärde barn och hennes BM hade den attityden att ja det här kan du! Är väl inget. Men grejen var att det var 10 år sedan sisst så hon kände sej jätte villsen och ville ha mkt stöd. Så du kanske får säga till din BM att du känner att du har koll på läget. Min BM här i hamn är helt underbar! Hon e mjuk och försiktig utan att vara mesig. Men också gärna vill skicka med en broschyrer som man läst fem varv om då jag väntade Sander. Men hellre det än en BM som inte bryr sej. Rätt lätt att bara säga till om dom "råkar tjata" om samma grejjer. bc svensk: Men lite ballt det där. Att det är just morfar som köper senaste mobilerna. E det inte dom som ska främja motsatsen lixom? Men rätt sweet o slippa köpa dem själv då? Och jag tror inte dina barn e nå speciellt bortskämda.. klart man vill ge sina barn /barnbarn så mkt man kan lixom . Nästan tur vi nu kommer få ett barn till så Alexander inte skäms bort "över all gräns!" (gillar det utrycket som jag snott av min Annais) Och framför allt får kanske svärmor lite baland.. hon skulle köpa månen till Alexander om han bara pekade på den! Fått säga till henne flera gånger... för jag smäller av när han kommer med en/flera nya leksaker varje gång han vart dit. Kanske dumt?! Men jag vet inte.. Känns som han blir faktiskt större,och ska ju inte förvänta sej att få nåt när han är dit..? Iof skulle jag låta henne upptäcka det själv.. *ler ondskefullt* Men tänker mer och mer på att det är på grund av våran "maktkamp" ? och att jag missunnar sander grejjerna? Men slår genast bort den tanken,JAG e mamma.. och dags att svärmor innser att hon e FARMOR!! Alltså vet inte vad det är med mej. surrar som om jag inte pratat med nån på flera dar (Anna gumman saknar dej*ser ynklig ut*)Nej.. nu måste jag gå och göra vad jag steg upp för att göra: ÄTA! Det skriker i magen så mkt att jag inte kunde sova mer.
Hahaha...Jo det är sant...Så var det för mej med mina föräldrar och svärföräldrar och min älsta John,han blev farmors&farfars första barn barn och blev mormor&morfars första som dom blev just morföräldrar åt...
Sååå,jaaa...n idag,fast han är 13,så är han ruggugt bortskämd av morfar(för de andra tre har dessvärre dött från oss) även mina andra med som du förstått
Så länge ungarna kan kränserna och så länge mor&far föräldrarna lyssnar på oss föräldrar så låt dom handla åt gossen,det kommer jämna ut sej ska du se....hahaha
Kom just på vad jag sa till min yngsta dotters farfor,som mer än gärna köper kläder bland annat till alla mina barn...Hon älskar nämligen kläder och shoppar det ofta & gärna till sina barnbarn och hon har ju råd med de,så de får hon väl göra....
Men så sa jag åt henne att då tjejerna är 15 och "kräsna" så är det hon som får stå för klädkontot till dom, eftersom det då är hon som skämt bort dom med de dyra kläder hon köper...hahaha...Och faktisgt nu kommer det inte kläder lika ofta...hahaha