Annamus skrev 2007-12-13 16:35:30 följande:
Och jo, sopa under mattan är ju det som gör att det funkar ändå i en sån by... alla håller varandra om ryggen liksom. Men vad byn heter har jag inte tänkt säga, även om jag menar att Älvsbytrakten är fylld av dessa likadana byar där det mesta förekommer liksom. Jägarna är faktiskt inte helt baserad på ingenting liksom...
Det är inte bara i "Älvsby trakten" det finns sånna byar...det du berättar känner jag igen flera detaljer av, jag "misstänker "vilken by du menar,för att för ett par "år" sedan,så följde jag med en kille som var därifrån ,dock inte en av de "hel eller halv kriminella"...
Men de var ju hans polare så att säga...
Men det du berättar,så är det som sagt inte bara där...utan i alla " mindre" ställen...varför vet jag inte,men det är svårt att " komma in " i gemenskap osv,osv...Och då tex de som bott där hela sitt liv,då de eller deras barn gör något olagligt, ja då är det ingen som bryr sej...men om den ny inflyttade sonen till Persson gör samma grej,ja då blir det livat värre...
Därför har jag avgjort som så,att jag trivs bra i min lilla "fjutt " by,men jag ser till att inte lägga mej i, inte ge dem något att snacka om,
Dock säger jag ofta vad jag tycker och tänker,vilket mellan varven kan ställa till en himla massa elende för mej
Men så kan jag även be om ursäkt om det är helt fel...
Men so mdär vi bor, man ser ju lixom hur det är med att hålla varandra om ryggen och så...
Alla inflyttade familjer går med "väldigt bara ryggar"...
Vi umgås med en enda familj,varav hon är härifrån, annars är alla inflyttade som vi har umgänge med och på ngt underligt sätt så känns det som att det är lugnast så