• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Lillhjärtat04

Alla rykten om Skelleftehamn har börjat störa mig regält....jag har bott i hamn i princip hela mitt liv o inte är jag krimminell, knarkare, a-lagare eller vad allt mest det går rykten om.
    Visst Sävenäs har varit väldigt omtalat men det är långt ifrån vad rykterna säger. Som Peda sa så handlar det ju om gamla människor som håller sig på sin kant o dricker...

Jag tror inte att det spelar någon roll om du så bor i hamn eller om du bor i kungens slott....för överallt så finns det alla sorter o kan man inte leva med det så kanske man borde fundera på att flytta från jorden...

• hally

Måste säga att jag såg fler "skummisar" på Sjungande när jag bodde där i en hyreslgh, än vad jag sett här på A-torp =) Å andra sidan var man kanske en "skummis" själv då, det var under gymnasietiden så man var väl inte nykter varje dag
    Men som sagt, det är väl i perioder på alla ställen så det beror väl lite på när man bor var

Får jag gnälla lite? Jag är sjuuuuuk...har vart sjuk i en vecka och det är inte ens på bättringsväg!
    Tack, nu har jag gnällt klart

Vad gör ni idag?

• Lillhjärtat04

ursäkta stavfelen men mina händer går fortare än knapparna på tangentbordet Skrattande

• Annamus

Jag tänkte bara inflikna att i byn där jag är uppvuxen har det varit ett mord, en vådaskjutning med hagelgevär, ett stort rån, och varannan person är helgalkoholist, samt kanske en av tio är heltidsalkisar. En invandrande man misshandlade sin svenska hustru och lurade henne i personlig konkurs sedan han skrivit firman på henne. En man är känd för att åka till ryssland och titta på kyrkor, dvs. prosituerade, medans hans hustru verkligen tror på kyrkor. Tjuvskjutning är supervanlig. Min bror kan man definitivt kalla helkriminell, och det gäller för många av byns pojkar, medans de flesta männin i byn åtminstone kan kallas halvkriminella.Traffiken genom byn är ett helvete, och minst ett barn har blivit skadad, en pojke har vurpat med mopeden och dött, en pojke vurpade med motorcykeln och är rullstolsbunden för livet och detta är bara det jag minns och som JAG har hört. Och då är min by en liten en, med garanterat betydligt mindre medborgare än Anderstorp har. Jag försöker bara säga att ju mer folk man sätter ihop på en och samma plats, dessto större risk är det att något av det jag rabblat upp förekommer där. Dock har min by inget dåligt rykte alls, som Anderstorp, nej snarare tvärtom räknas det som ett bra ställe att låta sina barn växa upp i... Tänkvärt kanske?

• kobra

trevligt att alla trivs i din by, men man kan ju undra varför alla är hel eller halvkriminella

• turia

annamus- vad är det för by? allt det där o inget dåligt rykte..?
    eller e det så att det sopas under mattan mycket?

• Annamus

Tja, min poäng var nog snarare att sånt där händer där mycket folk samlas, inte att just min by är annorlunda... och dessutom att allt detta hänt under många år... Jag menar på Anderstorp händer väl inte allt det där samtidigt, det som gett området dåligt rykte... förstår ni hur jag menar?

• Annamus

Och jo, sopa under mattan är ju det som gör att det funkar ändå i en sån by... alla håller varandra om ryggen liksom. Men vad byn heter har jag inte tänkt säga, även om jag menar att Älvsbytrakten är fylld av dessa likadana byar där det mesta förekommer liksom. Jägarna är faktiskt inte helt baserad på ingenting liksom...

• Peda

håller med dej annamus om själva poängen. Har hänt massor uppe i gällka trakten också,o byn jag kommer ifrån. Men det är inte för ro´s skull vi bybor trivs i skellefteå!!

Men utspelar sej inte jägarna ännu högre upp i innlandet??Pajala-jokkmokk??...

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~