• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

Är väl inte upp till mäklaren att städa?

kobra skrev 2007-12-15 21:29:26 följande:
    en del mäklare bryr sig ju inte om hur korten blir vilket känns konstigt, har sett hur en del tar kort med petflaskor och skräp framme på diskbänkar, toalock uppe, skurmopp på bild..sånt kan man eliminera bort när man tar kort tycker man ju.det är jätteviktig, bort med köksapparater som står framme å, fria ytor halleluja
  • kobra

jag är glad att vi tog mäklare, vi funderade på att skippa och visst hade vi fått sålt lätt men jag tvivlar på att vi fått lika mycke som vi nu fick, folk som ska köpa känner sig nog trygga på nåt sätt när mäklare är inblandat.. fast man egentligen fixar lika bra utan..

men för vår del så kom det igång en ordentlig budgivning och det är tack vare mäklare tror jag

• Peda

Nej håller med.. inte om lgh kostar 20.000:- Men kostar den 250.000:- känns det då iaf som köpare tryggare att gå via en mäklare.

maltazar skrev 2007-12-15 21:38:47 följande:
    jag förstår då inte vitsen med mäklare... jag har då alltid sålt och köpt mina lägenheter privat.. blir ju bara en massa extra kostnader.tror absolut itne att man tjänar på det i längden heller, speciellt iom att mäklaren ska ha pengar också.
  • kobra

nä hahaha men vore jag mäklare skulle det svida att ta kort på halvdruckna petflaskor och annat tjafs, lite snällt skulle jag föreslå en liten rensning

• Pumpkin

Så känner jag också. Handlar det om "mindre" summor så klarar man det minst lika bra utan, men vi då som hade en värdering på drygt 200000kr ville verkligen få ut allt vi kunde, och då kändes mäklare som ett vettigt alternativ för oss. Tror inte vi hade fått ut lika mycket om vi sålt privat, men å andra sidan tror jag att vi hade kunnat få mer om vi valt en annan mäklare.

Men huvudsaken man är nöjd, med eller utan mäklare

Peda skrev 2007-12-15 21:49:20 följande:
    Nej håller med.. inte om lgh kostar 20.000:- Men kostar den 250.000:- känns det då iaf som köpare tryggare att gå via en mäklare.
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2007-12-14 11:54:29 följande:
    annamus: Jo men det stämmer nog att det är instpelat i Älvsbyn.. men är det meningen att det ska utspela sig just där? Jag menar.. enligt mitt tycke så är det skillnad.bcsvencsk: Håller med dej där,om att det är svårt att ta sig in i gänget i mindre byar. MEN.. jag tycker det kan vara sällsynt svårt här.. och det kan bero på mej själv också. Men där vart jag kommer ifrån så håller man inte folk på avstån .. bjuder hellre in dem på en öl och är intresserad lixom. Här kan jag ibland känna att man granskas i hopp om att hitta nåt som är fel. Och har ens pappas,mors kusin gjort nåt.. jag då är man "märkt" för livet! Många älder är sådana dock... för visst e vi yngre generationer inte så trångsynta!!! Men sen behöver man inte vara vän med hela världen.. får vara glad man har nån iaf.
    ...Precis så är det....Håller med dej till 100 % och det jag skrev om vet vi ju redan...

Det låter som att du kommer från Norrbotten,för då jag bodde där så upplevde jag samma sak som du beskriver ,att man tex.bjöd in ngn på en öl osv,osv...
  • hally

Jag hoppas vi får mer än 20 000kr för vår br =)
    Det är lite det jag känner, tror att köparen känner sej tryggare med mäklare när man kommer upp en bit i pris.

Peda: Ja det är jättefint hus verkligen, men det var en del grejjer som gjorde att vi drog oss ur. För det första fick vi veta först när vi sa att "nu vill vi ta dit besiktningsman" att huset redan var besiktat...så fick vi komma till mäklaren och hämta bes.protokoll och där fanns vissa punkter vi ville kolla grundligare. Bla vore det ju inte så kul att börja med att byta stammar, då vill man ju ha ner priset en hel del isf. Säljaren krävde då plötsligt att vi skulle skriva samma dag annars skulle han hyra ut det, lät som om de ev. hyresgästerna skulle in dagen efter annars typ.
    Hrm, nu vet inte jag om det är uthyrt men förmodligen inte...?

• skrutteluttan74
    Fake french skrev 2007-12-14 12:28:50 följande:
    Jo men max 350-400 kr. Men har ni nån att rekommendera som är bra

Det finns en sallong som tar 290:- på Anderstorp inne i centrumhuset...maria heter hon.... hon är duktig på att klippa,har klippt mina töser två gånger vardera,...

Men alltså inne i centrumhuset på A-torp , det finns en annan med,men det är inte den...

• bendito

Nu när jag ser att ni pratar om klippning måste jag ju fråga om det finns nått ställe som kan fixa naglarna. Tro nu inte att jag gör det varje vecka. Har gjrt det 1 gång i hela mitt liv, men kan ju vara kul om det ska tll nått speciellt

Gärna ett ganska billigt ställe också, men bra...

• Peda

bc svensk: Jo jag kommer från Gällivare. Där blir man inbjuden på en bira och man vill veta -vad är du för knäppskalle då? *med brett leende och glimten i ögat*

hally: Så trist! Då skulle jag också dra mej ut.. känns ju skumt direkt då. Och ja..om det är uthyrt? får väl säga som nalle phu : -Kanske är dom osynlig synlig.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~