• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Annamus

bcsvensk: Jag har verkligen inte hittatn ågon annan som hyr ut i Kåge tyvärr. Däremot finns det flera hus än de på Brännsvedjan, som Skebo har... Bland annat Storgatan där vi bodde, och där skulle jag MER än gärna bo igen. Fördelen där e att det är varmhyra med hushållsel ingår, och en trea kostar runt 4700 (e samma sorts hus som i Ersmark). Men där bor mest äldre människor som inte vill flytta förräns dom... ja... dör antar jag... Har sett EN sån lägenhet ute under ett år....

• hally

bendito: Å tackar, det muntrade upp!
    Jo jag så ju att ni hittat en bra lgh, grattis! Hoppas ni ska trivas =) Jag blir ju inte Ersmarksmamma men Kåge-mamma och det är ju nära

Annamus: Vet några som snart ska sälja sin br i Kåge, men ni vill ha hyres eller?

• Annamus

Hally: Jag personligen kan tänka mig köpa, men gubben vill ju såklart veta han har jobb först. Men vad är det för bostadsrätt? jag vill gärna veta allt om vad som finns såklart. :)

• hally

Annamus skrev 2007-12-19 11:43:45 följande:

Hally: Jag personligen kan tänka mig köpa, men gubben vill ju såklart veta han har jobb först. Men vad är det för bostadsrätt? jag vill gärna veta allt om vad som finns såklart. :)
    Det är i de gula radhusen där ovanför skebo-omr...vad kan det heta då..hemgårdsgatan heter det nog.
    Jag vet inte så mkt om den, är en på jobbet som jag tror hittat hus här i stan. Vet inte när isf, men det går ju kolla upp.
  • bendito

Hally: Ja men det ligger ju så nära så det räknas Vore så kul att träffa några andra mammor och pappor. Speciellt för Alva som har lite ångest över att lämna alla kompisar

• Annamus

Hally: Ah, DOM lägenheterna! Det är ju ett SUPERFINT område ju!!! VILL HA! Du får gärna ge mig all info du har, privat på meddelande om du vill. hur stor, månadshyra osv...

• hally
    bendito skrev 2007-12-19 13:13:41 följande:
    Hally: Ja men det ligger ju så nära så det räknas Vore så kul att träffa några andra mammor och pappor. Speciellt för Alva som har lite ångest över att lämna alla kompisar
    [/citat]

Nu kommer vi väl antagligen jobba på dagarna, men någon em och helger kan vi säkert träffas, Nadja leker med barn i alla åldrar!
    Dina barn ska inte vara på dagis eller?
    Annamus skrev 2007-12-19 13:45:19 följande:
    [citat]
    Hally: Ah, DOM lägenheterna! Det är ju ett SUPERFINT område ju!!! VILL HA! Du får gärna ge mig all info du har, privat på meddelande om du vill. hur stor, månadshyra osv...
    Har inte just så mycket info nu, har bara sett den utifrån och det är en 4:a i 2 plan. Verkar ju jättefina och tydligen är det väl garage/carport i ansl. till husen, inte som här att det är i länga.
    Jag ska jobba igen efter jul och då kan jag höra mer om den! Ägarna är dessutom bortresta nu över jul.
  • hally

oj va konstigt mitt inlägg blev...? Hoppas ni kan läse det iallafall.

• WilmersMamma

Hej! Fick veta idag att Wilmer har fått dagisplats på Skogsbrynets förskola i Yttre Ursviken, om man kollar på Skellefte kommuns hemsida så står det att det hör till Ske-hamns förskolor och inte till Y Ursvikens förskolor. Hur långt är det eg att gå dit? Ngn som vet? Någon som har nått annat å säga om denna förskola? Känns iaf skönt att man vet nu..

• Sarah81

Det är just ovan för mig om du minns var jag bor Och för mig och gå in till bvc i hamn tar det ca 35min

WilmersMamma skrev 2007-12-19 16:10:25 följande:
    Hej! Fick veta idag att Wilmer har fått dagisplats på Skogsbrynets förskola i Yttre Ursviken, om man kollar på Skellefte kommuns hemsida så står det att det hör till Ske-hamns förskolor och inte till Y Ursvikens förskolor. Hur långt är det eg att gå dit? Ngn som vet? Någon som har nått annat å säga om denna förskola? Känns iaf skönt att man vet nu..
    A lifelived in fear is a life half lived
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~