• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Snöflinga

Nå, jag försöker med en ny fråga...

Har ni någon aning om hur länge man behöver stå i kö i Skebo för att ha chans att få en trea? Rör det sig om några månader eller flera år?
    Då menar jag själva Skellefteå, inte orterna runtomkring.

• Annamus

Snöig: Minst ett halvår tror jag man måste stå i kö för att ha chans på en trea. Vi har ett års kötid nu och vi står som 1-5 på hälften av de treor som finns ute just nu. Andra hälften står vi på 6:e, 6:e och 53:e plats. Den vi står på 53:e är Älvsbacka. Är supersvårt få lägenhet nära centrum.

• bendito

I mars blir det ju ledigt en 4:a på Älvsbacka om nån är intresserad. Tror den totala hyran, med el och bilplats lanar på just under 7000 kr. Men den verkar fin. Men det var för dyrt och för sen inflyttning för oss.

• Zeen

Eftersom det finns så få lediga lägenheter nu så dras ju kötiden upp fruktansvärt mycket. Vi har snart stått i bostadskö i 3 år (better safe than sorry..) och vi är inte alltid bland de 5 första på varken 2:or, 3:or eller 4:or..

Här i Skebo-lägenheterna på Älvsbacka bor det typ bara äldre.. och vi då. Lite trist, men samtidigt VÄLDIGT trevliga grannar :)

• Ugglans mor

Zeen: men du det där lät konstigt. För vi har haft vår bostadskö i drygt 3½år på skebo. Å vi har varit 1-5 på alla lägenheter väldigt länge!

• Trollmamma
    WilmersMamma skrev 2007-12-19 16:10:25 följande:
    Hej! Fick veta idag att Wilmer har fått dagisplats på Skogsbrynets förskola i Yttre Ursviken, om man kollar på Skellefte kommuns hemsida så står det att det hör till Ske-hamns förskolor och inte till Y Ursvikens förskolor. Hur långt är det eg att gå dit? Ngn som vet? Någon som har nått annat å säga om denna förskola? Känns iaf skönt att man vet nu..
    Skulle gissa att det tar ca 30 minuter att gå dit.
    En kompis till mig har sina barn där och hon har då bara talat gott om den förskolan
  • WilmersMamma
    Trollmamma skrev 2007-12-19 18:37:18 följande:
    Skulle gissa att det tar ca 30 minuter att gå dit.En kompis till mig har sina barn där och hon har då bara talat gott om den förskolan
    Åh, vad bra
  • Pumpkin

hally: Ni har det jättefint ju! Speciellt tapeten i hallen - samma som vi hade i hallen i lägenheten på Älvsbacka

• Zeen

Ja, vi är hursomhelst inte alltid det. Det kanske beror på vilka områden man är intresserad av. Vi kollar ju mest centrum och norrböle.
    När de nybyggda lägenheterna i Urkrafts-huset låg vi som bäst till som topp tio på de minsta lägenheterna.. Den allra minsta var vi faktiskt 1-5 på och fick t.o.m erbjudande att flytta in i men.. hyran var inte den billigaste om vi säger så.

• Lillhjärtat04

Åh idag är jag helt färdig...har först varit på jobbet hela dagen idag. Sen stressa hem o göra tårta till Alicia innan allt främmande skulle komma. Så kom hela släkten samtidigt o grattade henne...snacka om att det va livat här!

Men lillskruttan blev i alla fall superglad för alla presenter som hon fick. Kan inte fatta att våran lilla bebis vart 3 år idag Förvånad Hon är ju snart tonåring 

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~