• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • baronlinda

Ja så var man uppe med barnen. Lite trött måste jag säga. Men oj vad mkt god mat vi åt igår...mmmmen som sagt barnen eller rättare sagt barnet bryr sej inte om att mamma är trött och inte gick och la sej i vanlig tid utan vill upp och leka......jätte roligt.

• Curlingmorsan

God fortsättning på 2008!

Våra barn sov faktiskt riktigt länge imorse. Gött! Men Ebba somnade inte förräns kl 0.30 så det var väl inte så konstigt att hon sov länge.

Imorgon ska vi ner och spana in vårt hus. Alla väggar ska va målade och badrummen påbörjade. Nästa vecka kommer köket. Spännande! Kul att se hur det växer fram!

Det är möjligtvis ingen av er som känner någon som behöver hjälp att rida sin ponny nån dag i veckan? Jag funderar på att försöka hitta en ponny att hyra istället för att rida lektion på ridskola. Så om ni vet någon så får ni gärna tipsa mig!

Kram på er!

• Curlingmorsan

Nu har jag äntligen fått tummen ur att betala mitt PLUSmedlemskap igen så nu kan ni gå in och kika på hur vi ser ut Fast det var längesen jag uppdaterade galleriet tyvärr.

Ebba & Felix mamma
  • Hugo med familj

God fortsättning allesammans!!

Här har det varit full rulle hela jul samt mellandagarna. Dagarna de bara flyger iväg. Nu börjar rutinerna komma på plats, men det är en bit kvar.
    Nyår blev väl rätt lugn...min storasyster och hennes sambo var här och vi åt och drack gott och faktiskt så spelade vi också spel..vet ej vad det heter men det var mer som frågeleksspel...kul.

Ebbabebbasmamma: Var inne och kollade på dina bilder.....vilka fina bröllopskort!! Och 2små söta barn givetvis :)
    Hur va förresten huset, va allt som det skulle?? Gud va roligt med ett NYTT hus..varför blev det just Onsala?
    Vad säger Ebba och Felix om att flytta?

Baronlinda: Instämmer med julklapparna till barnen.....det blir alltid mycket klappar till de små..bättre att köpa julklappar till mamma.. ;) skoja bara...

Nu skall vi sticka och gunga lite, ha det gött allesammans.
    Ser faktiskt att det kommer små små små snöflingor...jiiippiii

• Piluttan

Hugomamma: Jag ser snöflingorna också =)) Härligt! Är det lillasysters rutiner som börjar sitta lite? Hur gammal är hon nu? Här är det fortfarande lite hur som helst, men Vilmer är ju bara sju veckor.. Fast lite mer ordning är det kanske än i början

Baronlinda: gick förbi på Kullevägen idag och det var någon konstig gubbe som var ute och sprang med bena upp och spikrakt och gick sedan och vinglade framför oss med en ölburk i handen. Inte var dag man ser sådant här ute på landet..

God fortsättning alla! Nu skall jag återgå till pannkaksstekningen..

Kram Lena

• Hugo med familj

Piluttan: Så mycket blev det av den snön....men men den som väntar på något gått....
    Lilla Hannas rutiner börjar så smått att sätta sig. Hon har haft en bra nattsömn ett tag nu och vill bara ha mat 1gång /natt men nu skall hon ha mat var 3:e 4:e timma igen. Hoppas att det är kortvarit :)
    Lilla gummsan är 2½månad...tänk var det går fort.
    Hur har förresten de andra bröderna tagit det när det kom en liten kotte till?. Va det lättare med nr 3 än nr 2?
    Hugo va otroligt ledsen i början och ville vara hos mamma när han var med pappa och viseversa. För övrigt så är han super duper snäll mot henne och har järnkoll på henne.
    Vi (Hugo, Hanna o jag) kommer att vara på lekplatsen i "Gulaområdet" på fredag om Ni vill komma och göra oss sällskap?!
    Även Ni andra får gärna komma dit...
    Hoppas att vädretsmakter är med oss.... :)

• svanhild

En liten fråga... vad är det gulaområdet? Vilken tid ungefär på fredag?

• Piluttan

Hugo med familj: Vi går gärna dit och träffas på fredag, vilken tid ungefär. Igår hoppade L över sig sömn på dagen (han blir två på måndag) så om det fortsätter så kan vi när som, annars sussar han vid tolvtiden efter lunch. Tänkt ta oss dit nu på förmiddagen också om någon skall dit..

Jag tycker nog att ettan tog lillebror bättre än vad tvåan gjorde. Kan bero på att H var 2 år och 3 månader när han fick en bror och L var vara 22 månader. Plus att L har blivit behandlad som vår lilla bebis här hemma sedan han kom Nu tycker jag det är lugnare, det är inte riktigt lika mycket kiv om vem som skall sitta närmast, klappa först, torka rumpan Men jag är sysselsatt, helt klart!!

Tycker att Vilmer är så gnölig, så jag tänkte prova att utesluta komjölk i några veckor och se om det blir bättre. Han skriker inte eller så, men ammar så hemskt mycket på kvällarna. Nu har jag hört att det skall vara tecken på kolik (att amma mycket på kvällarna), vilket jag inte visste. Är det någon som har några tips? Vill ju bara att han skall vara nöjd lillfisen!

• baronlinda

Halloj

Piluttan: vad läskit att se nån som vinglar omkring så där...antar att det var sviterna efter nyår. Som du säger vi är väldigt förskonade från sånt här på landet...tur e väl det!

Låter trevligt att träffas på lekplatsen, vilken tid blir det? vi är anpassningsbara, om det är sovdags för eric så får han sova i vagnen. Kul att ses!

Nu får jag ta den lille han har just dragit ur telefonjacket och leker med sladden....phu

kram på erGlad

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda