• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • kanelbullen38

Cattan:
    Ja det måste varit Busis. Någon dagmamma blir jag nog aldrig.

• Busis

Japp det var jag som var dagmamma Ska börja i januari, har jobbat mycket med barn innan men detta är nytt. Ska bli hur kul som helst har fått min barngrupp å det är 3pojkar och en liten flicka så spännande blir det.

Ser att det pratas om godis......själva är vi stora godisgrisar allihopa i detta hushållet. Min lilla har fått smaka på sin första pepparkaka å det var en hit vill jag lova så nu åker hon runt i gåstolen och blinkar med sina stora bruna ögon Än så länge har jag hållit mig ifrån att ge henne mer, men sådana stora bruna ögon kan man inte motstå när storasyrran är likadan.

• cattan

Busis: ok, jag frågade för jag har min tös hos Åsa på Håkulla. Men hon ska ha barn till våren och då får vi använda vår reservdagmamma.

• lin83

Så de va du som smög omkring här, förklarar saken
    Ingen som känner någon som vill flytta neråt hit som vill bygga nytt? Har ett skabbigt, övergivet ruckel till grannhus, e sååå trött på å se de varje dag. Lite bensin å tändstickor skulle göra susen... Ha en trevlig kväll allihopa med erat bakande å myspys!

Curlingmorsan skrev 2007-12-19 10:20:29 följande:
    Busis självklart är du lika välkommen som alla andra! Tråden är ju för både Onsala och Valldabor Heloa nu hänger jag med Men då var det Lin83s hus jag spanade in i söndags
  • Piluttan

Busis: Spännande att bli dagmamma! Har du sammanlagt sex barn med dina egna då? Klart imponerad!!

Baronlinda: Vad duktig du är som gör julgodis. Här blir det nog bara knäck tror jag.. Vad finns det för julgodis egentligen?

Puh, nu är middag och pepparkaksbak klart. Vilmer vill helt klart inte ligga i vagnen längre när han är vaken. Gärna matas heela tiden eller bli buren och kelad med.. Helt slut är jag. Nu tittar i alla fall boysen på Bamse och Vilmer är i sjalen och sussar. Snart Bolibompa och natten och soova!

• Heloa

Lin83 Ja, det där gula övergivna huset.
    Har också irriterat mig på det ibland. Står ju bara där helt tomt
    och övergivet. Det är tydligen kommunens och har hyrts ut till missbrukare b la.

Hoppas alla har det bra i julstöket!
    Själv har jag handlat all julmat idag puh Det var smockfullt med
    folk i affären redan.
    Som tur är älskar min lilla tjej att titta på människor

• mo11y

Hej, hej! Hänger med på tråden... Jag kommer också att vara hemma framöver. Fick en liten dotter 13 december.

• Busis

Piluttan: Ja jag kommer att ha 6st barn med mina egna, så det blir som en stooooor familj och väldigt roligt.

Mamma till Felicia och Simon: Det finns ju Kungsbacka Bostäder och Aranäs bostäder det är två bolag jag känner till. Köerna är sååååååå långa så det nästan är omöjligt att få något alls. Vi fick av kungsbacka bostäder för 3år sedan men vi var nere på deras kontor varje dag i 3månader innan vi fick lägenhet, det gäller att visa att man är intresserad och att man inte ger sig.

• Mamma till Felicia och Simon
    busis: tack för svar lite svårt att gå net till kontoret varje dag men det finns ju iaf en telefon bor ju nu i Ale samma som ebbabebbasmamma :D
    3 barns mamma Felicia 01,05 Simon 05,01 Moa 07,07
Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda