• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • cattan

Ebbabebbasmamma: Tyvärr är damerna från Buerås nästan aldrig på öf. Nog bättre att åka hem till dem så du får se hur de har det.

• Curlingmorsan

Cattan hon samordnaren skulle förvarana dom om att jag ville träffa dom. tycker ju att det är superviktigt att personkemin stämmer och det är ju viktigt även för dom. Vill ju inte riskera att behöva söka förflyttning till dagis. Då är det bättre att söka dagis direkt.

• Curlingmorsan

Oj då nu sover visst båda mina barn. Ebba gick in på sitt rum, frågade vad hon gjorde, "Jag ska bara sova lite mamma". Öhh jaha visst. Och nu så har hon somnat. Ha ha! Ja ja då vet jag någon som kommer somna sent ikväll. Men det gör inget, johan är inte hemma så då kan vi ha lite tjejmys när Felix somnat .

• snosan

Gokväll kära mammor, hektiskt like hell inför julen men vad gör väl det när julen är så mysig!
    Vill önska alla en underbar jul och ett nytt år, hoppas vi ses på öf i Januari och baronlinda,- hoppas filmerna Andreas lånade var bra..

Hej hopp och förresten försök er inte på att göra vit ischoklad, helt fruktansvärt
    tjing tjing
    / Caroline och Liwa

• Busis

Hoppar in innan vi åker bort i jul och vill önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år.

Såg att det var mycket prat om dagmammor. Ja det är super viktigt att personkemin stämmer tycker jag å jag hoppas för min del att vi får helt underbara dagbarn å föräldrar till januari. Våra dagmammor är mycket på ÖP hela 3 av 4 dagar träffas de å hittar på saker tillsammans. Vi jobbar ju bara 4dagar så 3dagar är väldigt kul att de verkligen träffas. Har varit å pratat med mina blivande arbetskamrater uppe på ÖP här i Vallda Backa å det verkar som att de är ett helt härligt gäng som verkligen månar om barnen å är ute väldigt mycket. Jag själv älskar att vara ute mycket och att pyssla mycket, så det ska bli väldigt roligt att börja jobba.

Ebbabebbasmamma: Hoppas du hittar den barnomsorgen som passar dig å dina barn bäst å att dagmammorna är trevliga å bra emot dig när du hälsar på . När du hälsar på så fråga mycket, fråga dem om deras verksamhet å vad de gör med barnen på dagarna, var frågvis för det viktigaste är ju att dina barn får en bra och lärorik/pedagogisk omsorg som är stimulerande och utvecklande.

• baronlinda

Hej

Snosan:har  prövat att gör vit ischoklad och det var som du säger absolut ingen hit...blev hel konstig. Vi har inte hunnit att se filmerna än men det kommer när allt har lugnat sej lite.

Japp det blir öf i januari!! ska bli mysit att komma dit igen. Vilka dagar brukar du gå? Jag har varit mån ibland när Elias är hemma för han tycker det är kul att vara där annars har jag varit nån ons eller fre.

Hur som helst så kommer vi nog att ses ett gäng härifrån denna tråden.!

God Jul alla!

Linda, Eric;Elias

• Curlingmorsan

God morgon tjejer!

Tjoho ikväll kommer äntligen Johan hem! Han har varit i Sälen med jobbet sen i onsdags morse. Idiotiskt att åka så här veckan innan jul.

Idag ska jag och barnen ta en sväng ner till centrum. Julklappspappret har tagit slut och så tänkte jag se om jag hittar någon mer julklapp till min mamma. Sen blir det inhandlande av lördagsgodis och räkor. Mums!

Imorgon ska vi ha julklappskväll i området där vi bor. Alla föräldrar har fått lämna in julklappar till sina barn (max 50kr) och så kommer tomten komma till skogen och dela ut julklapparna. Och så bjuder vi på glögg och pepparkakor (jag är med och anordnar det). Hoppas det blir lyckat! Och sen efteråt ska vi hem till en kompis och ha uppesittarkväll. Mysigt!

Julafton kommer vi fira i Angered hos Johans pappa med familj och på annandagen är vi med min släkt. Sen i mellandagarna ska vi börja packa´. För nu är det ju inte långt kvar. ihh! Spännande!

Kram på er!

• svanhild

Hej alla glada! Hoppas ni haft en fin julafton. Jag själv hann knappt känna av den för vi hade massa folk, kändes mest som man var i köket :)

• Curlingmorsan

Hej hopp!

Hoppas att ni alla varit snälla så ni fick massa julklappar igår! Själv har jag nog inte varit så snäll för jag fick en rejäl förkylning av tomten. Så i natt sov jag på soffan för att få sova lite, det brukar nämligen sluta med att vi sover alla fyra i våran säng. Jättemysigt men lite svårt att sova eftersom ebba snarkar. sen imorse när resten av familjen vaknade så gick jag upp och la mig och sov några timmar till i sängen. Skönt! Mår lite bättre men ska gå och lägga mig igen nu.

Johan håller på för fullt där nere och går igenom alla byrålådor och slänger all skit vi samlat på oss. Så nu i mellandagarna ska det börja´packas. Kul!

Busis jodå jag ska fråga ut dom stackars dagmammorna ordentligt. Ha ha! Det viktigaste för mig är att dom älskar barn och sitt jobb. Jag struntar i om det är så pedagogiskt och lärorikt bara dom får leka och får kärlek och omsorg. Pedagogik får dom tids nog ändå, men kärlek och lek kan man aldrig få för mycket av.

Nä nu ska jag krypa ner i sängen igen och sova ett par timmar till!

Kram på er!

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda