• Curlingmorsan

Mammor i Onsala/Vallda

Hej!

Vi ska flytta till Onsala (Buerås) i februari. Jag känner inte en kotte där och eftersom jag ska vara hemma hela våren/sommaren så hade det varit roligt att lära känna andra mammor i närheten.

Och eftersom det inte verkar som ni har någon tråd här på FL så tänkte jag att då får jag starta en.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 22:10:49:
    Vilka-är-vi-i-tråden-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28013392.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 16:38
    Här är nya tråden: Onsala/Valldatråden del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30578856.html

• Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda
  • baronlinda

Hej igen

Pilutta: Bor inte du på vassmustavägen i ett ny/ombyggt hus? Isåfall vet jag vem du är!

Det där med julklappar...kan inte heller fatta att det faktiskt är julafton på mån.!! Är inte färdig än...panik!! det får jag nog göra på lör eller kanske i morron. Är lite krasslig med feber men hoppas att det är bättre tills i morgon!!

• Busis

Ebbabebbasmamma: Ja kommunen sökte dagmammor så jag sökte, jag hade ett halvtidsjobb förut på fritids men det blev ändå så himla sena dagar för min älsta tjej på dagis, hon gick till kl:18.00 nästan varje dag så jag tänkte att nu efter mammaledigheten så ville jag prova på annat. Som dagmamma är du ju hemma ganska mycket ändå och jag jobbar 4dagar i veckan å är ledig 1dag eftersom vi jobbar många timmar så blir det att vi måste vara lediga en dag. Och så är det ett heltidsarbete med ganska bra betalt och så jobbar man med barn som jag bara älskar.
    Det är ett ganska lågprioriterat arbete, kommunen drar ner på så himla mycket när det gäller pengar till material och leksaker så man får ibland skjuta till några extra slantar själv, men det är det värt tycker jag. Barnen ska ju trivas och ha roligt när de är här hemma.

• Piluttan

Baronlinda: Ja det gör jag och jag tror att jag vet vem du är också =) Om du bor i det gula huset?

• baronlinda

Piluttan: Jag bor i det gula huset...kul att vi känner till varandra fast inte träffats så många ggr.!!

• Busis

Hugo med familj: Provade att göra det receptet med älsta tjejen å det var supergott. Vi gjorde en sats med dumle och en sats med mörk chokladkola istället för att ha i dumle å det var lika gott. Rekommenderar det till alla gottegrisar

• Piluttan

Baronlinda: Jag tror att vi träffades på öf för typ tre år sedan när ni precis hade köpt huset, eller skulle köpa det. Visst var det så? Vad gott allt ditt godis låt, här blir det nog bara knäck..

• Curlingmorsan

Jag ska åka ner till ÖF en torsdag när dagmammorna är där för att få träffa dom. Det krävs ju verkligen att personkemin stämmer när man har dagmamma så därför vill jag träffa dom innan jag söker. Stämmer kemin inte eller att dom inte jobbar på det sättet som jag vill (är ute mycket, och att barnen får göra mycket olika grejer) så söker jag dagis istället. Jag behöver barnomsorg för båda barnen i augusti är det tänkt. Tror ni att jag kommer få det? Hur länge har ni andra fått vänta på barnomsorgsplats?

• baronlinda

Bra att åka till öf för att träffa dagmammorna, men jag vet att inte alla är där. Elias fick aldrig åka till öf när han var hos dagmamma och hon gjorde inte mkt med barnen.

Det är ju betydligt lättare att få dagis i aug med då skulle jag nog skicka in pappren redan nu. Eftersom du kan sätta upp 6 mån innan du vill ha platsen. Så det bästa är ju att söka till nån mån eller två innan du verkligen behöver ha plats.

Jag har skickat in ansökan för Eric och jag vill ha i aug men har sökt till 31 maj. Då vet man ju av erfarenhet att det inte blir några nya platser.

Det är inte lätt att bestäma var man vill ha sina barn...det är en hel vetenskap att sätta sej in i.

• Piluttan

Ebbabebbas mamma: Bra att du träffar dagmammorna. Ludvigs dagmamma är alltid där på torsdagar så då kanske du får träffa min lile skrutt också =) Gör som Baronlinda säger, skicka in ansökan med en gång, så får du kanske plats när du vill!

• Curlingmorsan

Jag skulle helst vilja ha en dagmamma i Buerås för att barnen ska få kompisar i området där vi bor. Men förutsättningen är ju att dagmammorna där är bra! Jag skulle ringa hon som är samordnare för dagmammorna innan för att se om dagmammorna från Buerås va där den dagen jag kom. Annars går jag hem till dom och knackar på! Ha ha! Ska åka dit i början på nästa år och sen så söker jag beroende på vad jag känner.

Svar på tråden Mammor i Onsala/Vallda